grote hooi baal op wei..doen of niet doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:10

Mijn pony heeft deze winter in een groep paarden buiten gestaan op een kale wei en had ook continu een voordroog-kuilbaal tot zijn beschikking. Doordat ik te weinig reed werd hij begin van de winter wel te dik, maar ik heb nu achteraf het idee dat het een reserve was voor de winter, want hij valt nu in het voorjaar ook weer gewoon af en is al weer een stuk slanker. In de wei bij een andere boer met genoeg gras at hij zichzelf ook niet veel te dik. Wel zo dat ik hem niet bij hoefde te voeren in periodes, maar hij zag er prachtig uit.

Het is een gemengde groep met jonge en volwassen pony's. Haflinger, Fjordjes, voorheen een Fries een andere kruising en Andrew dus. De haflinger is altijd veel te dik, maar de anderen zien er gewoon goed uit.
Ze hebben zo'n groot pak binnen een week op met zijn 5 à 6-en. Dan schimmelt het nog niet. Zomers wordt het soms wel wat stoffig. Er staat nu een hek omheen omdat ze anders het kuil gebruikten als matras en veel vertrapten (vooral Andrew vond het een heerlijk zacht bedje, hij lag er heel vaak in)


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:33

Wat opvallend is, dat ze gedurende dag een periode eten bij het kuilpak, een periode wat rond scharrelen over het weiland, wat spelen, en dan weer voor zich uit staan te staren, om daarna weer eens te eten... Het is dus echt niet zo dat ze 24 uur rond die bult staan. Grassprietjes zoeken is blijkbaar nog steeds aantrekkelijk en regelmatig staan of liggen ze niets te doen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dries1990, Karla, kiki1976, Kirrietje, Wescha en 24 bezoekers