In Schemer rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 22:07

Aan welke kant moet je ook weer rijden als je na een buitenrit in t schemer terug komt?
Rijd je dan in de richting van de auto's mij die dan achter je langs dezelfde richting in rijden? Of rijd je aan de andere kant van de weg, dat de auto's je te gemoet komen en aan de andere kant van de weg rijden?
En natuurlijk de refelcters om de benen aan de wegkant.
Hoe rijden jullie?
Groetjes Linda

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 22:29

jammer dat iedereen alleen leest en niet reageerd.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:31

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:34

Ik heb reflectoren aan alle benen, zit dat in ieder geval goed, verder hangt het een beetje van de overzichtelijkheid van de verkeerssituatie af aan welke kant ik rijd. Ik rijd gewoon aan de kant waar ik het gevoel heb dat ik het beste zichtbaar ben. Maar volgens mij is de regel dat je links rijdt. Dus tegen het verkeer in.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 22:36

Ingewikkeld om uit te leggen he?
Maar nu weet ik hoe ik ZOU moeten rijden. Ik rijd nooit meer buiten met schemer, maar stel je voor.
Ik heb er nu 2 voor om iowa's benen, dus ik zal er nog wel 2 gaan bijkopen!
Dank je wel!
Groetjes Linda

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 09:43

ALTIJD aan de rechterkant. Je bent gewoon een "bestuurder" dus jouw plaats is aan de rechterzijde van de rechter weghelft. NIET in de berm, want fietsen doe je ook niet in de berm. Stel dat de weg nou heel smal is, dan ga je gewoon wel in de berm, maar het hoort niet. Beenreflectoren dus aan je linkerbeen en als het kan nog een wegwerkershesje aan en bandjes om je paard zijn beentjes.
Passeer andere weggebruikers in stap, draaf alleen als je niemand hindert en NOOIT galopperen op of langs de weg!! Zweep aan de slootzijde, want als je paard schrikt van iets op de weg, zal het de slootkant in willen gaan, en zo kun je hem corrigeren.
Cap op je bol en rijden maar...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:04

Ik rijd ook nooit in schemer, om verschillende redenen: wij zijn slecht zichtbaar, als mijn paard schrikt dan knalt hij sneller op slecht zichtbare paaltjes oid en dan kan ik minder goed corrigeren omdat ik ook moet focussen als hij wegspringt. Vind het dus helemaal niks in het donker, blijf veilig op het terrein! En o ja ook omdat als ik er af lazer en hij haat vort dan is het zo moeilijk zoeken naar zo’n donkerbruin paard…!! Haha!

Enne, ik mag hopen dat iedereen ook met licht z'n medeweggebruikers in stap passeert??

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:45

hoi

ik rijd wel in de berm, we hebben een smalle weg, en een brede berm en geen fietspad
ik heb een fluoricerend hesje aan en een band om me arm die knipperd
en ik ga fluoricerende dingesen voor mijn paard haar benen kopen..
dus ik vind dat ik in de berm ook wel goed rijd.
en je kan wel zeggen ik rijd niet in het donker..
maar ik had ( nu wel) geen bak en ben 3x per week 5 uur bij mijn paard... dus dan is het al schemerig aan het worden.
dus ik moest wel. nu rijd ik in de bak Party!!