paardenmarkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 16:57

wie weet er ergens een paardenmarkt deze week het liefst nog!! *LOL*
zoek namelijk een leuk pony'tje voor weinig geld! Haha!
wel in friesand graag!
ikzelf woon vlak bij leeuwarden dus liever niet meer dan een anderhalf uurtje rijden!! Bloos!

groetjes MOI

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:03

De schotermarkt in Heerenveen... maar dat duurt nog 2 maandjes Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:06

in utrecht, bij de jaarbeurs, moet je even opzoeken wanneer precies, daar isn het regelmatig

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:07

Steenwijk, 20 april.

mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 17:10

weet je nog meer te vertellen over die paardenmarkt littleroosie?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:27

Maar beter; geef het nou maar op een mooie kindmakke pony te kunnen kopen onder de 300 euro....
Dat is nog moeilijker dan voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.... je zoekt het in een onmogelijke prijsklasse; je zult thuiskomen met slachtmateriaal. Hard maar waar. Als je wat bruikbaars wilt, moet je echt meer besteden. Rond de 500 euro zul je wel berijdbare gezonde ponies kunnen vinden, maar dan nog zit je in het goedkoopste segment, en dan nog heb je het over de kleinere ponies.

Het is niet omdat ik zelf toevallig ook zo'n pony heb staan, maar jij zoekt al een tijdje, en je zult het gewoon niet vinden, want wat jij wilt, gaat niet.
Zelfs een pony handelaar koopt ze nog tegen meer geld in....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:08

Het is best mogelijk hoor. Ik ben ook eens opmde markt geweets en daar stond bijoorbeeld een best aardige pony voor 250 euro, maar je moet er wel heel erg veel kijk op hebben om er iets goeds tussenuit temkunnen pikken.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:31

dan moet je ''kijk hebben''in de paardenbenen en de longen,gebit en karakter?

het is een groot risico...gezeldschapsponietjes of shetjes durf ik wel aan ,de rest is een grote VERASSING vind ik.
maar dan nog zijn de gezeldschapsponies en de shetjes goedkoper bij een particulier en je weet er meer over.

tegenwoordig zijn er leuke handelaarsstallen waar je zelfs een leuke prijs voor betaald en een garantie erbij krijgt.

mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 22:18

jullie moete niet zeggen dat je geen leuek pony bij de paardenmarkt weg kan krijgen want vorig jaar heeft mijn vriendin daar een hele leuke E pony weggekocht en daar rijd ze nu M1 mee en hij is helemaal gezond en natuurlijk neem ik wel iemand mee die er echt verstand van heeft hoor.
ik ga morgen kijken voor een shetlander merrie en die is €250 ze is bereden kan superr voor de kar en ze is nog drachtig ook.
duss voor €300 kan je best een leuke pony vinden, die euro's bah dat vind ik maar niks ik heb mijn vorige pony voor 50 gulden gekocht man!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:23

Tja, het kan wel... maar dan heb je errug veel mazzel. En laat je niet gekmaken; een kreupele pony is echt geen 250 euro waard, ook al klinkt dat nog zo goedkoop.

Op de markt kan je idd wel leuke dieren vinden, zeker wel. Ik ken meerdere goede dieren die zo aangekocht zijn. Maar let goed op: er staat ook heel veel ellende tussen!

De goeden zijn zeer waarschijnlijk duurder dan je budget. Dat wat goedkoper is, mag je echt vraagtekens bij zetten. Want nogmaals; zelfs de handelaar biedt meer geld voor goede ponies.....