na het hoofdstel uit tedoen houd paard bit vast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:03

Ik heb hetzelfde probleem met mijn paard. Geen idee hoe het komt. Hoofdstel nooit ruw af of aangedaan.

@Crossmonster: als ik mijn vinger in zijn mondhoek steek wordt hij helemaal panisch. Heb al van alles geprobeerd, maar een oplossing heb ik nog niet. Het is elke keer een ellende. Ook het bit indoen gaat niet echt makkelijk. Omdat ik niet aan zijn mondhoeken mag komen en hij het volgens mij akelig vind als het tegen zijn tanden aankomt, blijven we klungelen. Het enige wat vrijwel probleemloos gaat is hem een stukje brood oid aanbieden en dan meteen het bit mee naar binnen schuiven. We hebben geprobeerd die beloning te verleggen tot het moment dat hij zijn bit al inheeft. Ging een poosje goed, omdat hij nog steeds dacht dat iets op mijn hand lag en ik hem dus het bit in kon doen. Zodra het echter 1 keer heel zacht zijn tanden raakte was het mis. Hij had deze problemen niet bij een rubber bit of een omwikkelde stang. Volgens mij ligt het puur aan het metaal. Maar ja, een dubbelgebroken bit met rubber wil ook niet echt.

Vooral het uitdoen is echt vervelend. Ook al de broodtruc geprobeerd, maar omgekeerd werkt het helaas niet.

Ik sluit me aan bij de topicstarter: wie heeft een werkende oplossing???

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)



Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:30

Tessake schreef:
bij het uitdoen schiet ze altijd ineens met haar hoofd omhoog en dan zit ze zo raar tedoen omdat het bit nog in haar mond zit...


Dat doet mijn paard dus ook.

Ik zal nog eens laten kijken naar zijn kiezen, maar hij heeft dit probleem eigenlijk altijd al en is een maal door een paardentandarts en vorig jaar door mijn eigen DA nagekeken. Beide keren: niets te vinden. Misschien zijn zij niet deskundig genoeg...

Ik heb begrepen dat een goede paardentandarts heel moeilijk te vinden is en dat de meeste DA's er weinig verstand van hebben.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:26

zal dat met die spijker proberen, maar hij heeft moeite met alles in zijn mond (behalve eten natuurlijk Haha! ).

Dat hoofd naar beneden brengen hebben we allang geoefend, werkt altijd, behalve wanneer er een bit in de buurt is.

Zoals ik al eerder schreef hebben we dat uitstellen van de beloning geprobeerd, zonder langdurig succes.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Sintara en 152 bezoekers