In dubio... wel/niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat zouden jullie doen in mijn postitie?

Binnenhalen die hap!
2 (4%)
Lekker zelf gaan rijden...
4 (8%)
Laat haar komen en beslis daarna.
44 (88%)

Totaal aantal stemmen: 50


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

In dubio... wel/niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:13

Ik zit echt vreselijk in dubio:

In november dit jaar zou mijn merrie uit de opfok naar stal komen. Omdat ik 2 paarden momenteel financieel en qua tijd niet zou redden, was ik op zoek naar een bijrijder. Heb een hele tijd met een meisje zitten mailen, maar zij haakte af om de bijdrage die ik vroeg.

Inmiddels zijn de plannen gewijzigd: Quellian blijft in de opfok tot april (misschien wel november) 2005 en met Stan ga ik wedstrijden rijden. Ben onwijs benieuwd wat ik met meneer kan bereiken!!

Nu werd ik dus gemaild door dat meisje dat ze Stan toch wél heel graag wilde gaan doen... En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik heb nu een doel met Stan (wedstrijden rijden en kijken wat we saampies kunnen). Aan de ene kant wil ik het allemaal ZELF doen, maar aan de andere kant...

Dat meisje klinkt wel als een goede bijrijder... Ze heeft een eigen pony gehad (2 weken geleden verkocht, want ze redde het niet meer met haar studie: diergeneeskunde), heeft M2-dressuur en Z-springen gereden met haar pony, wil graag verder met wedstrijden rijden, maar vind het ook prima om gewoon alleen in de bak te trainen en mij te helpen met wedstrijden.

Wat zouden jullie doen in mijn schoenen:

* Gewoon 'nee' zeggen en alleen met Stanley aan de gang gaan;
* 'JAAA' zeggen en je erbij neerleggen dat je niet kunt trainen hoe vaak en wanneer je wilt
* Langs laten komen, laten rijden en dan beslissen


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:23

Ze mag van mij in principe wel wedstrijden met Stan rijden, maar ze heeft geen trailer en de wedstrijden die hier in de buurt zijn (die 'te voet' kunnen) wil ik rijden en hij gaat zéker niet 2x lopen. Dus heb ik liever niet dat ze wedstrijden rijdt en anders pas nadat mijn andere paard op stal staat. Misschien egoïstisch van mij, maar wel wat om rekening mee te houden. Dus we hebben de eerst komende 1,5 jaar maar 1 paard.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:30

Ik weet dus ook niet of ik hem wel kan/wil delen...

Het is meer dat ik me bezwaard voel om 'nee' te zeggen, omdat ik eerst wel op zoek was Scheve mond


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:35

*Tamara* schreef:
Wat anderen ook zeggen, laat haar eens komen en kijk eens hoe ze rijdt, desnoods laat je haar meerdere keren komen. Het belangrijkste is dat het klikt tussen jou en haar en tussen haar en Stan, maar ook dat zij rijdt op een manier die jou aanstaat en die een beetje overeenkomt met jouw manier. Is voor Stan ook het lekkerst. En maak duidelijke afspraken wat er van haar verwacht wordt mocht ze Stan komen doen, vaste dagen zou ik afspreken. Is voor jullie allebei het fijnst, jij heb af en toe een dagje vrij terwijl Stan toch gereden wordt en zij weet ook waar ze aan toe is. Wat mag ze wel, wat mag ze niet, en daar heel duidelijk in zijn. Wilde je voor Stan ook een bijdrage? Dan snap ik nl. niet waarom ze hem nu wel wil doen en eerst niet kon doen.


Ja, ik vroeg een bijdrage en dan mailt ze me ineens na een maand met de mededeling dat ze het tóch wel wil doen. Misschien alleen voor de zomer...? Verward

Ze liep daarbij ook erg te azen op mijn merrie. Ze had het er al over dat het haar leuk leek om 2 paarden te doen en was meer geïnteresseerd in haar dan in Stan. Ik weet het niet...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:41

Tinne schreef:
Ik zou haar ook eerst langs laten komen, dan kun je zelf misschien wel minder trainen, maar misschien kan ze jou heel veel helpen met trainen omdat ze zelf best veel ervaring heeft Knipoog
Heb je al afgesproken met haar of nog niet?


Ik heb gezegd dat we idd even kunnen afspreken, maar m'n gevoel zegt: niet doen, dit gaat niet werken...

Het is natuurlijk zo dat ik Stan al bijna 4 jaar heb (vanaf zijn 2e). Hij had nog nooit mensen van dichtbij meegemaakt, dus ben wel trots op hem en mezelf dat we het tot hier hebben gebracht. En ik wil met hem wedstrijden gaan rijden en kunnen zeggen: 'dat heb IK met hem bereikt".

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:00

Maar Quellian komt pas in november volgend jaar, dus ik heb nog 1,5 jaar de tijd om met Stan aan de slag te gaan en tegen die tijd pas een bijrijder te zoeken.

Mijn paarden doe ik niet weg, dan liever een bijrijder... En wie weet is het financiële plaatje over 1,5 jaar veel rooskleuriger. En ik kan dus tegen die tijd alsnog een bijrijder zoeken.

Vooralsnog ben ik van plan om een afspraak met haar te maken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:12

Ja, dat denk ik dus ook. Dat ze het misschien alleen voor de zomer wil doen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 78 bezoekers