hoe lang gaat je paard de wei in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:53

Van ongeveer 6-7 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags in de winterdag en dan in de paddock of blub (ligt aan het weer Knipoog). 's Zomers van 6-7 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags. Ze staan in groepjes van ca. 4 en de paddocks/weides grenzen aan elkaar.
Wat mij betreft hoeft ze 's zomers helemaal niet op stal en 's winters de hele dag buiten maar kom daar maar eens om.......

There is no reality, only perception.


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:13

rockey schreef:
omdat wij op stal heel eiwit rijk gras hebben, en ik het niet op mijn geweten wil hebben dat ze hoefbevangen of iets dergelijks raakt, aangezien ik niet nog een paardje wil verliezen


Da's wel erg kort. Maar op een gegeven moment is het gras toch kort en bevat het sowieso minder eiwit? Waarom probeer je het niet langzaam op te bouwen? Terug in biks en arm hooi geven en goed in de gaten houden (vaak kun je aan de manenkam voelen of ze tegen de grens aan zitten, deze wordt dan 'hard').

Ze laten er ook vaak eerst een week een kudde koeien of schapen op grazen en dan pas de paarden erop. Dat scheelt al een stuk.

Ik snap heel goed dat je niet nog een paard aan hoefbevangenheid wilt verliezen maar wat is er nou fijner voor een paard dan op de wei staan?

There is no reality, only perception.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:37

Tja, ik ben van mening dat een paard zoveel mogelijk paard moet kunnen zijn en dat je hem niet onder een glazen stolpje kunt zetten om maar te zorgen dat hem niks gebeurt.
Maar ik begrijp dat de manegehouder er weinig voor voelt om ze langer op het land te zetten dus dan wordt het er voor jou ook niet makkelijker op. Het zou voor mij reden zijn om van stal te wisselen.

Dat ze met loslaten knettergek is, komt waarschijnlijk doordat ze (te?) veel op stal staat. Paarden die 24/7 op het land staan doen dat echt niet meer hoor. Ik hoop dat je een oplossing vindt, succes.

There is no reality, only perception.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:17

rockey schreef:
zowizo als mijn paard de wei op gaat alleen, maar niet met iemand anders ben veel te bang dat ze wordt getrapt, of dat er iets mee gebeurd, daar is ze me te duur voor ookal is ze verzekerd.


.....dus toch een glazen stolpje. Meid, laat je paard toch lekker paard zijn!

There is no reality, only perception.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:25

Sommige reacties lokken nou eenmaal commentaar uit zoals je gemerkt hebt. Ook dat hoort bij bokt. Daarbij heb ik niemand gezien die niet correct tegen je was.

There is no reality, only perception.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers