equifeeder zelf knutselen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-01 18:23

Iemand een goed idee om z'on ding zelf te knutselen? Zou wel leuk zijn voor Issiepissie, heeft ze wat te doen. Maarreh, waaruit zou ik z'on ding kunnen maken??
Laat jullie radertjes eens werken en help mij eens! Mijn radertjes willen niet zo vandaag!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 18:42

Ehm misschien met een oude voetbal??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 18:52

zulke tonnetjes kan je vast wel ergens kopen (vakman, fixit ofzo??)
Gaatje erin en klaar.
Wat ook leuk is is een plastic fles aan een touwtje in de stal hangen (vrij van muren) en dan laag gegnoeg dat ze erbij kunnen. mer de opening naar boven hangen, dop eraf en spelen maar!!!!!
Zijn ze uren zoet mee (had ik dit nou van sonja?? hmm. weet het niet meer)

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 21:07

Hey,

Mijn vader heeft een zo'n ding in elkaar geknutseld, nog best simpel ook *LOL* :

1. Neem een niet al te grote voerton, die je vrijwel overal kan kopen, die van mij is ongeveer 50 cm hoog met draaideksel
2. maak daar aan de zijkant een gat in van ongeveer ik geloof 5 cm
3. aan de binnenkant doe je een plastic regenafvoerbuis, en daar maak je ook een gat in van ongeveer 5 cm, wel allebij de gaten op een verschillende hoogte doen.
4. die regenbuis moet je wel aan de onderkant vastmaken aan de bodem, ik geloof dat mijn vader dat met schroefjes deed en ook gelijmd
5. en dat is het geloof ik, oh ja die buis moet wel evenlang zijn als de hele lengte van de ton, hij moet dus afgesloten worden

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, Rood vind het in ieder geval fantastisch! *LOL* Als ik hem vul begint hij al te hinneken en hij gaat er meteen mee aan de slag, hij rolt hem met zijn neus om en om en dan komt het eruit. Echt leuk om te zien! Party!!

Groetjes Danielle

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 23:13

Je kunt ook een roll-a-treat kopen die is voor honden en kleiner, werkt hetzelfde.
Ik heb een Equifeeder en mijn paard is er ook gek mee, zodra ik de stal uitloop heb ik hem praktisch tegen mijn hielen aan....
Party!!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 11:58

Is zo'n roll a treat wel sterk genoeg? Kennis van mij hebben een dobermann en die had dat ding in no-time kapot gekauwd, wil ik niet weten wat een er gebeurt als een paard er een flinke trap tegenaan geeft...
Maar inderdaad een kleine voerton zou mischien een optie zijn, en anders een oude voetbal waar een scheur in zit (om het voer er makkelijk in te kunnen doen, en 1 of 2 gaatjes waardoor de biks eruit kan...

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 16:11

Ik had eerst ook zo'n roll a treat voor Rood, maar die had hem binnen 1 dag kapot. Maar mijn zusjes pony was er wel zuiniger mee, ik vind ze eignelijk niet stevig genoeg.
Danielle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:10

Wat Stef zegt werkt inderdaad heel leuk. Ik gebruik er van die melkkannen van de Hoogvliet voor. Ophangen aan het hengseltje en een handje kruidenmuesli erin. Zijn ze uuuuuren mee bezig, en een beetje intelligent paard snapt op een gegeven moment dat 'ie de fles tussen z'n tanden moet pakken en dan omhoog moet doen!!!!!

Om zelf een Equifeeder te maken, zou ik zo'n "scheepstonnetje" gebruiken. Die zijn stevig, zodat je paard er niet in trapt en z'n pootje openhaalt.

Groetjes, Sonja

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 21:05

Ik heb zo,n ding voor Moon ,maar ik ben altijd bang dat hij teveel zaagsel ,of als ik hem buiten leg .zand naar binnen krijgt ,dus ik gebruik hem maar heel weinig .Zonde he ,want ze kosten hartstikke duur De mijne doet het wel heel goed en hij is er altijd heel intensief mee bezig .Hij is overigens nog steeds heel en ik heb hem al vanaf t begin (gekregen)