zadeldrama

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 12:41

gisteren ben ik zonder dekje gaan rijden om te kijken of het zadel nog helemaal lekker lag. ik had zelf het idee van niet, dus wilde even kijken hoe de haartjes stonden.
zadel eraf gehaald om te controleren en ja hoor..meneer had een open schoft. hij heeft het wel eens gehad met een dkje eronder,maar dat kwam omdat het dekje dan naar beneden schoof en het dekje over zijn schoft heen en weer ging, maar dit kwam dus puur van het zadel.
even naar het zadel gekeken en het zat ookop een vage plek.
mijn paard heeft dus een hoge, maar tegelijk ook een lange schoft.. ook heeft hij een ruggegraat die helemaal uitsteekt.. zeker een cm of 2.. omdatie daar de bespiering mist(soort van hazeruggetje heeftie)
het is al een stuk minder, omdat ik die spieren aan het trainen ben.
iedere keer heb ik dus gevoeld of er bnog 2 vingers in de kamer pasten en dat was gewoon zo, zo ook gisteren weer. maar de wond zit dus een heel stuk verder dan de kamer.. ik denk wel een cm of 10 van het begin van de kamer.
de boom ofzo is verders niet te smal, tis gewoon eenmedium. heb nl al wel eens een bredere gehad en toen klapperde het zadel dus.
dit is al zadel nr 3 die ik wegmoet doen omdatie na een paar maanden helemaal fout zit.
ik heb al kiefers gehad en dit was een passier.. maar ook die past niet dus Boos!
ik ga als het mogelijk is deze week met hem langs bij van rijs, om dit keer hopelijk een goed zadel aan te laten meten..

maar heeft iemand ook zoiets? ik weet nu echt niet meer wat voor een soort zadel ikmoet gaan kopen.. passiers zijn speciaal voor paarden met hoge schoft.. maar dat past dus niet.. tenminste.. bij de kamer zit het niet lekker.. de kussen en de rest passen perfect.. en bij de andere zadels pasten de kamers en de kussen niet..

echt een ramp rug heeft hij.. in 15 maanden tijd 3 zadels moeten kopen, waarvan het laatste half jaar er 2 zijn geweest...
iemand anders een idee hoe ik zijn rug moet trainen? zodatie wat bespierder wordt?

is een verstelbare boom dan misschien een optie?

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:36

nee dat was het zadel van onze merrie.. heb 2 paarden Haha!
die wintec paste dus ookniet op mijn paard.. ook algeprobeerd

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 14:53

die luxor paste dus ook op willem.. alleen ik niet op de luxor.. ik kan echt niet met een euroriding overweg.. ik vind het niet zitten..

en nee ik heb de vorige dus via internet gekocht.. wel door een paar mensen na laten checken.. hijlag nl ook perfect inhet begin..

die kiefers heb ik via zadelmaker laten doen en die hebben me dus genaaid met dat zadel..

dus ik ga nu naar van rijs en blijf net zo lang proberen.. en anders moet er een hulzebos op denk ik.. die maken hem toch helemaal opmaat van je paard?

tis alleen de pech dat ik geen groot budget heb.. ik kan dus ook geen nieuw zadel kopen.. dan zou ik lening af moeten sluiten.. en heb ookgeen tijd om eerst een paar maanden te sparen...

boomloos heb ik ook aan zitten denken..maar wil knhs dressuuur rijden en dat gaat nie echt op zown type zadel..

ik bel van rijs iig zo om een afspraak en dan zie ik wel wat hij er van zegt en wat ik moet doen..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 15:46

kiefer past dus niet.. stubbens vind ik erg fijn en een kentaur heb ik nog niet opgezeten.
ik kijk even wat van rijs heeft liggen en misschien kan hij mijn zadel wel aanpassen. volgens de passier site is mijn zadel zo gemaakt dat er makkelijk aanpassingen aan gedaan kunnen worden.. maarja. dat is altijd maar de vraag.. tis echt alleen het stukje van 10 cm na de kamer.. dus niet eens de kamer zelf die niet lekker ligt.. hij krijgt geen drukkingen bij de kussens.. het is gewoon ineens een schaafwondje.. dus kan denk weinig aangedaan worden

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 05:29

ah die zal ikonthouden.. ben nogal gesteld op mijn passier.. alleen ik heb de patron..
donderdag heb ik een afspraak met van rijs.. dus ben benieuwd

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers