Veiligheidsbeugels ervaringen en meningen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welke beugel gebruik jij?

Engelse gewone beugel
16 (72%)
Flex Ride beugel
Geen stemmen
Podium beugel
Geen stemmen
Camargue beugel
Geen stemmen
Easy Ride beugel
Geen stemmen
Trail Tech II beugel
Geen stemmen
EZ ride
Geen stemmen
Quick Out beugel
3 (13%)
Anders
3 (13%)

Totaal aantal stemmen: 22


Anoniem

Veiligheidsbeugels ervaringen en meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:14

Met wat voor soort stijgbeugels rijden jullie voornamelijk? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar stel toch opnieuw mijn vraag Lachen Na wat zoeken kwam ik tot de onderstaande mogelijkheden.

* Gewone stijgbeugels, zoals iedereen wel kent, en aan het standaard Engelse zadel hangt.

* Veiligheidsbeugels, verschillende optie's: Sprengers of Quick-Outs of Met elastiek

* Flex Ride beugels. Zoals op dit plaatje Beschrijving: veel gebruikte endurancebeugel met veiligheidskooi. lichtgewicht en met - knieontlastende - verende constructie.

* Podium beugels. Zoals op dit plaatje. Beschrijving: Aluminium beugels met antisliprubber. Past aan Podium beugelriemen, Podium westernfenders en aan alle gangbare lederen, biothane en kunststof Engelse beugelriemen. In neutrale aluminiumkleur of in alle kleuren van de zadelbomen verkrijgbaar. Tevens met veiligheidskooi.

* Camargue beugels. Zoals op dit plaatje. Beschrijving: Misschien wel de oudste gesloten stijgbeugel. Metaal, afgewerkt met kunststof. Ook bekend onder de naam: Randonee beugel.

* Easy Ride beugels. Zoals op dit plaatje Beschrijving: De bekende endurance beugels uit de USA. In nylon uitvoering mét (€ 99,-)of zonder kooi (€ 79,-). Leverbaar in bruin of zwart.

* Trail Tech II beugels. Zoals op dit plaatje. Beschrijving: De endurancebeugel met het revolutionaire veer-systeem.

* EZRide's, zoals dit plaatje. Maar daar kan ik verder geen informatie ergens over vinden.

Ik zoek eigenlijk het liefst en veiligheidsbeugel, die aan mijn westernfenders past. Dat schijnt bij veel "endurancebeugels" niet te kunnen. Een breed voetbed is ook erg fijn en comfortabel om mee te rijden heb ik al gemerkt. Maar ik sta open voor alle informatie die jullie willen geven, meningen, ervaringen, wat zijn aanraders, en wat zijn afraders?

*Edit, niet alle mogelijkheden passen in de poll...*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-04 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:39

Niet meer ervaringen? Verward Met name over die "niet-engelse" beugels zijn zeer welkom


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:49

Dat gaat allemaal over Engelse veiligheidsbeugels, daar zoek ik geen informatie over... Ik heb de zoekfunctie ook al gebruikt hoor Knipoog Maar ik zoek juist ervaringen over de laatste beugels waar ik meer informatie over heb gegeven. En die zijn er niet zoveel...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge, wendyh en 78 bezoekers