Ik wil heel graag beginnen met lessen, maar hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ik wil heel graag beginnen met lessen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:56

Ik wil dus heel erg graag gaan beginnen met lessen met mijn verzorgpony.

Ze wordt nu bijna 5 en ik wil toch graag wat serieuzer gaan rijden, dressuurgericht.

Maar nu heb ik dus het volgende probleem:

- Ik kan tot juli op zaterdag les nemen
- Ik kan eventueel ook een andere dag in de avond les nemen (lang licht)

Maar ze is nu drachtig, en half mei verwacht ik het veulentje, dus ik wil half april stoppen met rijden...

En wanneer kan ik daarna dan weer beginnen?

En als het na de zomer weer vroeg donker wordt, dan kan ik 's-avonds niet meer ergens heen rijden (heb geen trailerbewijs en geen bak bij de stal dar)
Als ik op zaterdag weer ga werken (9 tot 4) dan heeft het daarna ook weinig nut.
En op zondag gaat de eigenaar vaak wat met zijn paardje doen.

Het meest ideaal is voor mij natuurlijk dat ik 's-avonds gebracht en gehaald kan worden met de trailer naar de manege, maar ja, ik weet niet wie ik moet vragen, die eigenaar heeft er sowiezo geen tijd voor.

En nog meer ideaal is dat er daar een bak gebouwd wordt, maar ja, dat is weer een duur grapje natuurlijk. Maar dan kan ik wel iemand vinden die me gewoon waar mijn verzorgpony staat les kan geven.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP Scheve mond

Nouja, ik denk eigenlijk niet dat iemand me kan helpen hiermee, maar ik zit er wel de hele tijd mee te spelen, dus misschien kan iemand wat doorslaggevends vertellen.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:09

en zou je ook niet in de wei kunnen rijden.. ??
ik rijd zomers namelijk ook altijd in de wei.. swinters doe ik dit niet vaak, omdat de wei dan nat is en ik de wei kapot rijd

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:12

denk idd dat het een moeilijk verhaal wordt. waarom ga je niet op zondag werken in plaats van zaterdag? dan kan je toch lessen en je verdient ook nog wat. je kan in principe twee dagen na de bevalling weer rustig beginnen wat te doen met een paard. mits er iemand is die zorgt dat het veulen zich niet te veel opwind. dat wordt vanzelf minder. lessen zou ik nog niet gelijk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:26

eefke schreef:
en zou je ook niet in de wei kunnen rijden.. ??
ik rijd zomers namelijk ook altijd in de wei.. swinters doe ik dit niet vaak, omdat de wei dan nat is en ik de wei kapot rijd


Ja maar in de zomer is het ook niet echt een probleem, maar het is meer de winter die me dwarszit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:27

peggel schreef:
denk idd dat het een moeilijk verhaal wordt. waarom ga je niet op zondag werken in plaats van zaterdag? dan kan je toch lessen en je verdient ook nog wat. je kan in principe twee dagen na de bevalling weer rustig beginnen wat te doen met een paard. mits er iemand is die zorgt dat het veulen zich niet te veel opwind. dat wordt vanzelf minder. lessen zou ik nog niet gelijk doen.


Ik kan natuurlijk voor mijn rijbewijs E (ofzo) zorgen, maar dat is weer een duur grapje...

En op zondag werken is ook niet echt ideaal. Waar ik weer wil gaan werken is wat dat betreft wel erg fexibel, dus ik kan wel zeggen dat ik op zaterdag tot 3 uur werk en dan nog een avondje ernaast...en dan alles vlug vlug...

Mja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:03

Ik ga zaterdag een kleine kick-off doen, mijn eerste les bij de rijvereniging...het is een beginnetje...

Volgens mij gaan we helemaal afgebrand worden hehehe Lachen

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:06

succes in elk geval,
kan je helaas niet helpen met je probleempje..