werken voor eigen pony+pony+school kan dit??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 19:51

ik mocht geen eigen pony/paard omdat me vader zegt dat hij het nie kan betalen.

nou vroeg ik laatst wat ik ong kon verdien als vakkenvuller. hij zei waarom wil je dat weten?? ik zei gewoon.

en toen zij hij als je alles uitzoekt en het lukt je mag het.

ik blij maar het moet natuurlijk wel lukken.
mijn vragen wie kan ook school(maak weinig huiswerk) pony/paard wordt ong. 30 min fietsen en je werk combineren??
waat kan een 14/15 jarige ong. verdienen?
hoeveel uur werk je dan ongeveer??

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:06

Ik ben 17 jaar en werk 9 uur per week in de supermarkt.
Ik verdien ongeveer fl270.00 in de maand.
Ik ga 3 dagen in de week naar school en heb 2 dagen stage, daarnaast heb ik een paardje. Natuurlijk kan je er geen groot paard van onderhouden maar een shetje kan wel, ik heb de mazzel dat ik een lage huur voor de stal heb (fl70.00 p/m)
Ik heb NIET alle dagen tijd en het gebeurd regelmatig dat ik 'savonds om 21.30 (na mijn werk) nog naar stl moet om te mesten en ze staat niet zelden een dagje stil, maar voor haar is dat niet zo erg.
Een groot (rij)paard kan je er denk ik niet van onderhouden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:09

Pppff onderschat het het meid..
Maar ff jou vragen:

Of het te combineren valt ligt natuurlijk aan een aantal dingen.
Zit je tot 2 uur op school of tot half 5?
En hoeveel avonden/middagen denk je te gaan werken?

Ik heb sinds 1,5 jaar een eigen pony en betaal hem helemaal zelf. Ik zit van maandag t/m vrijdag op school en ben gem om 4 uur uit. Erg laat dus, en in de winter baal ik dus ontzettend want lekker mennen en uitgebreid poetsen in het licht zit er niet in..
Op donderdagavond rij ik zo ongeveer recht uit school naar mijn werk en ben pas om half 10 afgewerkt. Vaak sneak ik iets eerder van school weg om pink toch snel ff te zien..
Op zaterdag werk ik ook, en zondag is dus pinky-dag. lekker de hele dag klusjes doen en rijden enzo..

Maar denk goed vantevoren na. Op de middelbare is het echt zwaar relaxed vergeleken met de vervolgopleiding hoor, denk daar ook aan...
Als je meer wilt weten pb me maar!

groetjes Kim

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:25

je moet het echt niet onderschatten
natuurlijk lukt het voor een paar weken wel
maar lukt het je ook als je een keertje ziek bent ofzo
je zult het heel erg druk krijgen
maar een eigen pony is ook echt FANTASTISCH!!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:30

ik heb het ook gedaan... eerder betaalde mijn ouders de stalling van queen... toen ik 18 werd moest ik alles zelf gaan betalen.. de ijzers betaalde ik daarvoor al zelf.. nou is ze dus verkocht... puur omdat ik het met geld en tijd enz niet kon combineren... ben zo moe de laatste tijd.... heb gewoon wat tijd voor mezlef nodig....

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:31

Hoi!
ik zit in 4mavo (examen dus) en heb een pony en een baantje.
Ik werk best wel veel, verdien zo'n 400,- p.m. Ik verdien 6,50 per uur, best weinig dus.
In het weekend werk ik vaak 8 uur op een dag, en dan werk ik door de week na schooltijd soms 3 uur (niet iedere dag dus).
Ik heb de mazzel dat mijn pony redelijk dicht bij mijn school staat (ong. 10 minuten fietsen, misschien nog iets minder) dus als ik een tussenuur heb kan ik ook even naar mijn pony toe.
Als jij een paard neemt staat ie heel ver weg. Dan zul je denk ik toch echt tot je 16e moeten wachten dan kun je een scooter kopen, dan lukt t waarschijnlijk wel.....

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:34

Het kan, een vriendin van mij moet haar Fjord + onderhoud helemaal zelf betalen, zij is 15. Hiervoor loopt ze kranten, een paar wijken... Boos!
Het is heel erg druk, maar het is idd mogelijk. Maar onderschat het echt niet, het is echt heel erg druk.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:40

mij lukt het wel. Mijn ouders betalen mijn stallingsgeld (150,-) maar nu krijg ik geen kleed en zakgeld meer (dat was 150,-)
ik loop kranten elke dag, een uurtjhe ben ik daarmee kwijt en daar verdien ik 350 per maand mee.
en ik ga gewoon naar school.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:50

uhm, doen jullie allemaal de middelbare of een verbvolgopleiding? Ik wil namelijkook een paardje kopen maar zit met het probleem dat ik volgend jaar met een beetje mazzel niet meer op de middelbare zit...

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 21:21

ik doe middelbare 3 gymnasium (maar ben geen studie!!!!!!!!!!!!!!!)(sorry wordt altijd voor studie uitgemaakt en dar zal je bbijna een minder waardigheidscomplex van krijgen Huilen Boos! )

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:31

hey
ik heb heel de zomervakentie (nouja 4 weken van 4 dagen per week) gewerkt...
flink wat poen opgestreken (je moet natuurlijk een geod betaald en vooral relaxed baantje zoeken! Schijnheilig )
normaal werk ik niet (geen tijd!), alleen in de vakanties, maarja ik heb dan VAN DIE SPONSORENDE OUDERS... Lovers Haha!
Maareh, ik zou zeggen informeer goed naar een baantje in de buurt, want bv achter de kassa verdiend niet veel... Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:35

ik zit in de 1e van het MBO.
Ook ik heb de hele zomer hard gewerkt voor genoeg centjes.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:44

Ik ben 18 en heb 2 eigen paarden waarvoor ik veel zelf betaal. Ik zit nu in het examenjaar van het VWO en ga volgend jaar studeren.

Ik betaal de smid, helft van het voer, DA-kosten en de alle spullen. Ik ben daar zo'n 500 piek per maand aan kwijt. M'n ouders betalen de stalling en de andere helft van het voer.

Ik moet zeggen dat het me te zwaar valt. Ik werk 2 avonden in de week in een cafetaria, en verdien daar wel lekker. Maar toch.... En ja, uitmesten e.d. gaat vóór het rijden, en school gaat ook voor.

Het komt er op neer dat ik me scheel betaal aan 2 paarden, ik maar 1x per week rijdt en dus veel tijd (en geld voor 'dingen voor mezelf') te kort kom.

Ik heb nu bijrijdsters voor m'n paarden, en ik mest zelf. Beetje krom dus, maar ik geniet er toch nog heel erg van. Vanaf maart wordt één van m'n paardjes 'verhuurt' voor 100 piek per maand, dus dan kom ik wat soepeler in m'n budget te zitten. Ik ga vanaf dan nog maar 1 dag per week werken, omdat ik dan ook voor m'n exames moet leren.


Maar goed: ook al doe ik het zelf, ik raad het je helemaal niet aan. Het kost klauwen vol geld, en besef goed dat je niet eens onbezorgd kan gaan shoppen ofzo. Ook kost het erg veel tijd... Het is dat het bij mij gewoon zo gelopen is, maar anders... En ik ben ook iemand die knettergek is hoor, ik betaal zelfs nog wel eens de privélessen voor m'n zusje, omdat ik graag wil dat zij met mijn paard verder komt.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:25

ik werk ook voor me paard en doe ook nog schoolvolgen. ik heb het geluk dat me ouders veel voor me betalen.

ik denk zelf niet dat je met vakkenvullen een paard kunt onderhouden, er komt zo veel bijkijken.
en de stalling is duur, veearts, ed.

het is wel te combineren, maar hoevaak wil je gaan ( werken ) enzo, het kan wel heel zwaar worden, dat heb ik ook meegemaakt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 23:05

hehe nee dat ga je never nooit niet redden vooral niet als je 14/15 bent.

En dan nog misschien zou je een pony op een landje kunnen zetten en het kwa landhuur net aan kunnen redden,
maar wat komt er dan nog bij:
voer
spullen
hoefsmid
als ie wat heeft moet er een dierenarts bijkomen en dit kost heeeeel veel geld

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 23:37

Het lijkt mij erg zwaar hoor!
Zeker omdat je nu in drie Gym zit. Je komt dus volgend jaar in het studiehuis, en onderschat dat niet! Ik spreek uit ervaring...Ik hoefde nooit wat te doen op school, tot ik dus in vier gym kwam. Je blijft verslagen etc. maken. Houdt daar dus wel rekening mee!
Misschien kun je het beter even aankijken hoe je dan in je tijd zit en tot die tijd sparen Verward

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:11

okee het wordt dus sterk afgeraden... Wel typisch.. allemaal mensen met eigen paard.... Maar ik heb er ook nog even over bnagedact en ik denk idd dat ik het beter niet kan doen.... Al die reacties van jullie hebben me toch wel overgehaald...jammer Verdrietig ik had het echt graag gewild....
nou ja misschien over een paar jaartjes...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 09:25

nou ja, ik ben het er niet mee eens.
Ik betaal toch ook mn paard en mezelf van een krantenwijk? Dat is 1 uurtje per dag kranten lopen, en jij mag dat al doen.
En je kan je paard laten verzekeren.

Maar het ligt er wel aan wat voor paard je neemt, want ik heb een haflinger en die staat altijd buiten.
Als je een groot sportpaard neemt, is het weer een ander verhaal

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:45

Sorry hoor, ik heb niet gekeken wat alle reacties waren van iedreen, maar toen ik jou berichtje las moest ik eigenlijk best lachen!!
Dit gaat je nooit lukken!! Verdrietig Je bent 14/15 en zoekt nog een baantje?? Je hebt nog geen beroepsopleiding?? Nou, dan verdien je als vakkenvuller ong. 4 a 5 gulden in het uur!
En als je nu ook nog op school zit kan het ook niet.
Ik heb zelf een paard, en daar ga ik ''s ochtends en tegen de avond heen (met de auto). Ik werk in een crossanterie (12 gulden in het uur).
Kosten: 50 gld. benzine per week.
stalling: 150 gld per maand
hooi: 30 gld per maand
stro: 15 gld. per week.

En dan komen de kosten voor dekens, zadel, hoofstel enz. er nog bij. Plus je bent heel veel tijd kwijt!

Ik zou dus eerst maar ff wat ouder worden, en een leuke baan krijgen, dan gaan sparen, en dan kijken of je echt een paardje wil.

Je kan nu beter een paar keer in de week gaan lessen op een manege, of prive-les nemen.

Succes!

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:46

p.s Ik zou talen gaan studeren!!

Je Nederlands is namenlijk iet zo best!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:10

Moet jij zeggen,jenson!! Frusty

Ik weet het niet hoor, het wordt waarschijnlijk erg zwaar! Maarja, dat moet je een beetje zelf zien, je paardje en je eigen gezondheid mogen er natuurlijk niet onder lijden!

Groetjes van Caroline. -xxx-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rosaly op 2001-12-12 17:11 ]</font>

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:17

Ja in derdaad rosalie, ik ben niet zo goed in nederlands, maar ik heb al een goede beroepsopleiding.

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:27

Dan moet je toch nog geen commentaar geven op haar? Hou dan je stomme kritiek voor jezelf, ze vraagt toch alleen maar haar mening over iets waar ze niet goed uitgeraakt!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:47

haha go rosaly!!! Maar zou er niet te veel op in gaan, want dat is immers erg offtopic enne... er komen nogal wat ruzies van!!!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:15

Ja, ik weet het maar daar kan ik me zo druk in maken! Als je niets zinnigs weet te zeggen, hou dan gewoon je mond! Als hij nou gewoon zijn mening had gezegd, oké, maar neen, hij begon te lachen toen hij haar berichtje zag!! Boos! Frusty Boos!

Sorry moddies, vanaf nu hou ik mijn grote mond TOE! Schijnheilig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rosaly op 2001-12-12 18:16 ]</font>