Koude tenen tijdens het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Koude tenen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 16:40

Verward

Wie kan mij helpen. Tijdens het rijden heb ik onwijs last van koude tenen. Ik heb alles al geprobeerd om ze warm te laten houden. Je weet wel thermosokken, skisokken, allerlei soorten verschillende schoenen (pas niet met mijn kuit in een laars, dus dat gaat niet door-> thermoboots), koud bad, warm bad, zalfjes. Noem het maar op.

Wie heeft er nog goede handige tips en kan mij daarmee helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes

Willeke

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 16:44

Wat mijn tenen warm houdt in mijn leren laarzen is een Polar Wollen inlegzooltje speciaal voor koude dgn...

Qua schoenen Mountain Horse Rimfrost Paddock...

Qua bloedsomloop, mocht die enigzins traag zijn dan kan Foliumzuur en het nuttigen van Knoflook weleens helpen.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 16:46

Ik ben echt een koukleum en ik heb altijd thermolaarzen aan en ski sokken met daarover nog eens normale sokken.Tijdens het rijden heb ik geen koude voeten.Je kunt ook nog plastic zakjes proberen.Ik weet niet of je hier iets aan hebt.
Succes!

liefs layla d

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 17:02

ja, ik reed altijd met katoensok, plastic zakje d' r om, weer katoenen sok.
Maar daar akn ik nie zo goed tegen, dus hebben we thermosokken gekocht (50 piek!!) maar heb daarin met dit weer ook bevroren teentjes..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 17:08

Gingko Biloba. Is een of ander plantje, is in capsule vorm te krijgen, is goed voor o.a. de bloedsomloop. Bij mij helpt het best goed tegen koude handen, dus wie weet helpt het ook tegen koude tenen? Het is volledig natuurlijk, slechter zul je er niet van worden.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 17:20

Ik heb hele gewone sportsokken aan met mijn Mountain Horse schoen en ik heb NOOIT last van koude tenen terwijl ik een echte koukleum ben!

edit: een hele stomme spellingsfout!
Laatst bijgewerkt door Jan_324 op 16-12-01 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 17:23

Daar heb ik dus ook super last van zelfs als ik leren laarzen aanheb met 2 paar sokken en of ik nu schoenen etc aanheb ze blijven koud dat ik ze bijna niet eens meer kan voelen erg irrie, tja en met mij sloffen rijden is ook geen oplossing want die passen niet in de beugels Huilen
dus tja. dan maar kou lijden he!
groetjes jeannette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:19

Ik heb nooit last van koude voeten, terwijl ik maar dunne sokjes aanheb in m'n laarzen. Ik heb de neurotische gewoonte om bij elke pas die Milena zet met m'n tenen op de zool van m'n laars te tikken bij het joggen (verzamelde draf zeg maar). Doordat je bloedsdoorstroming goed blijft, worden je voeten niet koud.
Ik doe het niet hard en til m'n tenen niet hoog op, maar beweeg ze net even. Dus als Mileen haar rechterachterbeen onder haar lichaam zet doe ik het met m'n rechtertenen, en andersom....

Misschien een beetje rare tip, maar het werkt beter dan bv twee paar sokken aan, want die knellen je voet af in je schoenen of laarzen, waardoor je bloed niet goed doorstroomt.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:37

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroBokt
Berichten: 73
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:47

haal bij de dokter een spuit voor wintervoeten!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:01

Ik heb 4 jaar geleden in een schoenenzaak hele goede, bruin leren schoenen gekocht.
Met wollen sokken aan heb ik nergens last van.
Laat je niet in de val lokken om speciale paardenschoenen te kopen, in een gewone schoenenzaak vindt je ook hele goede schoenen met een goede hak, en daar betaal de dan de helft minder voor!
Denk er aan, ze zijn er in de paardenwereld goed in om mensen in de zeik te nemen, en het lekker duur te maken.
want 'de paardenwereld is duur', maar als je slim bent hoeft het helemaal niet zo duur te zijn!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:12

idd, je voeten ruimte geven, niet teveel sokken over elkaar en al helemaal geen strakke sokken over elkaar heen.
En je schoenen niet strak aanhebben, ik heb mijn schoenen meestal zelfs helemaal los....

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:24

hoi
Heb vandaag een buitenrit gemaakt met aan het eind inderdaad, jullie raden het al, super bevroren tenen. En als je dan er afspringt gaat dat door je hele been. ( hebben jullie dat ook altijd)
Maar de oplossing is een thermolaas of schoen. En verder proberen om je voeten in actie te houden. Ga er afentoe even af om te ernaast te lopen bijvoorbeeld.
En lekker doorrijden, veel lichtrijden dat wil ook wel eens helpen.

Groetjes Kim

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:37

Wat bij mij helpt:

Ruime schoenen.
Twee paar dunne sokken over elkaar heen.
Schoenen met rubberzool (geen leren zool!!)

Wat ik wel eens heb gehoord, maar tot nog toe niet heb geprobeert:
Tenen inpakken in aluminiumfolie voordat je in de laars of schoen stapt. Schijnt echt te isoleren!

Voor de rest hard aan het werk gaan. En hopen op warmer weer Haha!