Wat te doen, natte deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Wat te doen, natte deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 22:28

Ik was net bij mijn (bijrijd)paard en de deken blijkt met dit weer de regen dus niet aan te kunnen.
Gisteren schijnt de deken echt helemaal doorgeregend te zijn en had de boer de dekens dus maar af gehaald, laten drogen en vanmorgen weer opgedaan. En de paarden er weer mee naar buiten gegooid.
Toen ik vanmiddag kwam stonden ze dus weer nat onder een natte deken Scheve mond Maar om ze nou zonder deken neer te zetten

Wat zouden jullie doen?

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:30

Hebben ze een wintervacht?Staan ze in een tochtvrije stal?
Onder een natte deken zetten zou ik zoiso niet doen.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:30

ik zou gewoon die deken af doen en laten drogen. beter even zonder deken dan met een zeiknatte deken in de stal staan. heb je geen zweetdeken of zo die je even op stal op kan doen?? tot de gewone deken droog is.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 22:32

Probleem is, dat ik niet kan wachten tot de deken droog is. Bovendien kom ik niet elke dag (aangezien het dus niet mijn paard is).
Het is dus de keus of geen deken of onder die deken laten staan.....

Ze hebben wel een wintervacht, maar deze is natuurlijk relatief dun doordat ze de hele winter met deken hebben gestaan.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:35

Heb je geen deken op reserve? Of een zweetdeken dat je die er even op doet? Ik zou haar inderdaad ook niet met een natte deken op laten staan.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:35

geen deken dan,het is toch niet meer zo extreem koud.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:48

ik zou de natten opdoen, maar ook niet helemaal zonder zetten..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 23:02

Ik heb inderdaad geen reserve deken.... Het is niet mijn eigen paard, en ik ga waarschijnlijk binnenkort met haar stoppen. Dus zie het eigenlijk ook niet zo zitten om een deken voor haar aan te schaffen. Maar moet er misschien toch eens over na gaan denken.
Heb wel een zweetdeken, maar denk niet dat die lang heel blijft als ik haar daarmee op stal zet

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:06

Als ik moest kiezen tussen een natte deken (ook aan de binnenkant dus) of geen deken, dan geen deken!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:34

grandeur schreef:
Als ik moest kiezen tussen een natte deken (ook aan de binnenkant dus) of geen deken, dan geen deken!



Ben ik het helemaal mee eens als je zelf een natte jas aanhoudt wordt je ook helemaal koud is met een paard net zo duurt wel wat langer voordat ze het koud krijgen maar gebeurd uiteindelijk wel. Ja ik zou ook geen deken aanschaffen voor een paard van een ander maar kan die eigenaar niet zelf een deken kopen? Hoeft ook geen dure te zijn of juist 1 goeie waterdichte deken dat is niet overbodig

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:39

geen deken dan!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:39

misschien is het een idee om een regendeken te kopen wat je over je gewoone deken kan doen. maar ja op zondag zijn de winkels dicht.
voor nu zou ik inderdaad toch het deken maar aflaten en misschien even een zweetdeken opdoen met een dekensingel er omheen.
succes ermee!

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:42

Geen deken is idd beter dan een natte deken.

Om deze reden heb ik altijd een (oude) deken achter de hand, dit kwam van de week mooit uit met die regen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 02:09

Als je zelf met natte kleren aanloopt, vind je dit dan fijn??? Ik zou het steenkoud krijgen en als je dan nog langer doorloopt wordt je ziek! Je paard dus ook!! De beste oplossing is een regendeken, maar anders zou ik m zonder deken doen!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 02:45

Ligt eraan.
Als hij de deken nog opheeft en het is al een tijdje geleden (uurtje of twee) dat hij nat is geworden laat ik hem op. (als het koud is dan).
Het water wat in de deken zit wordt toch warmer, beter dan een poging tot drogen doen, paard zonder deken laten staan en vervolgens tot de conclusie komen dat de deken toch nog niet droog is als de stal dicht gaat...

Gelukkig heb ik in dat geval nog een 200 grams overgangsdeken, dan kan hij die ondertussen op.

Met dit weer zou ik de deken gewoon aflaten dan...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 12:11

De boer (= eigenaar) zal denk ik geen nieuwe deken voor haar kopen Maar bedankt voor alle reacties OK dan!
Ze stond idd al een tijdje binnen, en de deken was op een paar plekjes doorgeregen, was niet zo dat ze onder een drijfnatte deken stond. Vandaar mijn twijfel. Was de deken echt zeiknat geweest had ik deze zeker afgehaald, maar nu twijfelde ik dus.