1 paards trailer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

1 paards trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 20:14

Is het waar dat je voor een 1-paards trailer geen e rijbewijs nodig hebt? En kan iemand mij dan een adres of websita geven waar je super deluxe 1 paards trailers kunt kopen...?

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:58

Moet je even navragen bij de RDW! Dit is n.l. erg afhankelijk van het gewicht van je auto en van deze trailer. Er zijn al tal van discussies hierover geweest dus écht...neem het zekere voor het onzekere!!! Je bent anders niet verzekerd!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 01:01

Overigens zijn er nauwelijks (nog) 1-paardstrailers te krijgen. Een 1.5-paards ligt stabieler op de weg (o.a. omdat-ie relatief minder hoog is) en is daardoor ook veiliger dan een 1-paards.

Je mag onder sommige omstandigheden zonder E-rijbewijs met een trailer rijden. Zoals Astridt al zegt: dat is afhankelijk van het gewicht van je auto en dat van je trailer. Even navragen bij de RDW, die kunnen het je precies vertellen.

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:57

Ik zou toch je E-rijbewijs halen. Het is voor jezelf en je weggebruikers veel veiliger. En als je zelf met een klein aanhangertje oefend is het echt niet zo moeilijk om je E-rijbewijs te halen.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:12

SPCB schreef:
Ik zou toch je E-rijbewijs halen. Het is voor jezelf en je weggebruikers veel veiliger. En als je zelf met een klein aanhangertje oefend is het echt niet zo moeilijk om je E-rijbewijs te halen.

neej maar wel ontzetent duur

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:15

Ja maar een super de luxe trailer is nog duurder!!
Dan een iets minder luxe model en E achter B rijbewijs??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:24

SPCB schreef:
Ik zou toch je E-rijbewijs halen. Het is voor jezelf en je weggebruikers veel veiliger.


Daar ben ik het volledig mee eens. En dat het duur is... tja, op dit soort punten gaat veiligheid toch voor bij mij. Ik ga niet eerder zelf de weg op met een trailer dan dat ik mijn E-rijbewijs heb. Maar dat is persoonlijk. Knipoog

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 02:23

En die dagcursussen vallen echt heel erg mee in prijs! Ik heb mijn e-rijbewijs voor € 400,- gehaald. Daar koop je nog geen oud trailertje voor hoor!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:03

Ga idd met de rest mee.....
E-rijbewijs halen lijkt me niet onverstandig
Het gaat (buiten het evt. gevaar voor medewegggebruikers) wel om een levend wezen dat je wil vervoeren.

En de kosten haal je er wel weer uit, bijv. door het kunnen kopen van een 1,5-paards trailer. Die goedkoper zijn omdat ze minder schaars zijn.