Paard schoppen/slaan, moet kunnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Paard slaan/schoppen mag

Ja, mag zeker
91 (71%)
Nee
37 (28%)

Totaal aantal stemmen: 128


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Paard schoppen/slaan, moet kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 18:35

Ik had pas met mijn moeder een discussie over of je een paard een trap of knal mag geven. (had haar net verteld dat ik iris een schop had gegeven omdat die voor de zoveelste keer dacht dat ze wel even, terwijl ik nog maar een enkel touwtje om haar nek had, de stal in kon rennen)

Zij vind dat het niet mag en kan.

Ik vind zelf echt van wel, in de natuur hebben ze ook een rangorde, en als een paard daar iets fout doet of hoger wil komen, krijgt ie ook een rottrap van een ander paard.
Waarom zouden wij dat dan niet na mogen bootsen?!
Laatst bijgewerkt door Meisje201 op 25-03-04 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 18:36

ja, bedoel ermee, dat je een paard niet mág slaan/schoppen omdat het een edel dier is.
Dat het een edel dier is staat sowieso vast

[edit] even wat duidelijker gemaakt

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 18:41

Assiej schreef:
nee ik ook niet, het ligt namelijk aan wat het paard doet... je kan namelijk ook slaan en schoppen onder 'dierenmishandeling' verstaan...

Voor de rest schop ik mijn pony nooit, echt gewoon nooit, want mijn pony begrijpt me, dus als ik mijn stem verhef doet hij het gelijk niet meer, ook al vind hij het nog zo leuk... ik stem niet want k vind het een beetje raar...


Als je het zo bekijkt ligt het ook aan het paard,
Bij deze heb ik het over een fjord.
Die kunnen af en toe erg lomp zijn, en ik geef liever 1 keer een schop dan dat ik 3 keer eerder in het ziekenhuis ligt omdat hij niet luisterd

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 19:13

Sanne83:
Ik vertrouw Iris ook voor de volle 100%, maar zij zal nooit boven mij in de rangorde komen te staan.
En Iris is verschrikkelijk dominant, en wil nog wel eens dat eerste plekje proberen te veroveren, dat door te rennen, te bokken of gewoon proberen te happen oid.
Daar moet je bij mij echt niet mee aankomen.
Dan krijgt ze even een tik op haar neus, of als ze bokt (wat bij mij echt streng verboden is onder het zadel) krijgt ze echt heel hard de sporen in haar buik, en dan is ze 5 minuten tot in het diepst van haar ziel beledigd, maar daarna gaat het gewoon weer zoals ik wil dat het gaat.

Dus vertrouwen hoeft niet altijd alleen maar lief en knuffelen te zijn hoor


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 19:14

Tessebes:
Idd, zij zijn 10 keer onvoorzichtiger met ons dan wij met hun

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 09:32

runningkawa"]
Ja, de paarden die ik rij, krijgen eerst een waarschuwing en dan een tik en dan een knal.
of het vergrijp moet zo erg zijn, dat ze meteen een knal krijgen, maar dat is niet zo vaak.
Ik ben gelukkig erg consequent en daarom weten de paarden binnen korte tijd hun grenzen en is een euh! meestal afdoende.
[/quote]
Zo doe ik het ook, ze krijgen 2 keer een "pas op hoor" en een tik op de neus, gebeurt het dan weer, weten ze wat ze kunnen krijgen.
Ben wat dat betreft heel erg voorzichtig en direct.
Die schop die wij ze geven is lang niet zo hard als dat wij een hoefje in ons gezicht krijgen en het niet na kunnen vertellen.
[quote="runningkawa"]
Slaan uit frustatie vind ik heel erg, zou dat dan ook graag bij de ruiter even terug willen doen.
Want dat snapt een paard niet en heeft ook alleen maar averrechts effect.
[/quote]
hier ben ik het wel mee eens, van bijv. die meiden die net een eigen paard hebben en even willen laten zien aan vrienden hoe goed dat paard wel kan lopen, en hij loopt niet goed, en dat ze hem dan in stal na het rijden een paar rotmeppen geef.... daar kan ik ook niet tegen.


[quote="Dookie schreef:
De mijn heeft van mij nog nooit een schop of klop gehad.
Dreigen met mijn vinger is genoeg


Wat ik al eerder tegen Assiej zei: het ligt aan het type paard, bij bijv. een arabier is dat gewoon meestal al voldoende.
Bij Ilkkah is dat ook zo, maar bij Iris en Odessa zeker niet.

En ik sla echt niet zomaar, zeker niet zelfs, maar als een paard denkt dat hij wel even boven mij in de rangorde kan komen te staan, moet hij wel terug naar zijn plekje.
Wil niet dat ze zomaar over mij heen lopen.
Wij moeten respect voor hun hebben, maar hun ook voor ons!

Voorbeeld: gister ging ik weer naar me fjordjes toe dan, en die hebben ook een veuelen (hengstje, echt een schatje, maar gaat zich steeds meer hengst voelen)
Dus ik ging stal van het veulen in, en hij helemaal dreigend op me afkomen, 1 keer een tik op zijn neus en het is over.
Hij weet het dondersgoed wat wel en niet mag, maar telkens is het het uitproberen weer, maar na 1 keer duidelijk zeggen van: het mag niet, en dan is het weer over.
Heel simpel

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 15:39

Sjef schreef:
NEE, je mag een paard niet schoppen

Hoezo vind jij van niet dan?

Kiamyd:
Zodra een paard bij mij iets doet wat niet door de beugel kan is het direct een knal, en zeker geen tijden wachten.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 20:12

dimmelim schreef:
(dus niet een kwartier lang de zweep erover omdat je zoooo boos bent op die stomme rotbok)


Ik vind mensen die zoiets doen niet eens paardenmensen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 20:19

Silenzio schreef:
dan krijg ik gewoon zelf zin om die zweep over hun heen te halen een uur lang maar das mij gevoel dan weer... Knipoog


Juist

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 10:37

Cassidy:

Idd.
Ik zou het alleen bij Ilkkah nooit doen omdat die dan anders weer echt een week tot in het diepst van haar ziel beledigd is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miss_Mii21, Mnoonn, Setteli, Wescha, Wieke, YandexBot en 144 bezoekers