ratten, ratten, en nog eens ratten!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

ratten, ratten, en nog eens ratten!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 11:24

Hallohallo!!! Cool
Mijn verzorgpony staat in een weitje aan een sloot.... En er zijn nu dus gigantisch veel ratten...... Hebben jullie daar ook last van en zo ja wat doe je eraan??
Ik heb gehoord dat je de gemeente moet bellen, maar de baas wil dat niet(?)
alvast bedankt!
xmaaike Cool

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 11:46

Wij hebben standaard doosjes met gif staan, helpt perfect! Nog geen rat gezien! (even afkloppen)

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:16

gif werkt het beste, of een hele dappere kat nemen.pas wel op dat je paardje niet van het gif eet of trouwens elk ander dier want zze gaan er allemaal dood aan. En dat is niet de bedoeling natuurlijk

Kim

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:57

Gif, gif en nog eens gif.... En natuurlijk klemmen zetten, maar bij mij zijn ze zo slim geworden dat ze niet meer in de klem gaan, ze eten me alleen arm aan het gif, ik moet het met bakken tegelijk aanslepen.
Een ramp!!! Boos!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:23

Waarom wil hij de gemeetne niet bellen? Volgens mij is het gewoon gratis! Hier in ieder geval wel......

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:31

hai,

nou wij hadden ook ratten maar onze stalkat is toen door het gif overleden....dus ik wil absoluut geen gif meer in mijn stallen.

nu hebben we een klem en ik heb ze niet meer gezien...

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:32

Tegenstrijdig zoiets, hier liggen de fijnste beestjes die je kunt wensen in het hok (om precies te zijn 8 ratten) , en buiten heb je er last van! Maar het is wel lastig ja. Waarom bel je zelf de gemeente niet? Ik neem aan dat de grond van de gemeente is, of van die baas? Dan moet je nog eens goed overleggen Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

rattenvanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:50

- Misschien iets voor de rattenvanger? Haha!

- Strooi langs de kant rattengif maar weet zeker dat je pony er niet bij kan komen!
- Bel de gemeente
- zet klemmen
- neem een keer een tuinslang mee, en laat alle gangen vol water lopen en iemand anders slaat ze met een hamer ofzo kapot! (zet je pony veilig weg!) Dit is een hele oude manier,...

wij moorden hier alle veldmuisjes in de schuur uit met ratten gif! Iedere week weer een bakje vol (zo'n salade bakje) we snappen echt niet waar het blijft!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:12

Bij ons worden ze geschoten, we hebben een paar mannen op stal die dat schitterend vinden, gewoon met een grote buks, moet je wel iemand vinden die dat wil doen en ik vind het zelf ergens wel een beetje zielig, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben nu een stuk of honderd (ja, ze houden een hele score bij) ratten geschoten en ik zie er geen een meer 's avonds, terwijl er tijden waren dat er soms wel zes van die engerds door mijn box heen kropen.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:22

hahaha ik moet weer aan dat verhaal denken Patries... Dat Dick zei dattie in zijn borst had geschoten!! hahaha *LOL*