australian stock sadle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

australian stock sadle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 18:34

Ik hoorde dat de Australian Stock sadle heerlijke zadels zijn om lange bosritten op te maken. Is er al over dit zadel op Bokt geschreven? Of kan iemand mij er meer over vertellen. Wat is er zo bijzonder aan en waar zijn ze te koop? Klopt het dat ze altijd passen en zacht zitten?
Helene

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:38

Nou, dat altijd passen zou ik maar snel vergeten!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:42

Dat ze altijd passen is gelul.. Dat ze zacht zitten is denk ik een kwestie van smaak.

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:21

Nou eh, Helene... die zadels passen natuurlijk NIET altijd.

Zelf heb ik een Bushmaster Poley gehad die op mijn vroegere fjordje lag. Hij lag perfect, maar ik vond hem VRESELIJK zitten
De oren zitten enorm in de weg bij het lichtrijden en je hebt totaal geen steun, alles is glad en vooral erg hard. En dan is de Bushmaster Poley een duur en kwalitatief goed merk en dus geen kartonnen zadel van zadelmarkt of divoza of zo.

Ik heb nooit begrepen hoe iemand zo'n stockzadel lekker kan vinden zitten, maar er zullen natuurlijk best wel voorstanders zijn van dit zadel....

Een echt goed stockzadel kun je (vind ik) beter niet in Nederland kopen. Bij de horsemanoutfitter hebben ze ze wel, maar dat zijn de zogenaamde B-merken, net als bij zadelmarkt. De echte goede zadels kun je beter importeren via Duitsland of Australie, maar daar zit natuurlijk ook wel een kostenplaatje aan. Arthur (Vorstenbosch) heeft wel eens een goed tweedehands exemplaar liggen...

Succes met je zoektocht en ik ben eigenlijk benieuwd naar de verhalen van de aanbidders van dit zadel Lachen

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:58

en ik maar denken dat het DE zadels zijn voor lange afstanden. Ik lees niets positief. Wat is dan een goed en betaalbaar zadel om lange ritten mee te maken? Of is dit zo persoonlijk dat er geen goed advies bestaat?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:01

Hij pas op redelijk veel paardenmaar geen lek zadle past op elk paard natuurlijk Knipoog
maar wij hebben dr een op de manege.. vind m heerlijk zitte.. als je tnemisnte een paard hebt dat niet al te hoog opgeooit..

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:06

wij hebben er met ons dravertje eentje gehad, ik vond het lekkerder zitten dan een weternzadel. dit was een zadel van de zadelmarkt. de iets duurdere die ze hadden (280 euro) ik vind het goede kwaliteit hoor.

een erkende zadelmaker bij ons in de stad (hsum..bakker) heeft het normale stockzadel dat de zadelmarkt verkoopt bekeken. hij dacht dat we er 5000 gulden voor betaald hadden (in plaats van 225 euro)
niet alles van de zadelmarkt is goed, maar de stockzadels wel volgens mij...!

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 22:30

[een erkende zadelmaker bij ons in de stad (hsum..bakker) heeft het normale stockzadel dat de zadelmarkt verkoopt bekeken. hij dacht dat we er 5000 gulden voor betaald hadden (in plaats van 225 euro)
niet alles van de zadelmarkt is goed, maar de stockzadels wel volgens mij...![/quote]

Dat klinkt toch wel goed, ik zal eens op hun site kijken. Ik begreep dat er niet veel deugt aan de zadelmarkt behalve de stockzadels. En als ze bij sommige paarden ook nog goed liggen is het misschien toch wel de moeite waard om er naar toe te rijden.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:32

ik zou gewoon eens goed kijken naar een lekker hoog aangeschreven zadel die goed ligt kijk maar eens bij de zadeltesten bit heeft die oa gedaan een tijdje geleden