verlichting voor buiten rijden in het donker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

verlichting voor buiten rijden in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:18

Ik wil in elk geval 8 reflectiebanden met een lampje erop gaan kopen. Voor om mijn benen en om de benen van mijn pony.
Ik wil nog een reflecterend halster kopen, en een reflecterend dekje (in fluor-geel)
Maar nou moet ik dus nog een lamp hebben.
Wat is nu handiger /opvallender
-twee lampen : Een rode lamp achterop mijn jas (of zadel) en een witte lamp aan het hoofdstel ?
-één lamp die rood licht naar achter en wit licht naar voren straalt en die doe ik dan aan mij arm. Maarja...dan moet je er eigenlijk ook twee....want aan welke arm moet hij dan ?? Ik rij niet steeds met dezelfde kant naar de weg..
-Of zo'n hoofdlamp die je over je hoofd (cap) heen doet.

En weet iemand waar je zulke lampen kan kopen en wat ze kosten.
Bedankt OK dan!
Laatst bijgewerkt door eowynnie op 29-03-04 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:22

Ik zou voor de eerste optie gaan. Ik heb zelf 2 rode lampjes omdat ik deze toen bij de zeeman heel goedkoop had gekocht (1euro per stuk)
Maar met ook nog eens 8 refelectiebandjes met lampjes ben je dan denk ik wel behoorlijk zichtbaar! Als het echt heel donker is zou je mischien ook nog een reflecterend deken kunnen doen dat valt ook heel erg op.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:55

als ik met een lampje rij, doe ik het om mijn been, vlak onder de knie, daar beweeg ik minder mee.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:01

ik zou die lampen voor wit en achter rood nemen das erg duidelijk en die zijn bij elke ruitershop te krijgen de prijs viel volgens mij nog wel mee..

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:37

Ik doe een klein rood lampje in de staart en om de hals een reflecterende band met een wit lichtje eraan geklipt en dan nog reflecterende om de benen en zelf draag ik een reflecterend wegwerkershesje

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:02

Ik heb zo'n reflecterend hesje van de Halfords. Gaat ook makkelijk over een winterjas heen. een lampje om mn arm en reflecterende banden om benen. (soort peesbeschermers). er zijn bij de halfords ook armlampjes te koop.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:36

Zelf heb ik een klein lampje voor op mijn hoofd gekocht in de outdoor shop. Wel duur, maar je bent reuze zichtbaar en ziet zelf ook nog waar je rijd!

En verder een refelcterende deken, beenreflectoren, rode lamp in staart en soms nog een lampje aan mijn laars.

Als ik ga wandelen met de ponies, krijgen ze op hun neusriem een lampje.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:37

Ga niet naar een ruitersportzaak, maar ga naar een fietswinkel of de Halfords ofzo, dat scheelt een klap geld!