hoelang leren rijlaarzen inlopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

hoelang leren rijlaarzen inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 16:09

Hoelang heeft het geduurd voordat jij je leren rijlaarzen had ingelopen?
en hoeveel heb je er meegelopen? voor dat je er dus mee ging rijden Knipoog

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:30

gelijk diezelfde dag al. Ik had wel een stoel nodig om erop tekomen Haha!...

Het inlopen viel mij mee... ik heb ergere verhalen van gehoord...

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:34

Ik heb Petrie's gekocht een aantal weken geleden. Ik heb er 3 dagen mee gelopen elke keer half uurtje aan gehad. Daarna ben ik er mee gaan rijden (lekker zat het niet) maar steeds wat langer ermee rijden en nu gaat het allemaal prima. Het is maar net hoe vaak je ze aan trekt doe je dat maar 1 keer in de week ja dan ben je wel een tijd bezig. Het viel mij allemaal reuze mee met inlopen. Ik heb trouwens wel rundleren laarzen (de kalfsleren laarzen hoef je niet eens in te lopen)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:25

ik heb ze een week ingelopen elke dag 2 uur of je doet 2 weken elke dag 1 uur. anders kan je later valse vouwen aan de zijkant krijgen. hadden ze mij verteld

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:54

ik 'moest' er na 3 dagen al mee rijden. fijn was anders
met dressuren ging het nog wel, maar de dag erna had ik springles, en dat was dus afzien met m'n korte beugeltjes.
als je de kans heb zou ik ze dus wat langer inlopen dan 3 dagen.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:10

Ik heb er ook de eerste dagen elke dag even opgelopen (hond uitlaten enzio Haha! ) Later ben ik ook trappen gaan lopen, toen ben ik ermee gaan rijden, dat ging heel vervelend in het begin, maar nu zitten ze echt heel lekker!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:15

Ik heb er volgens mij wel vrij lang (2 weken??) op gelopen, voor ik uberhaupt op me paard kwam! En toen heb ik nog best lang gewacht voor ik er ook mee naar de ws ging! Ik heb er ook veel mee gefietst! Had ik als tip gehoord en het werkt wel!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:15

Eerst een paar dagen veel mee gelopen (wel opbouwen, want doet pijn..) proberen trappen te lopen etc. en na een paar dagen ermee gereden. Ik fiets er ook mee.

Alikesflame, wat bedoel je met valse vouwen? Krijg je die als je er te snel mee gaat rijden? Ik was juist bang dat ze door (trap)lopen verkeerd zouden vormen, omdat je dan toch anders zit dan op je paard.

Ik heb ook nog een leren-laarzen-vraag; ik heb mijne nu een paar maanden, maar bij m'n binnenbeen, waar die lusjes ingenaaid zitten, begint de schacht al te slijten, is dit normaal? En bij m'n sporen wordt m'n laars ook al snel lelijk, ondanks sporenbeschermers... Ik heb trouwens Petrie standaards.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 27-03-04 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:17

dan kan je aan de zijkant van je laarzen waar ormaal geen vouwen komen. van die lelijke rimpels krijgen. dat had de verkoopster tegen mij gezegd.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:53

Ik heb ook nog een leren-laarzen-vraag; ik heb mijne nu een paar maanden, maar bij m'n binnenbeen, waar die lusjes ingenaaid zitten, begint de schacht al te slijten, is dit normaal? En bij m'n sporen wordt m'n laars ook al snel lelijk, ondanks sporenbeschermers... Ik heb trouwens Petrie standaards.[/quote]


Ik heb ook de Petrie standaard en heb precies het zelfde met op de plek waar de sporen zitten worden ze inderdaad lelijk. Ik heb het (nog) niet bij die lus dat het begint te slijten maar gebeurd dat wel ga ik ermee terug. Voor zo'n bedrag mag dit echt niet gebeuren.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:05

Ik heb gister leren laarzen aan laten meten en die vent van Huet zei dat ik nadat ik ze heb opgehaald, ik 2-3 maanden erna moet terugkomen om te laten zien hoe ze zitten en omdat ze dan pas volledig zijn ingezakt en ingelopen..
Maar als ik dit zo lees, dan zie ik dat het zo rond de twee-drie weken duurt.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:12

Mijn petries zijn na 4 jaar nog niet ingelopen heb ik het idee Knipoog *LOL*

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:14

Doen ze nog steeds zeer dan?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:16

Nee niet echt, maar soms lijkt het alsof ze opeens weer een paar milimeter zijn gezakt.
Lopen heerlijk hoor Alleen zijn erruug hoog, maar daar heb ik toen zelf voor gekozen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:39

Ja, daar heb ik juist niƩt voor gekozen, gelukkig maar.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:56

Lopen heerlijk hoor Alleen zijn erruug hoog, maar daar heb ik toen zelf voor gekozen.[/quote]

De dressuurlaarzen van tegenwoordig hebben ook een hogere dressuurboog omdat de meeste mensen de laarzen zo hoog mogelijk willen hebben (dat ze daar vaak ook last van hebben) Maken ze de dressuurboog een stuk hoger zodat het al heel anders lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:58

Ook een vraagje: Zitten die extreem hoge laarzen niet lekker?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:11

Ehm k had n poging gewaagd, maar na n week was k t zat. Had al gevoelige knieen en met 1 keer ermee rijden kon k d 3 dagen erna niet rijden. Ik heb er dus 5 keer mee gereden, en een aantal keer mee gelopen. Maar dat was n jaar geleden, ze staan nu mooi te wezen thuis op mn kamer Tong uitsteken Haha!

Huet zei idd dat k na 2 maanden terug moest komen, als k 5 a 6x in de week reed.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:22

Sammm schreef:
Ook een vraagje: Zitten die extreem hoge laarzen niet lekker?


Daar buig je moeilijker mee, maar je moet ze altijd wat hoger kopen omdat ze nog inzakken bij het inlopen.
Ik kon destijds kiezen uit 2 hoogtes, en ik was bij de 48 echt bang dat ze na het inlopen te laag zouden zijn. Daarom ben ik voor de hogere gegaan, maar hij zakt nog niet genoeg in Knipoog
Als ik op het paard zit is het goed, maar met bandageren etc doet het behoorlijk pijn, en de laars word er ook niet mooier op.

Maar net zoals er al gezegd word zijn er tegenwoordig heel veel laarzen standaard (ook de nieuwe modellen van petrie) met een dressuurboog en dus minder hoog in je knieholte maar aan de zijkant.
Ik vind die hele hoge dressuurbogen trouwens niet eens zo mooi, maar ik wou niet een laars die 4 cm onder mijn knie kwam.

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:36

Bloos! ik had er geen idee van dat leren laarzen zo 'stijf' (om het zo maar even te noemen) waren! Jeetje, moet je die echt zo lang inlopen? Met mn rubberen hobbelde ik zo weg Tong uitsteken

Maar is dat dus ook zo met leren rits-laarzen?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:39

Ja dat is inderdaad erg lastig als je beenbeschermers ed om moet doen
Ik vind het reuze meevallen zo lang hoef je ze niet in te lopen je moet er alleen wel dagelijks op lopen en ze niet weer weken weg zetten.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:42

Ritslaarzen moet je inderdaad ook gewoon inlopen. Die van mij zijn nu aardig goed heb ik het idee. Die heb ik nu ongeveer twee maanden *denk ik*.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:43

deesjuh schreef:
:oo ik had er geen idee van dat leren laarzen zo 'stijf' (om het zo maar even te noemen) waren! Jeetje, moet je die echt zo lang inlopen? Met mn rubberen hobbelde ik zo weg Tong uitsteken

Maar is dat dus ook zo met leren rits-laarzen?



het is heel snel soepeler te maken door het een paar keer achter elkaar in lederolie te zetten het werkt echt perfect alleen worden je laarzen er wel een beetje dof van maar na een keer poetsen zie je er niks meer van... Pling

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:32

het is heel snel soepeler te maken door het een paar keer achter elkaar in lederolie te zetten het werkt echt perfect alleen worden je laarzen er wel een beetje dof van maar na een keer poetsen zie je er niks meer van... Pling[/quote]

Je hebt ook gewoon speciale wax (tenminste petrie heeft het wel)
dat spuit je er op dat verzorgd en het wordt er lekker soepel van.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:35

weet je heel misschien hoe dat heet en maakt het je laarzen ook direct weer waterdicht?