Sportbril??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Sportbril??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 16:59

Nou vandaag is de dag dat ik, na vele bokpartijen, van mijn paard afgevallen ben... Huilen Hij was al redelijk heet en vond het genoeg aanleiding om tijdens de galop (wordt hij al heet van) uit te halen naar onschuldige voorbijgangers.. Schijnheilig Nou dat was me een enorme bok en voor mij head first!!! Ziek
Mijn enige zorg was meteen mijn bril.. Deze keer is die van mij hoofd gevallen (met een bloeduitstorting tussen mijn ogen..) en een mooie buil en verder lekker stijf geworden. Ik heb wel mijn helm heilig verklaard want ik kwam erg hard als 1e op mijn hoofd terecht.
Nu wil ik eigenlijk eens kijken naar de opties wat een sportbril betreft. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Kan je die bij iedere opticien krijgen en zijn ze betaalbaar? Lijkt me toch wel verstandig om mee te gaan rijden want Sil is nu eenmaal nog een jong paard en lekker aan puberen ahum......

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:41

Als eerste zou ik kunnen zeggen: Zijn lenzen geen optie?
(zelf zou ik dat ook graag willen, maar ben allergisch voor alle soorten lenzen)
Ik heb bij de opticien zo'n soort rekbaar touwtje voor aan je bril gehaald.
Net als een leeskoord, maar dan elastisch en strak, zodat je bril echt goed vast zit. En ietsje minder tuttig.... Haha!
Misschien is dat iets?
Over sportbrillen weet ik niet veel.
Veel succes, en natuurlijk sterkte!

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 17:54

Was ik inderdaad vergeten te melden dat ik helaas geen lenzen in kan hebben omdat mijn ogen te droog zijn. Ik heb een tijdje wegwerplenzen gedragen van een maand maar ook dat wilde niet helpen want ik bleef druppelen met vloeistof. Nu heb ik al wel van een nieuw soort gehoord. Namelijk gel-lenzen maar die zijn nog niet voor cylindrische afwijkingen (die ik behoorlijk heb) Wow!
Dat koordje zou een idee zijn alleen ben ik nu wel heel blij dat de bril van mijn neus gevallen was. Het was zo'n smak dat als het glas kapot was gegaan ik iets minder goed had gezien nu. En daarbij komt dat ik een redelijk dure bril draag waarvan ik het best zonder zou vinden mocht die kapot gaan....

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 18:27

hmmm replyen blijkt voor mij toch moeilijk te gaan vandaar zo een antwoord...
Heb al wel gecheckt hoelang het duurt voordat ze ook met cilinder gaan werken in de gel-lenzen.Gaat dus zeker nog een 3/4 jaar duren....

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 18:28

Maar verder rijdt dus niemand met een speciale bril? En gaat het gewoon altijd goed?

horsepartner
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-09-03
Woonplaats: voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:53

heb een sportbril gedaan zo een ding met pootjes die door lopen tot ver achter je oren.... vond het vreselijk maar vroeger met paardrijden en meestal wilde paarden en vaak eraf heeft dat ding goed werk geleverd ben hem nooit kwijt geraakt of kapot gegaan.
lenzen lijken me niks heb ze ooit eens geprobeert maar had toen gelijk last met stof in mijn ogen ect voor mij geen optie dus..
heb nog steeds een bril, maar zo een hele lichte met titanium (volgens mij schrijf je het zo....)
hele lichte bril voel je niet zitten maar ja heb nu ook een rustig paard Knipoog

horsepartner
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-09-03
Woonplaats: voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:53

bedoel heb een sportbril gehad.... oeps foutje..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:03

Ik heb vroeger ook een sportbril gehad voor tijdens het zwemmen. Het ding zag er niet uit, was heel duur en zat voor geen meter. Er loopt een hele boog achter je oor zat totaal niet lekker. Ik zou als ik jou was die tip van Kiara eerst proberen. Succes

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:59

Of een goedkopere bril erbij?

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:59

Een bril en paarden?? GRRRR, gaat bij mij dus noooooit goed!!

Misschien Nachtlenzen een optie?? Hier heb je geen last van omdat deze corrigeren terwijl je slaapt. Vervolgens hoef je overdag geen lens of bril te gebruiken. EN met je oog dicht produceert je oog toch redelijk wat traanvocht!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:06

Kun je niet gewoon zo'n brillenkoortje kopen, die je aan kan trekken achter je hoofd. Die gebruik ik 's zomers met zeilen ook.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:26

Tja, of misschien dan maar als een blinde mol op je paard zitten. Als je nog wel ziet waar de andere paarden zijn, is dat nog niet eens zo erg. Beter dan glas in je oog als je valt... Maar ik weet niet hoeveel je zonder bril ziet... Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:35

Ik heb kunststof glazen hoor, worden er uberhaupt nog brillen gemaakt met glazen glazen?
Zonder bril zou ik niet gaan rijden, al hoewel ik het wel vaker heb gehoor dat mensen dat doen. Ik voel me gewoon akelig zonder bril, m'n zicht is dan net niet lekker.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:58

ik heb -5.5 en -6.5 lijkt mij niet fijn zonder bril nee. Als ik straks weer ga rijden (rijd toevallig niet meer zolang als dat ik weer een bril draag) ga ik die tip van Kiara proberen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:01

mijn man heeft al jaren alleen nog maar sportbrillen,en ze zijn er tegenwoordig ook in leuke kleurtjes hoor!
hij voetbalt er mee,en niet zachtjes! dus het kan echt wel tegen een stootje!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:03

Als ex-brillendrager en ex-lenzendrager heb ik sinds een paar jaar mijn ogen gelaserd.Niet de goedkoopste optie,maar wel de beste!Het is een echte verademing,geen beslagen brillenglazen,een gekreukelde bril of gezicht bij een val,geen last meer van stoffige rijbakken met de lenzen,of het gevaar dat een lens eruitvalt,super!!! OK dan!

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 22:38

Unity schreef:
Een bril en paarden?? GRRRR, gaat bij mij dus noooooit goed!!

Misschien Nachtlenzen een optie?? Hier heb je geen last van omdat deze corrigeren terwijl je slaapt. Vervolgens hoef je overdag geen lens of bril te gebruiken. EN met je oog dicht produceert je oog toch redelijk wat traanvocht!!


Dit ken ik niet echt. Dus ze corrigeren je ogen zodat je overdag goed kan zien? Klinkt wel goed! Ga eens checken bij een opticien wat dat kost en of het ook voor mijn ogen kan. Gewone lenzen kan ik helaas niet meer dragen Rolleyes .

Ik ga zoiezo maar een goedkoop brilletje erbij nemen. Heb ook kunsstofglazen maar ook die kunnen natuurlijk kapot gaan. Misschien maak ik me wel druk om niks en dat het wel meevalt met kapot gaan en glas in mijn ogen etc...vandaar dat ik benieuwd was naar ervaring van anderen. En vandaag was het weer feest met Sil dus ga morgen maar eens shoppen..


En Coby10, goede tip OK dan! hihi.. Denk nie dat het voor mij zal werken

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:42

jeetje joh ben je eraf gevlogen of nog net niet? Succes bij het shoppen morgen.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:06

Ik weet dat ze de eerste week behoorlijk wat tijd kosten. Dit omdat die lenzen perfect op je ogen afgesteld moeten worden.
Verder waren ze geloof ik wat duurder dat normale lenzen, maar dit viel wel mee.

Iemand die ik ken heeft ze ook, daar corrigeren ze dusdanig dat ze die dingen maar om de nacht in hoeft.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:55

ik heb al 22 jaar een bril, rijdt al 25 jaar, en er is bij nog nooit wat gebeurt, een tweede bril om alleen mee te paardrijden werkt niet, omdat je ogen aan je bril zijn gewent, ook al heb je dezelfde sterkte, er blijft gek genoeg verschil inzitten.dus tja, ik zie geen probleem met bril, zonder trouwens wel, want dan zie ik geen bal!!!!!

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:30

even doorbordurend op een sportbril ik heb veel last van me ogen tijdens het rijden door me hooikoorts... wie heeft daar ook ervaring mee en wie weet er iets op?

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 09:41

Homeopatische neusspray(ik weet even niet van welk merk) schijnt goed te helpen.