Les op hoger doorgereden paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Les op hoger doorgereden paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 14:40

Ik zou best wel eens een privelesje willen hebben op een zogeheten schoolmaster, waar ook ik als paardeeigenaar iets van kan oppikken. Een paard wat een beetje op niveau is doorgereden dus. Iemand enig idee waar dit kan?

Ik zou graag weer eens even voelen hoe het ook alweer werkt op een paard wat gewoon al wat verder is.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:45

Ik weet wel dat je dit via Trailfinder kan doen op Lusitano's en Andalusiërs, en volgens mij richt dit zich ook op engelse dressuur, maar dan moet je wel naar Spanje of Portugal op vakantie ...
In Nederland weet ik het niet, maar ik ben ook wel nieuwsgierig !

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:53

Ik weet dat je bij Ulrike Thiel zitles op haar paarden kan krijgen. Maar wat d ekosten zijn?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:55

Misschien kun je op je eigen manege eens kijken of er mensen zijn die hun paard voor een lesje uit willen lenen!!
Verder zou ik het ook niet weten.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:01

SAKKIA schreef:
Misschien kun je op je eigen manege eens kijken of er mensen zijn die hun paard voor een lesje uit willen lenen!!
Verder zou ik het ook niet weten.


Ik geloof niet dat ze zoiets bedoeld

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 15:03

In Engeland en Duitsland zullen er ongetwijfeld bedrijven zijn die dat doen. Met hoger doorgereden bedoel ik ook niet perse grand prix ofzo... Gewoon een paard dat iets meer kan dan alleen maar de basis.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 15:05

Vonnie84 schreef:
Ik geloof niet dat ze zoiets bedoeld


Ik heb een paard

Alleen is het nog eigenlijk een beetje een puppie en heb ik zelf ook problemen met bepaalde dingen die ik graag aan wil pakken op een paard dat daar zelf gewoon meer ervaring in heeft en het liefst bij een instructeur die daar zelf ook meer ervaring in heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:08

Kan je niet op het paard van je instructeur een keertje??? Of misschien op een van een stalgenoot??

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:09

Als je iemand ken met een paard wat op dat nivo loopt gewoon vragen of je er een keer onderbegeleiding op mag.
Ik heb een tijdje terug op een M/Z pony gereden terwijl ik zelf echt meer ben dan een recreatie-bos-cros ruiter. Ik dacht toen eventjes gezellig een paar rondjes te kunnen hobbelen maar toen zeiden ze tegen mij 'doe ff dit met je hand en dat met je been'. Oke, ik probeer wel hoor Lachen . Er kwamen allemaal nette appeymenten en galopwissels uit voordat ik het zelf door had! En dat smaakt dan toch wel weer eventjes naar meer Schijnheilig .

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:09

Als het gaat om een paard op M/Z niveau, zal ik toch maar eens wat maneges af gaan bellen. Bij ons op stal lopen de meeste pensionpaarden ook 3 á 4 uur in de les mee, en hierbij zitten ook wel wat hoger afgerichte paarden (M niveau). Toevallig wist ik ook nog een andere manege waar hoger gereden paarden in de lessen mee konden lopen, maar die bestaat al een aantal jaar niet meer. Maar er is dus een kleine kans dat er bij jou in de buurt ook wat is ???

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 15:15

Dat klinkt al goed Dandy. Het hoeft wat mij betreft niet eens zozeer in de buurt te zijn...

Zou hier in de buurt niet zo snel iemand weten, vandaar dus dit topic :-P

Ik ben niet assertief genoeg om tegen iemand te zeggen "Uhm mag ik je paard even lenen". Vind gewoon eenlesje boeken bij een manege oid dat een leuk doorgereden paard heeft staan, dat gewoon netjes op de hulpen reageert al prima zat.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:28

Het enige probleem bij ons is dat het geen manege is waar iemand zomaar een lesje kan boeken, omdat er nogal een wachtlijst is, en omdat de eigenaren het liefst "vaste" mensen op hun paard hebben. Privélessen zijn alleen mogelijk op een eigen paard. De groepslessen zelf vind ik wel goed, dus als je echt wil kan je altijd even opbellen om het verhaal uit te leggen, misschien kan je dan wel voor een keer terecht ?? Helaas is Dandy ook pas 4,5 en ook een puppie, dus daar kan ik je niet mee helpen ...

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 15:30

Op paarden rijden van mensen die je kent is ook een geval apart...

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:33

Kijk eens op www.rlz.be dat is alleen wel in Belgie. Er zijn volgens mij wel meer mensen die dat doen ook in Nederland, vraag me niet waar... Probeer eens een advertentie op marktplaats o.i.d.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:37

Bij onze manege traint onze instructrice altijd een a twee paarden voor zichzelf die dan af en toe ook eens in de les mogen meelopen. Zo zit ik de laatste weken vaak op een paard dat echt veeel veeel meer kan dan ik... Wel fijn omdat je zo fijne hulpen leert geven.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:55

Ik weet precies wat je bedoelt. Op Waarland stond een paard wat hoger in de dressur had gelopen en daar reed ik soms op. Ik heb hiermee de travers, changementen en appuyementen op gereden. Helaas is dit paard inmiddels overleden Huilen . Ik zal eens vragen of er nog paarden zijn die de wat moeilijkere oefeningen beheersen ( ik rij momenteel een jong dier wat nog veel moet leren) en of je dan een lesje zou kunnen nemen.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 01:00

Dat zou helemaal top zijn *LOL*

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:22

Ik heb op een manege geerkt en daar hadden ze af en toe ook wel eens handelspaardjes die wat verdeer doorgereden waren. Ik heb daar echt heel veel van geleerd en ik denk dat dat voor iedere ruiter/amazone wel goed zal wezen. Ik weet helaas niet waar je dat soort lessen kan nemen.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:49

Ruiters die zelf hoger geklasseerd zijn en ook les geven zijn misschien ook wel bereid een uurtje les te geven op hun paard. Ik rij zelf op een 21-jarig grand-prix paard. Dat was wel even wennen, maar ik leer er iedere dag nog van!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:55

Ik houd dit topic in de gaten, lijkt mij namelijk ook wel wat om weer eens op een goed doorgereden paard een keer een lesje te krijgen.
Om weer even te weten waar ik met 'mijn pup' naar toe aan het werken ben Knipoog

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:34

manege 't Hoogt te Utrecht , deze heeft schoolpaarden.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:13

manege de Kroo in Nieuw-en st. Joostland ook!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:04

Als het een om M/Z niveau gaat mag je wel een keer bij mij langskomen. Leroy heeft Z2 gelopen bij de pony's, maar kan ook changeren etc. Het is wel 2 jaar geleden dat hij op dat niveau heeft gelopen.

Vraag het eens aan C zou ik zeggen! Bij ons staan zoizo 2 paarden waarvan C de eigenaren ook lesgeeft die allebei minstens ZZ-licht gelopen hebben(1 ZZ-licht, die andere wist C niet precies maar ong. hetzelfde niveau). Het ene paard wordt ook op S&T gereden(maar ook op trens). Misschien als C het lief vraagt dat hij het wel voor je voor elkaar kan krijgen dat je er op mag..

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:23

Bij manege Lies Beukers in Almere staan een aantal paarden die behoorlijk hoog niveau (M/Z) hebben gelopen. Ze zijn nu al wel een tijdje manegepaard, dus ze zullen wat minder licht rijden dan een prive-paard dat nog steeds op dat niveau loopt, maar je zult er ongetwijfeld van kunnen leren. Is overigens ook een hele prettige manege, wel wat prijzig, maar soit.

't Is trouwens wel een hele belevenis moet ik zeggen, vorige week kreeg ik op mijn manege een voormalig Z-paard onder mijn kont en ik kreeg haar in eerste instantie niet eens de hoefslag op. We zijn de hele bak door geweken, ik op een gegeven moment echt met de slappe lach op dat beestje. Bleek dat m'n beugels ongelijk zaten en ik dus nogal uit balans zat Schijnheilig Volgens mijn instructrice zag het er wel erg mooi uit Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 03:03

Op onze manege hebben we twee Z2 paarden. Lunita heeft op het moment een veulen en Merilyn wordt geleased maar ook ingezet als het nodig is.

maar ja Mierlo(onder Eindhoven) is wel een beetje ver weg..