hoe lopen jullie je nieuwe leren laarzen in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

hoe lopen jullie je nieuwe leren laarzen in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 15:58

hoi, ik heb sind een maand nieuwe leren petrie laarzen de ena goedkoopste. ik heb ze al wat in gelopen, maar toen ik er laatst mee probeerde te rijden reed dat echt voor geen meter, ze waren nog helemaal stug en ze konden niet buige( voor het hakken uitdrukken)
hoe doen jullie dat dat inlopen, of moet je er gewoon mee gaan rijden?

alvast bedankt
gr kat

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:00

heel veel fietsen, en veel traplopen. gewoon mee lopen en als zie iets soepeler zijn kan je er wel mee gaan rijden...

kussies liselot

MarteniqueJarig
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:02

kost idd veel+ tijd heb er een paar zaterdagen op gelopen en toen rijden maar in het begin ging dat heel slecht maar nu rijden ze goed.

(ik heb ook petrieĀ“s)

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:41

Yep vooral dat fietsen en traplopen, eventueel eerst natte kranten instoppen!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:21

idd veel fietsen en traplopen en ook op de trappers je hakken uitdrukken en weer omhoog en uitdrukken en omhoog, 1 2 1 2 grinnik!!!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:07

natte kranten is niet zo'n super idee. Ik heb een keer meegemaakt dat iemand dat had gedaan en die kreeg haar laarzen niet meer uit, dus de schaar erin, dat is zonde. Petri laarzen zijn erg stug. het is in het begin veel pijnlijden, maar als ze eenmaal ingereden zijn, dan verslijten ze niet zomaar. Gewoon mee gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:24

Goh wat raar, van wat voor leer zijn jullie laarzen?
Ik heb (dacht ik) kalfsleer, dat is vrij slap, en ze zijn voor mij op maat gemaakt (dus niemand anders past ze Haha! ). Nu is het wel zo dat ik die laarzen in Brazil heb gekregen bij mijn oom, dus door een vakman gemaakt die ze maakte voor "werkcowboys".
Ik heb in ieder geval ze nooit moeten inlopen, ik dee ze gewoon aan en weg was ik er mee, het zijn wel echte rijlaarzen, ik loop er niet zo lekker op (in ieder geval, als het langer dan 1 km is haak ik af).
Maar enfin ik zou zeggen gebruik ze gewoon.
groetjes maya

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:28

Kiezen op elkaar en gewoon gebruiken! Eventueel kun je er een 'hakje' inleggen zodat je hak wat hoger zit en ze dus wat comfortabeler zitten totdat ze ingezakt zijn.
Ik heb maatwerk Petrie's (dus absoluut niet goedkoop!) van kalfsleer en ik heb eigenlijk vrij weinig last gehad, rijden ging vanaf begin al fijn, alleen opstijgen was even wat lastig..

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:43

Ik heb op maat gemaakte kalfslederen laarzen. Omdat leren laarzen nog zo'n 3 cm inzakken, zijn ze dus 3 cm te hoog gemaakt. Dat zat maar te porren in m'n knieholtes... echt niet lekker.

Maar ik ben wel meteen gaan rijden, opstijgen was in het begin heel lastig, en ik had ook m'n hele knieholtes open liggen, maar na 2 a 3 maanden zaten ze perfect! Ik heb ze nu (3 jaar later) nog, en ben er heel tevreden over.

Maar pas op met fietsen: hakken uit blijven drukken, en hak niet optrekken, anders krijg je op een verkeerde plek een plooi (iets boven je hak), en dat is funest voor je laarzen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:45

Tip van de schoenmaker laat wat lauw water op de buitenkant van de laars lopen als je ze gaat inlopen, daar wordt het leer wat zachter van.
Knieholtes...bovenkant laars wat natmaken en dan gaan zitten met je hand achterin die de knieholte beschermd.