2 zwepen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

2 zwepen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 23:45

Nou draai ik al een tijdje in de paardenwereld mee, maar nou heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand met 2 zwepen rijdt (om het paard scherp op de beenhulpen te laten maken).

Wat moet ik me hierbij eigenlijk voorstellen? Verward
Waarom twee zwepen? (Nouja, 2 handjes 2 zweepjes) maar goed, ik heb er niet echt een duidelijk beeld bij.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:49

Lijkt me niet handig met 2 zwepen rijden.
Gewoon goed op je been maken met oefeningen lijkt me beter te werken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:51

ik heb weleens met 2 zwepen gereden, vond t erg vreemd toen iemand mij dat voorstelde maar t werkte wel

mn paard steigerde heel erg, of draaide om als ik op de hoefslag reed, en dan draaide hij om richting bakrand en ging met zn voorbenen op de bakrand staan

als ik dan de zweep langs zn hoofd hield en aan die kant op zn nek tikte liep ie meteen weer rechtuit

maar ja als hij naar rechts draaide en ik had mn zweep rechts ging het goed, draaide hij dan ineens al stakend naar links, had ik links geen zweep

dus in iedere hand een zweep, dan kon ik hem voorwaarts houden Haha!

maar alleen als hulpmiddel om hem actief te maken voor het been, nee dat heb ik ook nog niet gezien eigenlijk.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:53

Gebeurt wel vaker om beide achterbenen bij te kunnen tikken. Ik heb het al regelmatig bij diverse trainers gezien.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:56

er zit idd wel logica in, als ik tijdens het verzamelen hem achter bijtik(dus echt op t achterbeen, heb niet voor niets een 1.40 zweep Haha! ) wordt dat been actiever, als je dan beide achterbenen kan bijtikken dan actieveer je ze alle2, want Quetin wordt wel actiever als ik hem bijtik, maar of ie rechts en links even actief is dan, dat is maar de vraag
nou is ie rechts minder sterk en minder actief, dus ik tik hem haast altijd rechts bij

maar als je er over nadenkt zit er wel logica in!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 00:05

Ik kan me er ook wel iets van logica bij in denken, ik had het alleen echt nog nooit gezien (of van gehoord). Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:37

Ik had er nog nooit van gehoord. Ben weer iets wijzer geworden Knipoog

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:38

Ik heb het vroeger ook wel eens moeten doen. Zelfde verhaal als Renske, maar dan zonder steigeren. Het paard draaide spontaan de kant op waar je geen zweep had, zolang hij maar niet vooruit hoefde.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:45

Ik ken een man die met twee zwepen reed, het lukte hem nog goed ook. Mij lijkt het alleen lastig.