Wat kost zo'n paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Wat kost zo'n paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:20

Ik kreeg pasgeleden een verrassend antwoord: een paard is een object, net als een fiets. Net als aan die fiets hechten we er een emotionele waarde aan.
Bij dieren hebben mensen de neiging ook een emotioneel prijskaartje te betalen, ze worden verliefd of vinden ze zielig. Of de verkoper heeft een hartstikke mooi praatje waardoor jouw objectivieteit kelderd.
De werkelijke waarde is niet moeilijk uit te rekenen. Dat is de prijs die iemand bereid is ervoor te betalen, niets meer en niets minder.
Dus let op: laat altijd je verstand over je gevoel gaan bij de aankoop.
Let erop dat je gezonde dieren koopt, laat ze klinisch en rontgenologisch keuren. Koop van bonafide handelaren fokkers want die onderscheiden zich echt van de minderen.
Neem altijd een deskundige mee, iemand die absoluut geen belang heeft bij het paard of eventuele ras dat je wilt kopen.


@nita, Wake up and Walk on! Knipoog

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:23

een paard is toch net een fiets want je stuurt toch met de teugels das net de stuur op een fiets...
of niet?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:26

Om een paard nou een object te noemen Verward Dan vind ik een beetje kort door de bocht.
Maar de waarde van een paard is inderdaad wat de gek ervoor geeft.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:27

Silenzio schreef:
een paard is toch net een fiets want je stuurt toch met de teugels das net de stuur op een fiets...
of niet?


*LOL*

Precies en je moet 'm eerst inrijden, voeren/band oppompen, aandrijven/trappen, poetsen/ketting smeren, zet 'm op stal/schuur als je 'm niet meer nodig hebt en als ie oud wordt, koop je 'n nieuwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:29

dierenarts/fietsenmaker, hoefsmid/???, wormenkuur/???

haha

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:30

okay, hier ben ik het niet mee eens. De emotionele waarde komt omdat een paard bijvoorbeeld lief tegen je doet, maar dat is ook van financiele waarde, het is eerlijk om daarvoor te betalen!
En sowieso, een object is iets waar je je niet echt aan hecht, hecht je je echt meer aan de ene fiets dan aan de andere?

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:31

dat noemen ze gewoon de grote beurt hoor.... net als dekken das even doorsmeren...

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:32

supertygetje schreef:
okay, hier ben ik het niet mee eens. De emotionele waarde komt omdat een paard bijvoorbeeld lief tegen je doet, maar dat is ook van financiele waarde, het is eerlijk om daarvoor te betalen!
En sowieso, een object is iets waar je je niet echt aan hecht, hecht je je echt meer aan de ene fiets dan aan de andere?



zeker wel me ouwe fiets was een hele lekkere fiets ik mis hem best wel.... Huilen

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:35

Ik heb geen emotionele waarde aan mijn fiets, die kan me gestolen worden (of ja liever niet, maar emotioneel zal ik dan niet inzakken). Mijn paard is nu goud waard, als daar iets mee zou gebeuren zou ik gek worden. Ik heb haar voor een redelijke prijs gekocht, ik was verliefd op haar maar omdat ze duurder was dan wat ik eigenlijk uit wilde geven heb ik er erg goed over nagedacht. Ik heb haar niet zomaar gekocht van "OOOOOH leuk paardje". Ik ben gaan rekenen of ze wel betaalbaar was voor mij. En dat was zo, nou toen heb ik haar gekocht. Terwijl het voor mij liefde op het eerste gezicht was, ben ik toch nog na gaan denken over de prijs. Daarbij ging de vorige eigenaar ook nog wat omlaag in zijn prijs.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:35

Silenzio schreef:
dat noemen ze gewoon de grote beurt hoor.... net als dekken das even doorsmeren...

fiets x fiets = .....fiets??

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:37

nou als je iets koopt koop je het met een reden en ik moet zeggen aan iets waar ik langer mee doe hecht ik wel emotionele waarde aan hoor

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:38

Yessy"]
[quote="Silenzio schreef:
dat noemen ze gewoon de grote beurt hoor.... net als dekken das even doorsmeren...

fiets x fiets = .....fiets??
[/quote]


gesmeerde fiets duh... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:38

Ik zal wel balen als mijn fiets gejat wordt..!

maar even reeel je hebt een paard eigenlijk om op te rijden..tuurlijk je poetst hem, verzorgt hem en doet er alles voor..Maar je doet het (denk ik dan) voor het rijden..
Maar dat betekent ook weer niet dat het een object is...

DILEMMA!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:39

maar er zijn ook mensen met paarden waar ze niet op rijden...die gewoon knuffelbeest zijn zegmaar... dat is dus voornamelijk emotioneel.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:39

Citaat:
fiets x fiets = .....fiets??

ahaaa, zo krijg je dus een tandem...hihihi

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:40

Spookie schreef:
Citaat:
fiets x fiets = .....fiets??

ahaaa, zo krijg je dus een tandem...hihihi

got it Haha!

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:43

pfff een fiets maal een fiets is een kapotte fiets en een zak geld voor de fietsenmaker...

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:44

een paard kan je hebben voor verschillende reden trouwens rijden is niet alles gewoon samen zijn met je paard kan soms al de meeste voldoening geven

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:51

Silenzio schreef:
een paard kan je hebben voor verschillende reden trouwens rijden is niet alles gewoon samen zijn met je paard kan soms al de meeste voldoening geven


zeker... Je hebt een paard toch niet omdat het goedkoper is dan elke dag op de manege rijden ofzo? Als je het wel daarom hebt dan is het idd voor jou een object...

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:55

als een paard voor jou een object is wil je dan ook als lust object gezien willen worden want dat precies hetzelfde je rijd op beide... pffff sommig mensen zijn echt een foutje geweest zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:02

supertygetje"]
[quote="Silenzio schreef:
een paard kan je hebben voor verschillende reden trouwens rijden is niet alles gewoon samen zijn met je paard kan soms al de meeste voldoening geven


zeker... Je hebt een paard toch niet omdat het goedkoper is dan elke dag op de manege rijden ofzo? Als je het wel daarom hebt dan is het idd voor jou een object...
[/quote]

Nee hiervoor heb ik mij paard niet (pony) Maar wel om lekkere buitenritten te maken! Op Lucky heb ik btw (nog) niet gereden hij wordt in april ingereden en dan gaan we er langzaamaan mee beginnen..

Maar als je een paard koopt, koop je die toch om ermee te gaan rijden? Misschien is het paard wel een object maar behandel je hem net zoals je gelijke? Zo zou het weleens kunnen zijn.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:02

voor de wet is het een object
dus als iemand je dier iets aandoet waardoor het dier beschadigt word is dat vernieling
banketstaaf maar waar

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:03

dus jij voelt je dus een lust object je vriend behandeld je als zijn gelijke en hij doet het alleen voor het rijden....

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:05

je koopt een paard, vind ik oa om mee te rijden, maar ik zou/zal hem wel gaan zien als een vriend, een maatje... dus niet echt als een ding waar ik op kan rijden...

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:06

dan is het dus geen object...