Waarom een grasmaaier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Waarom een grasmaaier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 14:57

Kijk, ik zie het nut wel in van een grasmaaier (en dan heb ik het hier dus over een pony die niets hoeft te doen, behalve Ivanka gezeldschap te houden Knipoog). Maar mijn oom.. hmpfz Die ziet daar het nu dus niet van in, want "vroeger stond zijn paard ook altijd alleen". Maar ja, dat was VROEGER..
Ik krijg hem alleen niet bij de tijd Tong uitsteken

Alleen is het nu zo dat een vriendin (instructrice) van mij een mini-shetlander van haar te koop heeft staan, die niet duur is, want:
a) kan niets anders dan eten
b) is een ruin (kunt hem dus niet meer voor de fok gebruiken, wat mij goed uitkomt Knipoog)
c) er zitten geen papieren bij

Dus als het aan mij lag, dan ging ik hem NU halen Knipoog Dat snappen jullie natuurlijk wel!! Ik bedoel, kijk nou eens hiernaar:
Afbeelding
Schatje toch?! (beetje een rare foto trouwens, maar meneer is een beetje een typje van ik-kom-naar-je-toe-als-je-een-foto-van-mij-maakt Haha! Dit is trouwens een foto op zijn vorige plek, waar ik werkte Knipoog)

Dus nu mijn vraag aan jullie: hoe kan ik mijn oom zo ver krijgen dat hij er ook wel iets in ziet dat Ivanka gewoon gezeldschap nodig heeft (en ja, hij weet dat paarden kuddedieren zijn Knipoog)

Alvast bedankt!! Lachen

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:08

euhhh..
Paarden die alleen staan zouden weleens gauwer uit kunnen breken, vervelen zich gauwer en gaan ze aan de omheining knagen, wat het ene paard aan gras/kruiden niet lust eet de andere wel op.
misschien stond vroeger zijn paard meer tussen afleiding zoals; dichter bij huis, altijd wel mensen die langs kwamen ?
ja, er is zoveel te verzinnen, maar daar moet je hem wel mee kunnen overtuigen !

waarom zou hij het niet doen, vraag eens naar z'n redenen, en zet ze hier neer, kunnen we met z'n allen ze proberen om te gooien !

nou, misschien komen er nog andere heldere ideën.
succes !!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 15:18

Dat is het nu juist, Ivanka is gewoon zo makkelijk dat wel alleen kàn staan. Maar ik denk dat het een stuk fijner voor haar is als er een gezeldschapspaardje bij zou staan, want ik merk toch aan haar dat ze de gezeldschap mist. Als er andere paarden langskomen begint ze half te flippen, maar dat ziet hij nooit. Hij is natuurlijk ook nooit met dr bezig (hij gooit 's ochtend een schep brok in dr bak en zet dr staldeur open, zodat ze naar buiten kan, maar meer niet Haha!).
En opzich merk je ook niet zo aan Ivanka dat ze eenzaam is, ze blijft lief en vrolijk. Maar ik denk dat ze nóg gelukkiger zou zijn als er een paardje bij zou staan !

En mijn paard staat op precies dezelfde plek als zijn paard vroeger Knipoog.
Zal trouwens ook eens tegen mijn moeder zeggen dat ze het er met hem over moet hebben, zij krijgt hem beter overgehaald dan mij op de een of andere manier Haha!

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:26

ai, dat wordt lastig !
Het is echt beter met meer in de wei.
Kun je ze niet wijs maken dat je paardje een gebrek in z'n opvoeding heeft en dat, dat alleen door ander gezelschap goed kan komen. (zal waarschijnlijk niet werken....)
Of misschien een ander dier, schapen b.v. die eten het gras wat om de drollen ligt incl. de wormen ook op. Maar waarschijnlijk is het je te doen om dat shetje !

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 16:22

Het is me idd vooral te doen om dat shetje Knipoog

Maar ik ga het er NU over hebben met mijn moeder, die gaat morgen toch sowieso ook naar mijn oom en dan kan ze het misschien met hem erover hebben. Van haar neemt hij het toch makkelijker aan als van mij, misschien omdat ik nog jong (en volgens hem onwetend ofzo Tong uitsteken) ben Verward

We zullen zien Lachen
Ik hou jullie op de hoogte!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:42

Ik zal iig voor je duimen Sanne, want het is echt een leuk beestje zo te zien Knipoog !
Als het je moeder lukt, mag je wel een mooie bos bloemen voor d´r kopen Tong uitsteken !

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:02

Ik snap eigenlijk niet goed wat je oom er op tegen kan hebben, hij heeft er toch geen last van als er een shetje in de wei staat??
Ik zou hem dat ook zoveel mogelijk duidelijk maken, het is tenslotte maar een klein beestje en hij heeft er als het goed is geen werk aan!!

Ik hoop voor je dat je je oom toch kunt overhalen want het is wel een leuk shetje

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:16

Probeer je oom te laten inzien dat helemaal alleen op een wei staan, zelfs als je een paard bent, bijzonder vervelend kan zijn.

Enneuh, omwille van euh... je studies (?) kan je geen hele dagen je paard gezelschap houden in de wei, en daarom zoek je een vriendje voor hem. Lachen
Zou dat werken? Sommige volwassenen staan echt perplex als je zegt dat je ook nog tijd wilt maken om te studeren, dus het is het proberen waard (tenzij je niet studeert of op school zit natuurlijk).

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:19

Vraag eens wat hij er voor nadelen aan heeft...
Wat kost het nou? Af en toe een wormenkuur en een handje bix per dag ofzo....
Ik hoop echt dat je moeder hem weet te overtuigen.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:20

kiamyd: heij heeft er wel werk aan, hij moet de shet namelijk voeren en buitenzetten Haha!
succes met te overhalen!

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:57

erg leuke shet hoor! hij lijkt wel een beetje op mijn shet okki Haha!

ik vind dat een paard alleen op wei (tenzij er bv paarden in een aangrenzende weide staan) eigenlijk niet kan.

het is idd een kuddedier en heeft graag gezelschap, maar een paard moet ook voortdurend goed opletten, want er kan altijd gevaar zijn. ze weten niet dat hier geen tijgers zijn die hen opvreten, dus ze zijn overal op bedacht.

als een paard alleen staat, moet het dus voortdurend goed opletten (denk ie dus) want er is niemand anders die waarschuwt voor gevaar. dat is best een geestelijke belasting voor een paard.
paarden die samen staan nemen de 'oplet dienst' van elkaar over. dus kunnen ze omstebeurt lekker ontspannen als de ander oplet Haha!
je paard zal dus een stuk gelukkiger zijn als ie een maatje heeft

ik moedig je aan om ervoor te gaan en je oom over te halen, want een paard alleen kan gewoon niet! succes! OK dan!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 19:04

Sprite schreef:
ik vind dat een paard alleen op wei (tenzij er bv paarden in een aangrenzende weide staan) eigenlijk niet kan.


Je ziet wel paarden in de omgeving staan, maar die staan niet aangrenzend aan Ivanka's wei. Maar ik vind het ook niet kunnen dat ze gewoon helemaal alleen in de wei staat, want toen ik op Texel met dr was, vond ze het echt superfijn om tussen een paar andere paardjes te staan

Heb met mams gepraat, maar die is ook niet echt kapot van mijn plan. Maar ja, het kost me gewoon bijna niets. Die wormenkuur, inenting en hoefsmid extra.. tja, dat heb ik er wel voor over hoor Lachen ! Ivankje wordt er alleen maar gelukkiger van, dus ik dan ook Lachen

En mijn oom heeft er echt geen werk aan, aan de shetlander iig niet. Want die ga ik geen brok voeren (waarom zou ik? Knipoog) en loopt dus gewoon hele dagen buiten.
Hij vind het trouwens nog leuk ook om Ivanka 's ochtends te voeren, als ik er ben zit hij altijd hele verhalen te vertellen over hoe Ivanka 's ochtends doet Haha! (altijd hetzelfde verhaal trouwens *LOL*)

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:29

maar als je ivanka brok voert, en de shet noiet, dan kan die bewaaien
dus ook geen goed plan, of je kunt haver/eiwitarme meusli kopen ervoor Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:53

Ik hoop dat je je oom kan overtuigen! Zon beestje kan toch niet tot last zijn? Haha! Hij ziet er wel leuk uit en ik hoop dat het doorgaat! (schakel anders je moeder ofzo een keer in Knipoog )

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:04

Citaat:
En mijn oom heeft er echt geen werk aan, aan de shetlander iig niet. Want die ga ik geen brok voeren (waarom zou ik? ) en loopt dus gewoon hele dagen buiten.


kijk je uit dat je shet (als het doorgaat Knipoog ) niet te veel graast (vooral in het voorjaar) want shets kunnen heel snel hoefbevangen raken.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:08

is je oom niet gek van op de bok zitten van een kar want daar zijn ze ideaal voor hoor ziet er echt geinig uit

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 22:30

Het gaat er juist om dat mijn oom er geen werk aan heeft Tong uitsteken Haha..
Zou hij vast wel leuk vinden hoor, maar ik vraag me af of Garfield daar wel voor geschikt is Knipoog (nooit iets uitgevoerd).

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:02

Dan gewoon halen en neer zetten, misschien werkt dat.