Hoe houd je je paard, "paard"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:39

Je behandelt je paard als paard door er om te beginnen er geen menselijke emoties en gevoelens in te projecteren.

Zo van :

"ik sla mijn paard niet want dat is zielig". Een goede tik als hij iets verkeerd heeft gedaan kan heus geen kwaad.

"Ik rij niet met sporen want dat is zielig, met zweep hoeft ook niet van mij"
Als je niet consequent met hem bezig bent, zal hij op een gegeven moment helemaal niet meer naar je luisteren.

"Als mijn paard zus of zo niet wil, dan hoeft hij dat niet": als je voortdurend toe blijft geven aan je paard zal hij de baas over je zijn. Nee, jij bent de baas. Hij moet luisteren.

"nee hoor, mijn paard hoeft niet beslagen te worden" als je dan twee keer vraagt, KAN hij nieteens beslagen worden omdat hij de smid het licht uit de ogen trapt.

"ik vind het zo lief als hij na het rijden gaat schuren" Duidelijk teken van disrespect.

En zo kan ik nog uren doorgaan. Dus het is niet alleen losgooien, rijden, eten geven. Je moet een beetje paardepsychologie begrijpen en ook gebruiken om een paard als paard te kunnen behandelen. En dat kun je het best leren door veel te lezen, goed te kijken, en er met anderen over te discussieren.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:32

Desiree en Gail, de nodige verzorging, regelmatig te eten, buitenritten, weidegang en losgooien werden door Pregini al opgenoemd.
De vraag was wat je nog extra kon doen om een paard, paard te laten zijn. En toen was dit eigenlijk het eerste (en het enige) wat me te binnen schoot.

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: S_Figo en 31 bezoekers