Vrachtwagens passeren is een probleem geworden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Vrachtwagens passeren is een probleem geworden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:08

Oh oh oh, Jasmijn heeft weer iets gevonden om bang voor te zijn..

Het begon afgelopen vakantie. We gingen naar het bos. Of laat ik het zo zeggen: het was de bedoeling dat we naar het bos toe zouden gaan. Maar de boerderij waar Jasmijn staat ligt aan een drukke straat. We moeten dan ook zo'n 50 meter langs de weg om het bos (park) in te komen. We hebben nooit problemen gehad, zelfs niet met vrachtwagens. Maar het is nu dus 1 keer mis gegaan. Er kwam een joekel van een vrachtwagen íets te dicht langs ons heen reed. Jasmijn schrok hier zo van dat je direct omdraaide en naar huis gelopeerde over de weg. Terwijl die vrachtwagen achter ons bleef rijden. Afijn, ik kreeg haar op het nippertje onze oprit in en moest haar kalmeren. Na een paar minuten gingen we maar weer op pad. Ik geloof dat ik nog nooit zón pechdag heb gehad, maar dit keer kwam er een tractor aan met zwaailichten. Hoe hard ik mijn best deed om ervoor te zorgen dat Jasmijn zich niet weer om zou draaien, mislukte dat alsnog. Daarbij vielen we hals over kop ook bijna in de naastgelegen sloot. Ik ging weer dapper door en gelukkig kwamen daarna bijna geen auto's of iets dergelijks langs zodat we door konden lopen zonder problemen.

Sinds die dag is Jasmijn doods bang voor grote dingen. Ik ben al eens met een ander braaf paard naar buiten geweest en Jasmijn sprong dit keer niet weg maar ze verstijfde in zijn geheel en nam een grote spurt naar voren.

Ik moet toegeven dat ik nu zelf ook de schrik er behoorlijk bij in heb zitten en dat ik zelf al bang word als ik er 1 zie naderen. Ik probeer dat niet te laten merken, maar dat is uiteraard onmogelijk Scheve mond

Ik moet elke week minimaal 2 keer langs die grote weg, omdat ik ook naar de manage moet. Eén van die beide keren is er iemand bij ons met paard. De andere keer niet.

Er iemand anders opzetten is geen optie. Jasmijn is een moeilijk paard met een overdreven uitgebreidde handleiding en die accepteerd niet zomaar de eerste beste op haar rug. En overigens wil ik het zelf ook zelf oplossen, want het is mijn probleem.

Ze gedraagt ze zich trouwens alleen zo wanneer de vrachtwagens ons tegemoet komen. Niet wanneer er vrachtwagens achter ons rijden en er langs gaan.

Wie oh wie heeft er een gouden tip voor mij?


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:17

Bedankt!

Maar krijg je dan niet zo'n paard die, als er een 'groot' ding aan komt, direct denkt van : "Heeeee, een groot ding! Nu mag ik weer terug het erf op!" ? Zodat ze het als excuus gaat gebruiken?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 14:48

Richtje"]
[quote="YvonneAa schreef:
Bedankt!

Maar krijg je dan niet zo'n paard die, als er een 'groot' ding aan komt, direct denkt van : "Heeeee, een groot ding! Nu mag ik weer terug het erf op!" ? Zodat ze het als excuus gaat gebruiken?

In ons geval is dat nooit het gevolg geweest.
Denk ook niet dat het paard zo denkt, bovendien wat is voor het paard de meerwaarde van op een erf mogen staan?

Ik lees hier een paar keer het advies om op het erf te oefenen met een vrachtwagen. Werkt ongtwijfeld bij een paard dat echt bang is voor de vrachtwagen opzich. Maar wat ik begreep uit dit verhaal, is hij alleen bang als het ding hem tegemoet komt (was bij Tiek ook het geval). Ze durven dan niet die kleine ruimte in te lopen ahw. Het bijv. in de wei zetten van een tractor zal dus niet bijdragen aan dit probleem.
[/quote]

Misschien ossiciëren ze het 'erf' met naar huis? Maar als ik er nog eens goed over nadenk denk ik dat eigenlijk ook niet. Tenslotte gaan we niet huis, maar wachten we even.

En ik heb op de manage geen problemen met tractoren of vrachtwagens. Het is idd alleen op de weg als iets ons tegemoet komt. Verward

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 14:49

Chronos schreef:
Ken je niemand met een vrachtauto dat je er aan de hand een paar keer naar toe kunt lopen? En als dat goed gaat een paar keer er op af rijden


Het probleem is dat ze er nooit bang voor is, alleen als het 'grote' ding ons tegemoet komt rijden. Dus dat zal helaas niet helpen Scheve mond


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 18:12

Schopje

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 18:39

Kan niemand mij nou helpen Scheve mond?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, rocky_1995 en 72 bezoekers