Bescherming voor paard op trailer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Bescherming voor paard op trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 18:04

Ik zie heel vaak mensen die de paarden zonder transportbeschermers, bandages, etc. op de trailer laden... Scheve mond

Beschermen jullie je paard op de trailer? Zonee, waarom niet? Zoja, waarmee???

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:06

Samsam staat meestal met bandages en springschoenen op de wagen, zo niet dan met hoge transportbeschermers.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:14

ik heb transportbeschermers, en als het koud buiten is nog een fleece(onder)deken. ik zou nooit zonder gaan, voor je het weet halen ze zichzelf helemaal open...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:17

Moet heel eerlijk bekennen dat ik Regina eigenlijk (bijna) altijd zonder beschermers op de trailer heb staan Bloos!
Tja, waarom? Ik ga eigenlijk heel sporadisch met haar weg, de trailer zorgt al voor redelijk wat stress. Bovendien vindt ze het nog steeds 'spannend' als je aan haar benen zit. Het zou dus nog meer stress opleveren als ik haar in zou pakken. Voor een deel is het dus misschien gemakzucht (heb geen zin in het gevecht om iets om haar benen te krijgen) voor een deel ook om de stress zo veel mogelijk te beperken.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:25

Zolang ze geen ijzers hebben, krijgen ze meestal geen beschermers om.
Vaak gaat het om jong spul wat nog nooit iets om de benen heeft gehad of om merries met veulens. Dan vreten de veulens de bescherming van mams er tijdens het rijden wel af...

Met ijzers is er iets meer kans dat ze zichzelf beschadigen of dat ze hun eigen ijzers eraf trappen.
En alleen ervaren pony's zonder veulen lopen hier op ijzers dus die zijn wel wat gewend aan hun benen en er loopt niets bij die ze sloopt Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:28

Altijd met bescherming,
afgelopen woensdag raakte mijn jonge paard iets uit balans in een bocht maar ik hoorde hem netjes overstappen. Eenmaal ter plekke zat er een klein lapje haar in zijn hoge transportbeschermer. Ter hoogte van zijn sprong zat een schram van een 2 bij 1 cm. Geen idee waaraan dat gebeurt zou kunnen zijn, maar ik vraag me wel af hoe diep het geweest zou zijn als hij zijn hoge transportbeschermers niet om had gehad. Nu bloedde het niet eens.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:29

Ik pak mijn merrie volledig in (voor en achter) maar die blijft rustig staan. Mijn jaarling heb ik een paar keer op de trailer gehad, en ook een rondje mee gereden. Aangezien ze nog nooit een beenbeschermer heeft omgehad, heb ik haar ook geen transportbeschermers omgedaan. Goed idee trouwens, zou ik dit weekend een keertje kunnen proberen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:30

Die van mij krijgt of transportbeschermers of transportbandages om. En ik heb altijd een neusbontje om mijn halster, verder geen bescherming.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:42

Mijn paarden staan gewoon zonder bescherming op de trailer (de enkele keer dat ze er überhaupt in staan). Alle 3 staan ze super rustig en relaxed op de trailer. Ik vind het dan ook echt niet nodig.

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:52

Altijd transportbeschermers. Je weet gewoon maar nooit! En het is een kleine moeite.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:35

Par heeft altijd transport beschermers om, ze is al zo'n wiedewaai dat ik bang ben dat ze zich anders bezeert...en ene grote moeite is het niet dus ach beter voorkomen dan genezen toch?

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:41

Die van mij heeft ook altijd transportbeschermers om, ze is soms nog wel eens een beetje onrustig en zo is ze tenminste een beetje beschermd.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 01:17

Eigenlijk knoop ik er alleen voor lange afstanden wat om of in een vrachtauto. Ze staan allebei als een huis in de trailer. Ben er gewoon te lui voor denk ik en het is me in al die jaren nog nooit mis gegaan. Het enige wat ik wel altijd doe is de haken van de trailerklep helemaal wegklappen met in- en uitladen. Daar heb ik nl. al menig paard (van een ander) de pootjes aan los zien halen als ze per ongeluk naast de klep stapten.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:13

Ik doe alleen om haar voorbenen transportbeschermers. Om haar achterbenen vind ze echt irritant en blijft staan trappen. Naar mijn mening maak je dan meer ongelukken dan dat je ze aflaat.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:19

ik doe altijd transportbeschermers om, het zijn dan niet van die hoge maar wat lagere.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:23

Altijd transportbeschermers!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:23

ik heb van die dikke lappen waarover ik dan bandages heen doe
ik doe ook altijd vierkant springschoenen aan, die van mij hebben er een handje van om ijzers af te trappen op de vrachtwagen Boos!
ik pak de benen dus vanaf de hoef tot en met de knie helemaal in!
verder leg ik altijd een zweetdeken op, met staartlusje en dekensingel, er is niets zo gevaarlijk als een deken die af kan zakken!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:29

ik doe altijd transport beschermers om, met mijn pony deed ik altijd voor springschoenen en dan van die lage harry horse beschermers, maar die stond zo goed als stil op de trailer, maar toch voor mijn gevoel, en met mijn nieuwe jonkie ben ik heel voorzichtig en die doe ik rondom springschoenen (ze heeft ook 4 hoefijzers) en dan doe ik of de hoge beschermers van eskadron aan, of ik doe van die dikke lappen met bandages er overheen, misschien staat je paard wel zo stil op de trailer maar als je nou in eens uit moet wijken ofzo voor een andere auto kunnen de gevolgen toch anders zijn....

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:31

ja crossmonster ik denk dat wij het dan over de zelfde lappen met bandages hebben, die zitten echt helemaal tot de knie, ze kunnen nog wel lopen hoor maar die zitten wel extra hoog, het is wel wat meer werk maar je weet wel dat ze goed beschermt zijn, en het ligt aan het weer, maar of ik doe 2 of 3 zweetdekens aan, of een vliegendekentje of alleen de reclame deken, dat ligt echt aan het weer...

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:39

Ik heb Melody en Schumacher altijd met transportbeschermers op de trailer staan.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:00

De enkele keer dat ie op de trailer staat... transportbandages met dikke vilten lappen eronder OK dan!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:51

snowylover schreef:
Die van mij heeft ook altijd transportbeschermers om, ze is soms nog wel eens een beetje onrustig en zo is ze tenminste een beetje beschermd.


Die van jouw heeft ze nu toch niet meer om Verward Verward

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:00

annebel staat alleen met haar peesbeschermers en strijklappen om in de trailer, gewoon omdat ik di eook in de les omheb. Ze staat dan ongeveer een kwartiertje/20 minuten in de triler, maar is altijd lekker rustig. Ik weet dat er altijd wel wat kan gebeuren, maar ze heeft het liefst al zo min mogelijk aan haar benen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:35

Magic krijgt bandages met onderlappen om, maar mijn pony stond ook 'kaal' op de trailer.
Juist als we haar wat omdeden probeerde zij het eraf te trappen en kreeg daar wondjes van. Dus die kreeg niets om en heeft toen ook nooit wat gehad.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 02:04

Heb sinds kort goeie hoge transportbeschermers gekocht en is idd kleine moeite om die ff om te doen! Daarvoor had ik ze nooit iets om, ja peesbeschermers en strijklappen als ik naar les ga! Ach en als je trailer over de kop slaat helpen die dingen volgens mij echt niet!