Zweetdeken ook voor warmte-zweet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Zweetdeken ook voor warmte-zweet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 18:25

Heerlijk weertje he!
Maar door dat weertje gaat Brenda ook heel erg zweten. Ze is nog maar net begonnen met haar wintervacht te verliezen en staat nu in haar stal al te zweten. Ook na een half uurtje stappen met 50 meter galop en 150 meter draven (heel weinig dus) was ze al behoorlijk aan het zweten.
Nu ga ik zaterdag met een les mee naar buiten maar daar word wel wat meer gedraafd en gegaloppeerd dan wat ik nu heb gedaan. Brenda zal dus denk ik behoorlijk gaan zweten. Gelukkig lijkt het zaterdag al iets kouder te worden (voor Brenda dan)
Maar als ik dan terug kom is het dan ook slim om de zweetdeken te gebruiken? Of zal ze dan juist nog veel warmer worden?
Het word ongeveer 11 graden dus het zal overigens niet alleen maar warmte-zweet zijn maar ook gewoon moeheids-zweet. (door dr vachtje he, ze kan het wel aan)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 18:36

SuperSmurf schreef:
d8 idd ook altijd dat een zweet deken juist was om het zweet op te vangen, vandaar waarschijnlijk ook de naam Haha!


Maar ik denk ook dat als het warm is en je dan een zweetdeken gebruikt dat het paard door die deken nog meer gaat zweten.
Of heb ik dat verkeerd?
Weet alleen niet bij welke temperatuur dat ligt bij Brenda.

(en ondertussen blijf ik goed rossen Tong uitsteken )

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 19:28

Ja, goed uitstappen doe ik ook. In de bak dan stap ik eerst 10 minuten, dan rijd ik 10 minuten in draf en galop en ook wat stap tussendoor en dan stap ik 20 minuten uit. Maar dan nog is ze bezweet want ze heeft gewoon een ongeloovelijk dikke en vooral lange vacht!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 18:48

Margreet schreef:
Geen idee of je de mogelijkheid hebt, maar als het zo warm is, dan kun je ze makkelijk lauwwarm afspuiten (koud zou ik niet doen), water droogt sneller dan zweet en scheelt ook in de jeuk en poetswerk achteraf. Goed met een zweetmes zoveel mogelijk vocht eraf halen. Wel zorgen dat ze niet op de tocht staat tijdens het drogen en ik zou er dan wel even een dekentje op doen. Wisselen of eraf halen voordat de deken ook nat is, want anders duurt het alleen maar langer. Onder het solarium zou ook fijn zijn. Even lekker rollen scheelt ook.


Ik ga dus stappend naar de manege en daar rust ze een half uur. Dan maak ik een rit buiten waar ze wel moet werken en dan ben ik nog even op de manege waar ze kan rusten voordat we weer terug stappen. Op de manege kan ik dus niet gebruik maken van het washok en is ook niet de bedoeling. HEt gaat mij dus metname om dit half uur waarbij ze wel rust (dus stil staat).
Ik doe hem dan wel op leggen want zaterdag word het toch maar 11 graden.
Eenmaal weer terug heb ik alleen koud grondwater tot de beschikking maar rollen mag ze zeker (viespeuk word eht dan Tong uitsteken)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, GrapeshotBot, StonedRomy, Wieke en 40 bezoekers