Niet bij de groep, of wel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Niet bij de groep, of wel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 20:09

ik ben er een voorstander van om eeen paard in een groep te laten dit voor het broodnodige contact. Maar nu heb ik een pony van bijna 27 die blind is aan 1 oog en daardoor doodsbang voor paarden. Ik sta nu in een stal waar hij een buitenstal heeft van van 5 bij 3,5 meter en een eigen paddock van 5 bij 5 meter. In de padock naast hem staan overdag 6 andere ponies. Als hij wil kan hij contact met ze hebben maar als hij niet wil dan niet. Hij heeft het heel goed naar zijn zin want hij is zelfs wat aangekomen in gewicht en hij is weer vrolijk. Nou was ik weer aan het proberen hem in de groep te zetten maar het blijft een drama en vanavond gind het helemaal mis. 1 van de paarden probeerde hem de heining door te slaan en later werd hij opgejaagd door een oude merrie en hij liep hard weg en met zijn blinde oog tegen een ander paard aan en nu heeft hij zijn ooglid kapot.

Moet ik dit nu koste wat het kost doorzetten en hem in de groep blijven proberen zodatvan de zomer met de paarden de wei in kan, of laat ik hem in zijn stal met paddock en 's avond een paar uurtjes (alleen) in de wei?
Ik heb zelf zoiets van: van mij hoeft het niet meer. Ik doe de pony er geen plezier mee en ik kan hem 's avonds een paar uur in de wei zetten, zoals ik hem nu 's avonds een poosje in de bak zet. En hij word ook nog een aantal keer gereden dus hij krijgt beweging genoeg.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 29-03-04 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:12

Ik zou hem niet in de wei zetten hoor. Hij kan als hij wil contact krijgen, dus dat is het probleem niet.
Ik zou hem lekker op zijn gemak van zijn oude dag laten genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:13

Ik zou het ook niet doen, de rest voelt gewoon aan dat hij zwakker is en hij zal dus altijd het pispaaltje zijn.
Zo als hij nu staat gaat het toch goed dus waarom moeilijk gaan doen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:33

Ik zou hem ook beschermen tegen de andere paarden. Mijn oudje kan ook niet meer tussen jonkies op de een of andere manier hebben ze door dat hij zwak is. Als er aankomende zomer weer jonge paarden in de groep moeten (deed de boer aan het einde van vorig seizoen Boos! ) dan moet ik voor mijn oudje ook een andere oplossing zoeken anders word het zijn dood cru gezegd.
Jou oplossing vind ik wel goed lekkere uitloop en dan 's-avonds nog een uurtje in het land. Denk dat hij zich dan best prettig voelt.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 20:39

Ja dat vond ik ook. Hij voelt zijn eigen veilig op zijn eigen stukje en hij vind het heerlijk om 's avonds nog een uurtje in de bak te rollen en een keer te rennen. En van de zomer een uur of 2 in het weiland.
Blij dat er meer mensen zo over denken. Ik wil gewoon het beste voor hem en dat hij het leuk heeft.