rubber of leer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 20:01

wat voor rijlaarzen hebben jullie en waarom rubber of waarom leer. is leer warmer of juist kouder?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:03

Ik heb nu nog rubberen rijlaarzen. Ik mocht altijd pas lederen rijlaarzen als ik uitgegroeit was. En nu krijg ik 2e hands lederen rijlaarzen. Ik hoop dat ik ze snel heb. Pling

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:14

Rubber, ik krijg er enorme zweetvoeten in, maar ze blijven warm.
Ik heb rubberen omdat dat veel goedkoper is, en ik heb ze toch bijna nooit aan en dat zou een beetje oznde zijn met leren.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:15

ik heb rubber omdat ik toch bijna nooit laarzen draag (rij altijd met chaps) en om voor die paar keer leren laarzen te hebben is een beetje duur grapje. rubber vind ik niet echt heel warm ofzo, maar koud is t ook niet. met leer heb ik dus geen ervaring...

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:31

leer!

moest ze inlopen voor de staleigenarresse en rij er nu nog steeds mee Schijnheilig (mag hoor)

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:32

Ik heb net leren rijlaarzen (auw!!) gekregen van mijn mamsie, zelf zou ik ze niet hebben gekocht, hoewel het wel heel lekker zit, omdat de laars precies jouw maat heeft. Trouwens het is wel koud! Je moet wel thermosokken dragen of zoiets. Ook vind ik ze mooier, vanwege dressuurboog.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:47

rubber, puur omdat ik het doodzonde vind om met mooie leren laarzen door de bagger te banjeren

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:48

Ik heb 12 jaar met rubberen laarzen gereden en heb nu sinds een half jaar leren. Als ze eenmaal ingelopen en gereden zijn zitten ze echt veel beter. Veel steviger. Warmer ook, want er is niets zo koud in de winter als rubberen laarzen!
Leer ademt ook veel beter, zodat je minder snel zweetvoeten krijgt. Ze zijn niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:56

ik heb eerst altijd met rubber gereden, van aigle met voering. Maar aangezien ik ermee overal doorheen banjerde waren ze na een poosje helemaal kapot. Toen wilde ik zo graag leren rijlaarzen en heb toen de laarzen van Petrie Dressage gekocht. Ze moesten aan 1 kuit om maat gemaakt worden, omdat die kuit dikker is Verward . Ik heb ze nu een maandje of 3 en ze zijn nog niet echt uitgelopen, ik droeg ze ook niet zo vaak omdat ik het zonde vond. Nu draag ik ze 3 dagen van de 5 dat ik rij, en ze zitten meteen een stuk lekkerder. Ik heb er dan van die dikke thermosokken in aan, wil echt geen rubber meer.
Je krijgt veel minder zweetvoeten, je benen kan je stiller houden, en ik vind het er mooier uitzien Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:01

Leer.
Mooier, zit lekkerder, rijdt fijner, zweet minder.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:07

Leer, het zit gewoon veel lekkerder. Als je er eenmaal aan gewendt bent (En ze ingelopen zijn auwww) wil je niet anders meer. Ik in ieder geval niet.

Pling Pling Pling

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 02:03

Voor net heb ik leren,

voor gewoon had ik eigenlijk van die Moutain Horse dingen op het oog,
maar denk dat ik nu nog maar een jaartje wacht.
Tegen de tijd dat ik weer kan rijden is de ergste kou alweer voorbij, ik wacht wel op de nieuwste modellen Vingers aflikken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:02

Leren laarzen, maar als het koud is en ik heb het altijd heel snel koud, dan trek ik mijn BR-thermolaarzen aan, dan heb ik gegarandeerd lekker warme voeten. Als je eenmaal leren laarzen gewend bent dan wil je nooit meer anders.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:04

Ik heb leren laarzen, zou niet anders willen. Laatst weer eens rubber geprobeerd maar daar krijg ik in de zomer zweetvoeten in, en in de winter ijskoude tenen. Met leren heb je met dit weer natuurlijk ook koude voeten, daarom rij ik in deze tijd met thermolaarzen. Rubberen laarzen zitten ook veel minder lekker.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:18

Ik heb ook leren, inderdaad veel warmer omdat het beter ademt. Ik heb er ook altijd maar een heel dun sokje in aan.

Ff een vraagje voor de mensen die dikke thermosokken dragen in hun lederen laarzen: passen jullie laarzen wel goed ZONDER dikke sokken? Dat kan ik me namelijk haast niet voorstellen omdat de maten met lederen laarzen wel erg precies gaan.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:20

Leer, zit heelijk, mooie beenligging en warmer.
Met rubber laarzen vond ik het nooit lekker rijden.
Buiten rijd ik met mijn chaps.

Enne ik kan ook echt geen thermosokken ik mijn laarzen aan hoor, wel wat dikkere maar niet die hele dikke.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:57

Citaat:
Op 2001-12-12 10:18, schreef Naz:
Ff een vraagje voor de mensen die dikke thermosokken dragen in hun lederen laarzen: passen jullie laarzen wel goed ZONDER dikke sokken? Dat kan ik me namelijk haast niet voorstellen omdat de maten met lederen laarzen wel erg precies gaan.


Ik kom er bij die van mij dus echt niet in als ik hele dikke sokken draag! Ze passen precies als ik normale sokken aan heb (maatwerk en ze zijn ook opgemeten met normale sokken, dus inderdaad heel precies!), met dikke sokken knellen ze. Als het echt koud is heb ik thermosokken van van dat hele dunne high-tech materiaal, die draag ik dan onder m'n normale sokken en dat gaat precies en werkt perfect!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:02

Leren laarzen voor de wedstrijden. Mooier en fijner, passen wel heel precies en kan er dus geen dikke sokken in aan.
Thuis rijd ik meestal met stalschoenen en chaps om mijn laarzen te sparen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:06

Mijn leren laarzen passen niet eens meer als ik van die leuke hoge geruite pikeur sokken draag!
Dan zitten mijn kuiten als worstjes in de schacht!
Dat wordt na een helfuurtje rijden zelfs heeeel pijnlijk!

Ik kan mijn leren laarzen alleen dragen als ik korte dunnen sokjes aan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:09

Leer; rubber zit zo akelig bij je enkels als je je hakken uitdrukt. Ik heb met leer meer contact met het paard en m'n been ligt stiller. En het zit gewoon stukken lekkerder. Heb overigens ook nooit last gehad met inlopen oid; heb heel mooi soepel kalfsleer (sorry babykoetjes...) en ze zaten vanaf dag 1 lekker.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:13

Ik heb rubberen maar ik haat die ondingen. Ze zijn ooit nat geworden in de regen en stinken nu verschrikkelijk. Ik ga voor mijn verjaardag leren laarzen vragen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:18

Ik heb trouwens van die rubberen 'hoesjes' die je over je dure leren laarzen heen kunt trekken, komen ong. tot aan je enkel, kun je door de bagger heen, of op de wasplaats bezig zijn terwijl je laarzen schoon blijven, ideaal!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:34

Klein vraagje: lopen leren laarzen ook comfortabel als je niet op je paard zit? Of kan je daarvoor maar beter je gewone rubberen laarzen gebruiken??? Verward

Margreet: zo'n hoesjes moet ik me oook dringend aanschaffen, want als ik van de bus kom ben ik eigenlijk vlak bij mijn paarden en is het egwoon rpaktisch als ik even wat over de omheining gooi. Alleen hbe ik geen zin om mijn schoenen elke keer te wassen Frusty . Zijn er verschillende maten in??? Verward

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:33

ik heb leren laarzen. omdat ik dat veel lekkerder vind zitten en ik vind het mooier(niet opschepperig bedoeld hoor Party!! )
groetjes monica

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:38

Citaat:
Op 2001-12-12 15:34, schreef visje:
Klein vraagje: lopen leren laarzen ook comfortabel als je niet op je paard zit? Of kan je daarvoor maar beter je gewone rubberen laarzen gebruiken??? Verward

Margreet: zo'n hoesjes moet ik me oook dringend aanschaffen, want als ik van de bus kom ben ik eigenlijk vlak bij mijn paarden en is het egwoon rpaktisch als ik even wat over de omheining gooi. Alleen hbe ik geen zin om mijn schoenen elke keer te wassen Frusty . Zijn er verschillende maten in??? Verward


Die van mij lopen prima (zit ook een voetbed in enzo) maar ik loop er eigenlijk zo weinig mogelijk op, trek ze aan vlak voordat ik op m'n paard stap en doe ze daarna zo snel mogelijk weer uit. Omdat m'n schoenen toch nog net iets lekkerder lopen en omdat ze van lopen gewoon hard slijten en ik wil ze graag lang mooi houden.

Volgens zijn die hoesje 'one size fits all', ze rekken heel erg. Misschien dat je wel S, M en L ofzo hebt, geen idee!

Dit zijn ze trouwens (elegant is anders ja!)

Afbeelding
_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-12-12 21:59 ]</font>