hoofd omhoog bij het indoen van hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:12

een paard doet dit op de manege ook
bij haar helpt het om haar een klap tegen haar hoofd te geven (na alles te hebben geprobeerd)
maar of dat ook bij jouw paard gaat werken...


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:00

past je hoofdstel wel?
misschien is het zo dat het tijdens het rijden een halve cm verschuift en dan tegen zen oren drukt
misschien eens een ander hoofdstel kopen/lenen, van heel soepel leer ofzo?

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:47

jedine"]
[quote="dutske schreef:
een paard doet dit op de manege ook
bij haar helpt het om haar een klap tegen haar hoofd te geven (na alles te hebben geprobeerd)
maar of dat ook bij jouw paard gaat werken...



Ik ben er dus tegen om te slaan!!! Hierdoor gaat het vertrouwen weg lijkt me...
[/quote]
ik ben er ook op tegen
maar probeer maar eens bij een manegepaard het vertrouwen te winnen als je 1 keer in de zoveel tijd ermee rijd
en 2, het is op de zijkant van de kaak, je hoeft echt niet hard te slaan, maar dan is ze verward en doet ze haar hoofd omlaag , en als je vlug bent kun je dan het bit erin krijgen
ook niet mijn manier, maar ik kan er ook niks an veranderen hoor

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:01

tartuffo
dan daag ik jouw uit om dat paard haar bit in te doen
vasthouden helpt niet, vastbinden ook niet, ze steigert nogal graag
ik vraag het dan liever iemand die het wel kan (door klap*je*) dan dat ik haar hoeven tegen mijn kop krijg omdat zij zonodig moet stijgeren, eigen veiligheid toch eerst hoor


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:49

Richtje"]
[quote="dutske schreef:
ik ben er ook op tegen
maar probeer maar eens bij een manegepaard het vertrouwen te winnen als je 1 keer in de zoveel tijd ermee rijd
en 2, het is op de zijkant van de kaak, je hoeft echt niet hard te slaan, maar dan is ze verward en doet ze haar hoofd omlaag , en als je vlug bent kun je dan het bit erin krijgen
ook niet mijn manier, maar ik kan er ook niks an veranderen hoor


Dat je het zelf op deze manier doet, nou ja. Zal ik verder niet op in gaan, en dat moet je ook helemaal zelf weten.
Maar.... het ook aan anderen aanraden, dat gaat mij te ver.
Ik weet dat je erbij zegt dat het misschien hier niet helpt, maar je geeft het wel als door jou/op de manege gebruikte oplossing. En jij kan niet vanachter je scherm inschatten wat de topicstarter daarmee doet. Dus als je er zelf zo tegen bent, breng het dan ook niet in zo'n topic ter sprake.
[/quote]

zie mijn berichtje hierboven, ik doe het zlef niet zo, omdat het me toch niet lukt, ik laat iemand het doen die meer ervaring heeft en dat paard goed kent

en ik zette dit hier enkel omdat het paard van de topicstarter mss aan het uitproberen is, en als je dan begint met liefkozen e.d geraak je nog verder van huis
maarja, heb hier eigenlijk geen zin om over te discussieren, ik heb mijn tip en mening gebleven, en ik blijf erbij...

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:59

cornelie: hoe moet je dat dan doen bij het paard waar ik het over had? die bij druk stijgert?
dan kun je evengoed het halster omlaten achter de oren, voelen ze ook druk als ze omhoog gaan, alleen begint dit paard te flippen bij druk...

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:02

neusbeen noemt men dit botje Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot en 25 bezoekers