Ervaringen met Pagony Senator?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ervaringen met Pagony Senator?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 13:24

Ik zag in de Paard & Sport bij de reclame van Divoza een hele mooie winterdeken voor weinig geld. Maar nu vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft. ik ga wel eerst bij tentenkamp kijken, wie weet slaag ik daar voor nóg minder geld. Maar als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag! Pling

Als winterdeken wilde ik de Pagony Senator kopen.
Deze robuuste deken is vervaardigd van sterk polypropyleen en daardoor zeer sterk. 400-grams vulling. Prachtige geruitte stof met als basiskleuren rood/groen, geel/groen of blauw/bordeaux. 169,95.-
Ik wil dan denk ik wel de blauw/bordeax kopen omdat beide kleuren mooi staan bij Riona.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:45

Pagoni is goedkope rommel. Zou ik nooit voor mijn paard willen hebben.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 18:38

Ik heb ook een onderdeken van Pagony en die bevalt mij wel, hoor!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 18:43

pagony is niet het beste maar het kan ermee door
ik heb er ook een deken van
maar die senator weet ik het niet

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 18:48

Prima schreef:
Pagoni is goedkope rommel. Zou ik nooit voor mijn paard willen hebben.

Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar goedkope spullen kunnen soms ook wel goed zijn Haha!
Maar goed, onn topic maar weer, ik heb ook een winterdeken van Pagony en die ligt nu (na 2 maanden gedragen te zijn) als een vodje in de schuur, want na twee dagen was hij al gescheurd.
Goede kwaliteit vind ik het dus zeker niet.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:13

Amulet"]
[quote="Prima schreef:
Pagoni is goedkope rommel. Zou ik nooit voor mijn paard willen hebben.

Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar goedkope spullen kunnen soms ook wel goed zijn Haha!
Maar goed, onn topic maar weer, ik heb ook een winterdeken van Pagony en die ligt nu (na 2 maanden gedragen te zijn) als een vodje in de schuur, want na twee dagen was hij al gescheurd.
Goede kwaliteit vind ik het dus zeker niet.
[/quote]

Idd dat bedoel ik nou met goedkope rommel! Als je nou wel geld hebt voor een paard en de rest wat erbij komt kijken niet meer kan betalen dan moet je geen paard kopen....

FF ontopic: koop geen pegoni, maar iets van rambo of eskadron. Desnoods sparen dan maar.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:22

ik heb de pagony senator!! is een hele sterke en warme deken hoor, zelfs Evita kreeg hem niet kapot. ik heb em met blauw/groen achtige kleur, hij staat Evita heel mooi. Het vervelende is wel dat ze niet zoveel loopruimte heeft bij haar benen. Maar ze heeft hem er 2 jaar op gehad en hij is nog steeds heel en mooi, en Evita krijgt alles stuk hoor! dus dat is al heel wat.
Nu heb ik een nieuwe deken (tjah.. verwend nest Haha! ) een rambo, die is pas echt lekker warm Lovers maar met die pagony senator daar is niks mis mee hoor!!
voor de rest vin ik die pagony kwaliteit ook niet goed, ik heb die onderdeken van pagony en die gaat kapot aan de voorkant bij de sluiting. Die andere winterdekens zijn ook niks, maar de senator is wel goed.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:33

lijkt mij opzich een leuke deken maar idd je kan beter voor een goed merk gaan... je kan die deken wel kopen maar dan voor 1 a 2 jaar dan is die eg op.... en in die 2 jaar kan je wel mooi sparen voor een goed dek....
btw die kleuren van de deken heb ik ook voor mijn transportbeschermers Haha! zijn wel gave kleuren
en niet alle spul van pagony is rommel want ik heb er een hoofdstel van en die doet het nog heel goed na 3 jaar!!! ziet er nog goed uit en dat terwijl ik hem helemaal niet supergoed onderhoudt ofzo

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 23:37

Ik koop het deken gewoon denk ik, want de meningen zijn nogal verschillend en hoe kom ik er anders het beste achter of het een goede deken is!? Hij is helemaal niet duur dus ik koop 'm gewoon. Haha! Of ik moet dus een mooiere, goedkopere bij tentenkamp zien. Maar 400-grams is wel warm of niet?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:43

400 grams is best wel lekker warm ja....
ligt er ook aan hoe je pony trouwens met dek omgaat soraya heeft hem zo kapot want dat is zo'n onbenul en queen is heel zuinig op haar dekens.... behalve dat ze 1 keer in de wei een dek heeft kapot gemaakt maar dat was mijn schuld

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 00:04

Ik heb ooit 1 deken van Pagony gekocht, een dunne regendeken.
Na 2 dagen lag de borst tot bloedens toe open. Ik kon de deken gewoon terug brengen (ze had er al 2 dagen mee in de wei gelopen en gerold) en kreeg het geld terug. Ik heb toen maar een Rhino deken gekocht, nooit problemen mee gehad...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 01:33

Ze hebben van Harry's Horse winterdekens die in diezelfde prijsklasse vallen,
dat zijn ook 400 grams en die hebben loopsplitten.
Ik ben daar heel erg over te spreken.
Je ziet ze op vrijwel alle beursen en in alle ruitersportzaken, vaak met het embleem van het betreffende verkooppunt erop.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 10:05

ik wil die deken ook kopen en precies de zelfde kleur ik twijfelde ook maar ik heb hem toch genomen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 10:12

En hoe zijn jou ervaringen ermee Samantha?
Iemand bij ons op stal heeft die deken ook voor zijn pony en die heeft er ook nog 2 onderdekens van pagony onder liggen.
maar mijn pony zit heel goed in d'r vacht, nu heeft ze helemaal geen deken op en heeft maar een dun wintervachtje, kan ik dan niet beter een wat minder grams kopen? en dan misschien zoals jullie zeggen van een beter merk?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:13

Ik heb heb een paar pagony dekens gepast op mijn paard, maar ik vond de pasvorm slecht, dus die heb ik niet genomen.

Ik heb van meer mensen positieve verhalen gehoord over de dekens van Harry's Horse. Goede prijs kwaliteit verhouding.

Gisteravond bij Jumping Amsterdam zag ik bij een aantal kraampjes dekens van Mr. Ed hangen. Die zagen er ook goed uit voor een redelijke prijs. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik gebruik zelf een Rhino waterdichte overdeken met een Rhino onderdeken eronder. Goede pasvorm! Maar die twee dekens kosten samen ongeveer 440 gulden terwijl ik aanvankelijk voor een deken van ongeveer 180 gulden ging kijken.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:42

ik heb alleen maar pagony en harry horse dekens.

beide bevallen mij goed, alleen vind ik de pasvorm van de harry horse dekens niet echt super, ziet er net uit als of ze in een jurk lopen.
harry horse is ook duurder (waterdicht dan).

mijn paard heeft al 5 jaar een pagony turnout lite en een pagony senator en zien er beide nog super uit.

KOPEN DUS!!!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:43

ik heb alleen maar pagony en harry horse dekens.

beide bevallen mij goed, alleen vind ik de pasvorm van de harry horse dekens niet echt super, ziet er net uit als of ze in een jurk lopen.
harry horse is ook duurder (waterdicht dan).

mijn paard heeft al 5 jaar een pagony turnout lite en een pagony senator en zien er beide nog super uit.

KOPEN DUS!!!

en de gene die vinden dat die dure dekens beter zijn, tuurlijk maar waarom moet ik voor 16 paarden rambo en rino dekens kopen.... mijn wedstrijdpaard had een rambo deken en die was binnen 1 winter stuk, zij doet nu al een hele poos met een pagony en die zit super...