Wel of geen (kunst)leren kont?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wel of geen (kunst)leren kont?

wel
38 (66%)
niet
13 (22%)
geen mening
6 (10%)

Totaal aantal stemmen: 57


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Wel of geen (kunst)leren kont?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 22:21

Hoi, ik ben weer door m'n rijbroeken heen en moet dus en nieuwe kopen, maar nu zit ik met een groot dilemma Schijnheilig
Ik heb de laatste tijd alleen maar gereden met een rijbroek met kunstleren kont, dit merk was alleen erg goedkoop en dus slechte kwaliteit en dus snel kapot, kortom niet voor herhaling vatbaar
Nu is een rijbroek zonder leren kont veel goedkoper, maar voor m'n gevoel zit ik nu losser Bloos

Hebben jullie dit ook, rijden jullie met of zonder leren kont en waarom Verward
Zit die "los"heid alleen tussen m'n oren en moet ik alleen even wennen en wat vinden jullie eigenlijk beter voor de houding en zit Verward

Ik hoor het graag *LOL* !!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:23

ik heb tot vorigjaar altijd zonder leren kont gereden, had 1 broek met leren knieën en de rest was gewoon glad

nu heb ik alleen nog maar broeken met leren kont Haha!
ik heb verschillende van Pikeur en een hele fijne van Eurosport
vind t wel zo fijn om door de week met dezelfde soort broek te rijden als op wedstrijd
mn witte broek had geen leer, dat is inmiddels ook een pikeur met leer geworden Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:26

Als je een keer een lerenzitvlak in je broek hebt dan wil je niet anders meer Haha!
Het zal de eerste paar keren misschien een beetje vreemd zitten maar als het eenmaal zit dan zit het echt super lekker

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:05

Ik heb een rijbroek met lederen zitvlak gehad......dat dus nooit meer. Ik heb ze van ergernis weggedaan. Het (kunst)leer trok mijn knieen in een andere laat staan wanneer ik 'm aandeed wanneer die in de was was gegaan...
Maar later heb ik het vergeleken met andere rijbroeken van mijn zusje, en dat leer is toch wel wat anders (veel soepeler). Maar ik neem de gok toch niet meer, ik ben tevreden met mijn broeken zonder leer Lachen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:20

Ik zou het niet doen..Had een ook broek met kunstleder...Helemaal gek werd ik van dat pepiep tijdens het lichtrijden...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:36

Ik vind ze met kunstleer heerlijk maar met echt leer wat bewerkelijk. Piepen tijdens het lichtrijden heb ik overigens nog nooit gehad. De cavallo (echt leer) blijft al heel lang super mooi maar is een ramp met wassen; kan niet in de droger (nepleer kan het wel hebben op lage stand) moet tijdens het drogen steeds gewreven worden want anders heb je een stuk schuurpapier tussen je benen maar als je dat er wel voor over hebt zit ie als een huis, al rijd je 10 paarden achter elkaar, nergens vervelende dingen. (geen last van doorrijden etc.) Ik was ze trouwens wel altijd met een scheutje leerwasmiddel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:45

Ik vind dat (kunst)leer wel zo vreselijk zitten!!! Heb er ooit eentje gehad omdat het scheen te helpen tegen doorrijden, nou ik heb nog nooit zo gruwelijk open gelegen. Voor mij nooit meer!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 00:25

Ik rijd sinds een tijdje met kunstleren kont en kan niet meer zonder. Heb nu dus alleen nog maar broeken met kunstleren zitvlak *LOL*

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 00:54

Ik heb nog nooit met leren of kunstleren zitvlak gereden, en heb nergens last van. Op zich begrijp ik wel waarom het zo lekker zit, maar tot nu toe heb ik het eigenlijk helemaal niet nodig gevonden om een broek met (kunst)leren zitvlak aan te schaffen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:10

Ik heb er pas eentje gekocht met kunstlederen kont. Ik heb er pas 2x mee gereden, maar het zit wel prettig. Ik heb een katoenen broek van Horka.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:40

als je één koopt met kunstlederen kont, is het hartstikke moeilijk om straks weer op de 'gewone' broeken te zitten Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:00

Ik heb broeken van Eurostar die van de achterkant (ook de benen) van leer zijn een soort suede. Ze zitten heerlijk, kleden mooi af bij mijn dunne spillepootjes, zijn er in lengtematen en gaan echt jaren mee. Weet niet of het kunstleer is maar het word niet keihard als hij uit de wasmachine komt.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:20

hoi,

Ik heb broeken met en zonder (kunst)leren kont en ik geef de voorkeur aan met.
Omdat deze veel beter zit en je steviger zit in het zadel lijkt wel.
Maar ja zo te zien heeft ieder een andere ervaring.
Oja met wassen is met de mijne geen probleem alleen ik doe hem nooit in de droger.

gr en succes met je keuze

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:25

Ik rijd ook al jaren in broeken (Cavallo en Eurostar) met (kunst)leren kont en wil niet meer zonder. Je zit inderdaad veel beter in het zadel. En tegenwoordig is de kwaliteit van het (kunst)leer zo verbeterd, dat als de broeken gewassen zijn, het leer toch soepel opdroogt. Ik stop ze trouwens ook niet in de droger.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:29

Ik heb een broek met een leren zitvlak! Nou ik vind het eigenlijk voor geen meter zitten

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 10:40

Nou ik ga nu even naar de winkel, maar na al deze verschillende meningen weet ik het echt niet meer Verward
Help!!!!
ik denk toch dat ik maar weer voor het kunstleer ga...... Schijnheilig Haha!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:43

Ik heb een broek met echt leer. Vond het helemaal geweldig! Je zat ze stevig! !!
Tot ik een trap tegen mijn knie kreeg en die rijbroek niet aankon omdat hij te strak zat rond mijn knie. Moest toen een aftandse rijbroek aan van dunne flubberstof omdat die niet zo bij mijn knie trok.
Toen kwam ik er achter dat ik amper meer zelf zitten kon. Doorzitten lukte niet en ik zat te schuiven in het zadel.

Leren zit is leuk, maar rijd ook af en toe zonder om te controleren of die zit echt van jezelf is of dat je vastgekleefd zit in het zadel door de broek...

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 10:47

Precies, hier heb ik dus nog niemand anders over gehoord.......
Momenteel rij ik dus zonder kunstleren zitvlak, maar ik merk wel iets verschil, maar niet meer zoveel als "vroeger" Haha! daarom twijfel ik nu ook, het is namelijk toch een stuk duurder, terwijl ik niet weet of ik het echt wel nodig ben (door m'n nieuwe zadel is m'n houding en zit enorm verbeterd Bloos )

War doet zoiets met je houding en zit, want er is dan toch een reden dat je zonder niet meer lekker zit en gaat schuiven Verward

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:51

Ik heb een broek mét en een paar zonder.
Ik vind die ribbeltjesbroeken een ramp, zijn spekglad. Maar met een katoenen broek maakt het me niet veel uit. Nouja, met dressuren is t wel lekker hoor, een leren kont, ik zit er wat rustiger door.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:59

Ja ik heb ook leren kont en ik wil echt niet anders meer.... Laatst weer een keertje zonder leren kont gereden maar had het gevoel dat ik alle kanten opschoof..!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:28

ik heb het verschil weleens gemerkt tijdens een wedstrijd. Mijn witte rijbroek had geen leren kont en schoof echt in mij zadel.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:29

Ik heb ook eentje met. Het enige probleem is dat ie nu een beetje flubbert Tong uitsteken en af en toe gaat het zweten. Ik zit wel veel stiller in het zadel, heb ik gemerkt.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:29

Dat is dus wel slecht. Je moet uit jezelf goed en stevig kunnen zitten en niet omdat je kunstmatig aan je zadel vastzit. Daarom ben ik er nu mee gestopt. Met springen heb ik de broek nog wel aan omdat ik dan wel wat extra stevigheid kan gebruiken, maar met dressuur moet ik er niet meer aan denken.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:36

ik heb voor wel gekozen, maar je moet wel je broeken afwisselen, ik heb maar 2 broeken met leren kont....
maar ik rijd het liefste met mijn 'normale' broeken...
soms wissel ik het weleens af...
als je alleen maar met broeken rijd met leer dan gaat je zit sterk achteruit hoor!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:38

anydale schreef:
ik heb voor wel gekozen, maar je moet wel je broeken afwisselen, ik heb maar 2 broeken met leren kont....
maar ik rijd het liefste met mijn 'normale' broeken...
soms wissel ik het weleens af...
als je alleen maar met broeken rijd met leer dan gaat je zit sterk achteruit hoor!


ja dat is nog wel een goeie... OK dan! ....Misschien toch maar straks weer een keertje met die zonder leer rijden...