Wat zijn goede leren chaps?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Wat zijn goede leren chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 18:17

Een tijdje terug had ik nog het idee om leren laarzen te kopen maar daar ben ik toch maar vanaf gestapt omdat ze best duur zijn, ik niet weet of ik ooit wedstrijden ga rijden en omdat ze in de zomer aardig heet kunnen zijn. Ik rijd nu nog met mn thermodingen maar daar word het bijna te heet voor, ik heb wel chaps maar die zijn nodig aan vervanging toe dus vandaar dat ik nieuwe wil.

Bij piaff hebben ze deze, die vind ik wel mooi:
Afbeelding
BR lederen chaps

Hoog opgesneden lederen chaps.
Door het zachte leder en de elastische kuitinzet sluit de chap perfect aan om het been.
Voorzien van ritssluiting.

Kleuren: zwart
Maten: xs,s,m,l,xl
€49,50

In de gids van divoza zag ik leren chaps van gaither staan, op de site kan ik ze niet vinden maar ze waren net iets onder 50 euro dacht ik en ze zagen er ongeveer net zo uit als die van BR hierboven.

Wie heeft er ervaringen met een van deze chaps, gaan ze lang mee? Hoe zit het met de prijs-kwaliteitsverhouding?
Heeft er iemand nog andere ideeen voor chaps van rond de 50 euro?

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 14:17

Niemand die iets weet?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:19

Ik zou sowieso geen chaps op de gok bestellen Michelle. Ga gewoon een keer naar divoza of zo, en kijk welke het beste zitten en betaalbaar zijn.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:26

Tessebes schreef:
Ik zou sowieso geen chaps op de gok bestellen Michelle. Ga gewoon een keer naar divoza of zo, en kijk welke het beste zitten en betaalbaar zijn.

Ja idd dat zou ik ook doen. Gewoon een hele hoop passen, en dan kan je altijd nog diegene die t beste zaten bestellen bij piaffe oid.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 14:35

Ik was ook niet echt van plan om die bij piaff te bestellen omdat je dan toch het risico loopt dat ze niet passen. Ik heb wel wat maten van de maat M chaps gehad en het zou kunnen passen maar toch doe ik het liever niet Scheve mond

Ik ga binnenkort waarschijnlijk naar van rijs om een rijbroek te kopen dus dan pas ik daar ook wel wat chaps.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:38

Cavallo heeft fijne lederen chaps. Zitten perfect en zijn kwalitatief erg goed.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:28

Ik heb ze van Petrie, ook prima chaps. Lekker stevig... niet zo stevig als mijn leren laars, maar toch wel voldoende.

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:03

ik heb ook chaps van Petrie en ik ben erg erg blij mee ik heb ze nu ruim een half jaar en ze zien er nog perfect uit en ik denk ook wel dat ze heel lang mee zullen gaan

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:55

konings erg mooi en zitten super!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:04

Ik heb de leren chaps van Kavalkade. Ik heb ze op de gok besteld via ebay en zijn echt perfect. Ik heb wel eerst een keer of drie gemeten voor ik de gok heb gewaagd. Lachen) Ik kan niks verkeerds zeggen over deze chaps, ze lijken echt heel erg op de chaps van BR. De nieuwprijs (winkelprijs, niet ebayprijs) ligt wel wat hoger dan de chaps van BR.

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:56

Ik heb dezelfde als Imker, van Cavallo, en die bevallen super. Gaithers is overigens een andere naam voor dit soort chaps en niet een merknaam.
Hoe lang de Cavallo's meegaan, kan ik nog niet zeggen, ik heb ze pas sinds januari.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:08

Die van mij zijn nu ongeveer een driekwart jaar oud en je kan er amper aan zien dat ze gebruikt zijn.