Scheren in januari

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Scheren in januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 11:22

Als ik Sheryl straks koop, zal ze waarschijnlijk begin januari komen (eerst nog laten keuren, en om haar nu vlak voor het vuurwerk te verhuizen). Kan ik haar dan nog (gedeeltelijk, alleen buik en een beetje van de onderkant van de hals) scheren? Daarna krijgt ze dan natuurlijk een winterdeken op. Ze heeft nu een onwijze wintervacht, doet ook niets. Ik wil natuurlijk wel aan het werk, omdat ze een buitenstal heeft moet ze wel goed droog op stal, en dat lukt niet met deze vacht, ben ik bang. Ze staat nu in een frisse binnenstal. Als ik begin januari scheer, komt de zomervacht dan wel goed door of ben ik al te laat dan? Kan ik eventueel ook iets minder kort scheren (ik ben een echte leek op dit gebied), zodat korte nieuwe haartjes blijven zitten?


Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 12:47

Er zijn daar meer paarden (Fjorden) op stal zo geschoren. Mijn verzorgpaard is ook zo geschoren en ik heb er bij haar goede ervaringen mee. Ze loopt zonder deken in de bak, staat met deken in stal, zweet niet zo erg meer en droogt redelijk snel op. Het gaat bij haar prima. Het is wel een stuk minder mooi, maar voor mij wel functioneler.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 13:33

Naat is geschoren door haar eigenaar, is inderdaad een beetje scheef (zegt hij zelf ook hoor). Maar ik vind een helemaal geschoren of een niet geschoren paard wel mooier dan een half geschoren. Tja, als we allemaal dezelfde smaak hadden kon ik Sheryl al lang niet meer kopen.. Zou wel saai zijn.


Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 14:19

Voor de vacht kort houden ben ik nu te laat, ik heb tijdens mijn zoektocht ook geen Haflingers gezien met een deken op. Daar werd ook allemaal niet veel (meer) mee gedaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Dolce_pony, Flew en 134 bezoekers