peesbeschermers gebruiken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

peesbeschermers gebruiken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:15

Ik rij beauty al 5 jaar. Hij wordt 24 april 30 jaar.
sinds een paar weken wordt hij ongeveer 2 à 3 keer per week gereden.
ik rij met hem alleen maar buiten, omdat hij het haat om in de bak te bereden te worden, en omdat de bak eigenlijk te zwaar voor hem is Scheve mond

nu wordt hij wel door een meisje gereden op zondag en maandag en dan echt gewoon 10 minuten galopperen door die bak. Hij is chronisch hoefbevangen en na deze 2 dagen loopt hij vaak niet goed. Het gevolg is dat IK hem kan gaan stappen 5 dagen, omdat dat volgens haar het enige is waar ik goed voor ben Boos! , wat een poedersuiker-kind.

op vrijdag ga ik meestal met hem naar buiten, als hij goed loopt natuurlijk. Hij barst dan van de vreugde. Loopt lekker de hele weg met z'n oortjes naar voren, ziet alles om zich heen, wil ook alles zien. Mensen ik heb wat afgelachen met die pony! Soms, zeg maar in de vakantie, gaan we lekker 2 uurtjes weg, gewoon lekker stappen door de polder heen, en hij geeft zelf aan wanneer hij wil galopperen *LOL* , nouja, dan moet hij maar gaan Lachen

maar sinds een paar weken gaat hij nadat hij dus op zondag en maandag flink is gereden en rust heeft gehad de rest van de dagen, een paar keer door z'n benen onder het stappen bij het vrijdagse buitenritje van ongeveer een half uurtje, lekker stappend.

ik zat eraan te denken om peesbeschemers te gaan aanschaffen voor hem, misschien dat dit helpt, maar lijkt dit jullie de goede oplossing? Ik wil hem niet de vreugde en het plezier afnemen van dat ene half uurtje per week door de natuur waar hij zo van geniet. Hebben jullie tips?

Ik heb het er al met dat meisje over gehad dat ze wat rustiger aan moet doen met hem. Maar ze zegt dat ze weet wat ze doet (ja, ik weet het ook, een pony naar de hemel helpen Boos! )
Ze zet hem vaak ook druipend op stal en dan echt zo'n blik naar me toe werpend: tja, als je het zo erg vind, waarom stap je hem dan niet uit!

maar goed, dus eigenlijk 2 vragen: de peesbeschemers en dat wagelijke kind.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:16

Van wie is die pony? Praat erover met de eigenaar Lachen !

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:21

idd, dat zou k ook eesn gaan doen! op elke pony meot zuinig gewezen worrden en zeker 1tje op leefdtijd!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:21

he grandeur.

ik was idd van plan om het met de eigenaresse te bespreken, maar ik dacht, ik vraag even aan jullie of peesbeschermers een oplossing ervoor kunnen zijn! Vandaar, maar idd, morgen heb ik het er met haar over

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:25

Peesbeschermers bieden met name bescherming, tegen aantikken door het achterbeen bijvoorbeeld.
Niet zozeer ondersteuning Lachen.
De goede oplossing lijkt mij om de oorzaak van het probleem weg te nemen, en dat is dat deze pony-op-leeftijd veel te zwaar wordt belast in een (wat jij aangeeft) te zware bak...
Ik hoop dat de eigenaar je hiermee kan helpen Lachen ! Succes.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:29

Citaat:
De goede oplossing lijkt mij om de oorzaak van het probleem weg te nemen, en dat is dat deze pony-op-leeftijd veel te zwaar wordt belast in een (wat jij aangeeft) te zware bak...

ik hoop dat dit idd de oorzaak is. Ik rij ook haar merrie van 11 jaar, maar deze heeft er minder moeite mee. Maar Beauty is natuurlijk een mannetje op leeftijd.

Ik probeer de eigenaresse morgen ook te zeggen dat ik het heel vreemd vind hoe dat meisje met Beauty omgaat. Gewoon alsof het speelgoed is. en dat is nog het meeste waar ik zo boos om kan worden. Je bent met levende wezens bezig die ook voor hun lol zouden moeten willen samenwerken met je (wat een zin )

dus peesbeschermers zijn niet de directe oplossing? Vooral dus het te zwaar belasten laten stoppen!!

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:35

idd, peesbeschermeres lossen in dit geval niets op. Ik wens je veel succes met het praten!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:40

amadeo, dank je wel!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:42

gewoon eens even met de eigenaar praten, MET dat stomme kind er bij die niet goed bij der hoofd is!

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:43

graag gedaan, het was een kleine moeite!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:47

spetterlover, bedoel je dat ik dus gewoon met z'n 3e een gesprek aan moet knopen? dat is misschien idd wel slim ja.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:49

idd en dan wel goed opletten dat je niet zelf de schuld in je schoenen geschoven krijgt...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:51

Peesbeschermers geven weinig steun. Ik zou als ik jou was ook gaan praten met de eigenaar, want die vindt dit vast ook niet leuk en voortaan niet meer in de bak rijden als dat te zwaar is.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:20

ik heb net gezocht maar er is niet zoiets als een extra steun gevende kous ofzo voor paarden, dus het wordt gewoon even duidelijk aangeven dat als het zo doorgaat dat het paard over een half jaar gestrekt ligt... kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is..

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 21:39

hey hey

heb vandaag een gesprek gehad en we hebben besloten hem niet meer te rijden in de bak. alleen nog maar buiten, kijken of dit werkt!
zoniet, de Da om raar vragen