Zou jij je paard in een stand zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

zou jij je paard in een stand zetten ???

ja
17 (8%)
nee
178 (91%)

Totaal aantal stemmen: 195


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Zou jij je paard in een stand zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 10:37

Even een vraagje..

Bij de paarden die ik verzorg, hebben ze heel erg veel ruimte.
Er zijn in totaal 5 stallen en een heleboel stands.

Nu willen we een pension stal gaan beginnen, maar voordat we de stand gaan ombouwen tot stallen wilde ik graag weten of er toch niet veel mensen zijn die hun paard in een stand willen stallen..

De stands zijn erg breed en ons belgische trekpaard die er voorheen wel eens in stond, kan er lekker in liggen.
Ze zijn voorzien van grote voerbak en automatische drinkbak

Zouden jullie je paard in een stand zetten? en vind je dan dat de prijs minder zou moeten zijn als voor een stal??
Hoeveel zou het moeten schelen om je paard in een stand te zetten??
Laatst bijgewerkt door newie op 25-03-04 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 10:43

Ze zouden bij ons elke dag rond de 5 a 7 uur buiten staan.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 10:45

Even tussen haakjes, ik zou het zelf ook niet graag doen hoor.
maar ze kunnen best veel bewegen en tot nu toe hebben ze er nog nooit hinder aan ondervonden ( er hebben al meerdere paarden bij ons op stan in stand gestaan)

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 10:52

Lastig uit te leggen.

Ze staan in een hele grote open stal, met boxen langs de zijkanten.
In Principe kijken ze naar de muur maar aan de zijkanten niet..

Aan jullie reacties te zien dus toch maar stallen bouwen Lachen
Laatst bijgewerkt door newie op 25-03-04 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 10:59

Daar heb je misschien wel gelijk in.
Maar als een paard geestelijk niet gelukkig is zal hij toch niet vrijwillig de stand in gaan.
Ze schenen zich erg op hun gemak te voelen en hadden meer contact met elkaar als de paarden in de stallen.

Ik weet het niet..
Het worden denk toch stallen, dat hadden we zelf al bedacht, maar als we stands hebben kunnen we wel meer paarden gezellig bij elkaar houden..

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 11:03

Is ook een optie, maar ik ben zelf niet zo'n voorstander van tralies tussen paarden.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 11:04

Dat zal ik eens moeten meten dennis..
Is misschien wel een idee, maar dan kunnen er geen grote bij..
Dan heb je toch een kleinere groep waar je je op kan richten

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 11:16

Precies daarom..
Het paard van een vriendin is hierdoor helemaal de weg kwijt..
Zodra ze binnen 20 cm bij de tralies komt word ze aan 2 kanten door buren opgevreten

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 11:20

Het zijn wandjes tot ongeveer 1,5 m hoog..

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 11:36

runningkawa schreef:

Van tralies tussen stallen ben ik ook geen voorstander. Te veel gedoe mee gezien. Ik zie wel eens een klein stukje tralie van 50 x 40 cm, dan kunnen ze elkaar wel zien of snuffelen, maar angstig door de buurman worden weer niet. dat vind ik wel weer mooi.


Dat zou een mooi stukje zijn idd..

Bij ons zijn destallen aan de zijkanten dicht..
Maar ze kunnen wel aan de voorkant er doorheen kijken en elkaar zien..

Maar het gaan dus maar stallen worden, en misschien zoals dennis zegt wel 2 of 3 kleine stand-stalletjes

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 11:50

Ze kunnen niet bij elkaars eten hoor..
Ik zal van de week eens een foto maken van hoe de stands er uit zien..
Aan de voorkant waar ze hun voer en drink bak hebben, zit een tralie hekje, zodat ze niet elkaars voer kunnen weg snaaien

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 12:51

Oke het is me goed duidelijk dat stands een slechte optie zijn.
Dat word dus verbouwen..
Bedankt voor jullie reacties

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 13:02

Nanda schreef:
Zucht.... Deze discussie is al eerder geweest. nogmaals, je hebt stands en stands en je hebt boxen en boxen. Mijn paard (1.65) staat al jaren in een stand van ruim twee meter breed en ongeveer 4 meter lang. Zij ligt elke nacht, dus dat is het probleem niet. Verder staat ze alleen s'nachts in de stand. overdag staat ze buiten. Ik vind dat mijn paard het beter heeft dan een paard die 22 of 23 uur per dag in een box van 3 bij drie staat. Ze staat vast met een touw met een blok eraan zodat ze niet in de knoop komt. Nooit geen probleem geweest.


Ik probeer geen discussie te krijgen ofzo hoor,
Ik probeer juist uit te zoeken hoeveel mensen hun paard wel of niet in een stand zouden zetten.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:57

Oke het is me nu goed duidelijk dat stands niet erg favoriet zijn.
Daarom heb ik ook dit topic gemaakt om te kijken hoe men daar tegenover staat.
Er zijn nu al stands aanwezig, daarom wilde ik eerst de reacties een beetje peilen voordat de hele stal voor een hoop geld word verbouwd, voor hetzelfde geld zijn er veel mensen die wel hun paard in een stand zetten.
Ik vind zelf een stand niet echt dieronvriendelijk, oke een stal heeft meer bewegingsvrijheid, ze kunnen dan rond lopen, maar onze paarden staan veel buiten en het zou alleen voor de winter zijn.
Ze kunne makkelijk liggen en ik heb er nog nooit problemen mee gezien.

Maar bedankt weer allemaal voor reaties en natuurlijk fijn als mensen nog steeds hun mening willen vertellen.
Positief en negatief

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 10:20

Ik vind het stiekem en klein beetje jammer, dat iedereen zegt dat er in een stand niet bewogen kan worden, bij ons kunnen ze bija dwars in de stands staan, wat betekent dat ze gewoon naar achteren kunnen kijken, bij hun hoofden hebben ze tralies waardoor ze contact hebben met hun buurman maar elkaar niet kunnen bijten of raken..

Buiten dat staan onze paarden zo veel en lang mogelijk buiten, in de zomer 24/7 met een inloop stalletje..

Ik ben het er mee eens dat een stal veel prettiger is voor een paard.
Maar ik vind een stand niet zielig..

We waren al van plan om de stands om te bouwen tot boxen zoals ik al eerder heb gezegd..

Maar ik wilde gewoon een beetje peilen of er toch niet veel mensen hun paard in een stand zouden zetten..

Dank je wel voor jullie reacties, en het gaan wel gewoon stallen worden..

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:06

Niet helemaal dwars hoor cassidy, maar ze kunnen wel achterom kijken.
En als ze liggen liggen ze niet helemaal plat en met hun benen gestrekt.
Zo heb ik trouwens ook nog nooit een paard zien liggen in zijn box, maar daar gaat dit topic niet over..

Ik vind een box van 2 meter breed voor een groot paard te klein.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:08

dank je Lachen

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:15

Haha dat is minder dan.
Ik ben zelf ook geen voorstander hoor van een stand, menesen begrijp me niet verkeerd.
Ik vind het alleen niet zielig als ze er wel in staan..

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 14:54

in een stand kunnen ze ook achter hun oor krabben.
Ze kunnen ook overal heen kijken en over de rand van de stand heenhangen
ze kunnen ook neuzen met hun buurman
Ik weet niet of je nu onze boerderij vergelijkt met zo'n boerderij maar het staat hier wel erg bot.
er staan geen zielige koeien voor consumptie dus ik vind je reactie niet erg toepasselijk.
Dat je zelf je paard niet in stand wil oke wil ik ook niet maar deze reactie vind ik overdreven.
Sorry als ik je verkeerd begrijp

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 15:21

Het is niet de bedoeling dat dit topic gaat lopen over het wel of niet zielig..
Zet je je paard er in of niet..
Wel interessant om te lezen waarom niet maar het moet geen duscussie worden he..
Dit is naar niemand persoonlijk gericht hoor, maar uit voorzorg want dit soort dingen gebeuren zo vaak met dit soort topics

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 15:22

Christa wat moet ik me bij een lateerbalk voorstellen?
Als ik het goed begrijp kunnen ze dus lichaams contact maken?
Dat vind ik weer wel gevaarlijk.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 15:33

dat is duidelijke taal!!!

Ik snap nu wat je bedoelt christa

Maar dat zou ik zelf heel erg gevaarlijk vinden.
Er is wel toezicht zeg je maar s'nachts dan?

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 2 bezoekers