mini-paarden en miniappaloosa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Belgiƫ

mini-paarden en miniappaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 21:04

Hey, ik zoek zoveel mogelijk info over minipaarden en mini-appaloosa's. Zelf heb ik 3 shetjes maar die paardjes hebben mij ook altijd al gefascineerd. Zijn er fokkers op dit forum die deze soorten hebben? Of mensen die mij willen helpen met info te verzamelen? Ik zou het liefste een hengstenveulentje vinden van een mini-appaloosa. Ik heb meer dan tijd genoeg en ga dus niets overhaast doen. Ik heb geen idee wat de prijzen zijn. Wie kan me helpen? Zijn er verschillen in verband met de verzorging tussen een mini-shet en een mini-paard? Vatbaarder voor ziektes of koude? Waar moet ik zeker mee opletten bij eventuele aanschaf van zulke paardjes? Kortom alle info is meer dan welkom. Knipoog
Thanx

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:10

Mini shetlanders zijn gewoon kleine shetten. Mini paardjes zijn Falabella's, Bergman's en American miniatures.

Alles onder de 106 kan bij het NMPRS geregistreerd worden. Dennis is shetland gefokt zonder papier. Bij het NMPRS is hij levenslang goedgekeurd, met 3x een 1e premie, het superster predikaat en 2 keer het dagkampioenschap kleine maat basis( http://members.lycos.nl/dennishengst ).

Site van het NMPRS:
www.minipaarden.nl

Site van het NSPS:
www.shetlandponystamboek.nl

En die van het Nas weet ik zo niet.

As je speciale vragen hebt moet je me maar een PBtje sturen. Er valt gewoon zo veel over te vertellen dat ik er maar niet aan begin.