Wie weet iets over Dallmer Clogs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:13

De Dallmer schoen heb ik al een aantal jaren!

Ik heb ze gebruikt als overgang van beslagen naar onbeslagen. pony liep er zeer goed op.
Makkelijk aan uit te doen, blijft goed zitten, open van onderen.
Nadeel : op maat maken is gedoe en voor mij, tenminste mijn Haffie, was de wand te hoog, daar heb ik wat van afgesneden.

Maar eh, eerlijk is eerlijk, ik rij er nu niet meer mee onder de man. We gaan nu al 2 jaar blootvoets door het leven. Soms rij ik aangespannen en dan doe ik de schoenen(ik heb alleen voor) wel om. Ik ga denk ik ook schoenen voor achter bestellen.

Als je vragen hebt, kan je ze gerust stellen!

Groet


Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:13

Hoe het met de ballen van jullie pony zit, weet ik natuurlijk niet. Merrit heeft daar absuluut geen last van gehad. Hij had wel last vd kroonrand, die beschadigde licht doordat de wand te hoog was(en hij platvoeten had) Maar dat hebben we opgelost door er een stukje vanaf te snijden.
Er zitten overigens vd elastieken sokjes bij. Dat vond ik ondingen.

Uiteraard moet je die diengen inlopen.
Ik heb wel eens gelezen over de Marquis schoenen hoe hun schema eruit ziet; eerst 10 minuten stap, volgende dag met een drafje etc.

Ik heb gewoon rustig aan gedaan. eerste dag even inlopen, rustig drafje etc. Toen ik ze eenmaal goed had afgesteld, je moet nl, een beetje pielen met het verstelschroefje en een bandje, je doet ze nl. strakker dan dat je denkt dat goed is, anders zitten ze te los!, gingen we rustig een paar uur weg op zijn stappers.

Succes!

Een paard wat voor het eerst ijzers heeft, doe je ook rustig laten wennen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot, Paardengek81, Thami en 38 bezoekers