Doen of niet doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 14:21

Op dit moment staat mijn paard in Assendelft dit is een half uur rijden (enkelvoudige reistijd) op mijn brommer (ook 's avonds) door een best wel afgelegen gebied. Ze heeft hier weidegang en staat elke dag buiten maar ik heb niet zoveel tijd voor haar omdat ik teveel tijd kwijt ben aan het erheen rijden. Ook word de bak gebruikt als paddock en staan er niet al te makkelijke paarden in om binnen te zetten. De eigenaresse van de stal helpen wij met de verzorging van haar en onze eigen paarden. Ik mest zelf uit en op vrijdag mest ik haar paarden en haal ik drollen uit de paddock en nog wat andere klussen. Hiervoor krijg ik wat korting op het stallingsgeld. Het is echter nooit goed genoeg en dat is heel erg vervelend.
Kom meestal uit tussen de 150-180 euro per maand. In de zomer zal dit veel minder zijn 130-150 euro per maand.

In Heemskerk 5 minuten van mijn huis staat ook een stal. Veel minder ruim opgezet. Enkel een rijbak en een stal. Een deel van deze rijbak word afgezet als paddock en daarin staan de paarden buiten. Heb kennisgemaakt met de eigenaresse en deze is heel moeilijk in omgang heb ik het idee. Ze heeft op meerdere maneges gestaan en is daar elke keer weggegaan omdat het niet goed genoeg was nu is zij dus voor haarzelf begonnen. Die mevrouw heeft een handicap en kan volgens mij heel veel dingen niet doen. Ik krijg korting op de stalling in ruil voor hulp en het stallingsgeld komt dan incl. voer op 175 euro per maand. In de zomer word dit niet minder en ik verwacht dat ik er meer voor moet doen om de korting te verdienen. Het grootste voordeel is mooie uitrijmogelijkheden, meer tijd voor mijn paardje, 5 min van mijn huis.


Wat moet ik nu doen? Mijn verstand zegt ja mijn gevoel nee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:25

Dat ze meerdere stallen heeft gezien, kan ook betekenen dat ze nu DE ideale stalvorm heeft gevonden; in ieder geval voor zichzelf. Ik zou gewoon met haar aan tafel gaan zitten; kop koffie erbij en alles eens goed doorspreken. Gewoon open kaart spelen: wat verwacht je, wat zijn je twijfels etc.

Wij kunnen hier wel gaan zitten speculeren, maar daar schiet je niks mee op. Ga er heen, lekker bakkie doen en info vergaren!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 14:29

Ik ben er in totaal 3 keer heen geweest en ik krijg toch een vreemde indruk van haar. Kan het niet helemaal verklaren maar ik blijf toch mijn twijfels houden. Ze praat alleen over haar eigen paard en ervaringen en is niet nieuwsgierig naar mijn paardje. Weet niet of ik de verzorging van mijn paardje aan haar over durf te laten.
Laatst bijgewerkt door KimDai op 16-03-04 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:29

Ik heb in zo een zelfde situatie gezeten en heb het uiteindelijk gedaan maar na twee maanden ben ik weer terug gegaan naar mijn oude, vertrouwde plekje omdat het me toch niet helemaal beviel
Maar ik heb nooit 1 dag spijt gehad dat ik het iig geprobeerd heb, nu moet ik elke dag weer 11 km fietsen naar me paard, maar ik weet wel waar ik het voor doe Haha! . Ik hoop voor je dat jij ook gewoon weer terug kan gaan als het uiteindelijk toch niet bevalt, dan zou ik het iig gewoon proberen OK dan!
Groetjes lisette

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:40

Als je zulke twijfels hebt over de eigenaresse zou ik er zeker nog maar eens goed over nadenken.
Maar zijn er verder helemaal geen andere stallen die je wel wat lijken?

Zo ken ik in Assendelft 2 stallen die aardig aan de beschrijving voldoen over de stal waar je nu staat. Is die ander dan niets voor je?
Ik weet niet of je de naam van je huidige stal wil noemen, mag anders ook via PB. Dan kan ik zeggen welke stallen ik namelijk in mijn hoofd heb.

Ik sta zelf op Knap, maar daar hebben ze geen land. Zo aan je verhaal te merken is dat geen stal voor jou.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 14:43

De afstand Heemskerk-Assendelft zit mij ook gewoon heel erg dwars. Zit 30 min op de brommer en ben vrij laat pas terug van mijn werk 7-half 8 dus dan zit ik pas om 8 uur op stal als ik niet eet. Om 22:00-22:30 moet ik dan weer terug op mijn brommer. Is best een afgelegen weg tussen Assendelft en Heemskerk.

Het is inderdaad wel een goed idee om gewoon even te orienteren in Heemskerk en omgeving dan kan ik die andere optie in Heemskerk nog achter de hand houden voor het geval ik niets anders vind.
Laatst bijgewerkt door KimDai op 16-03-04 14:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:44

Als je er al meerdere malen geweest bent, en dat gevoel blijft houden, zou ik vasthouden aan het gezegde: Bij twijfel niet inhalen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:46

Sonja schreef:
Als je er al meerdere malen geweest bent, en dat gevoel blijft houden, zou ik vasthouden aan het gezegde: Bij twijfel niet inhalen.


Ja precies, zo denk ik er eigenlijk ook over!

Okee, had niet door dat de afstand ook zo'n groot probleem was, ik dacht in combinatie met... Knipoog
Maar er moeten toch nog wel meer stallen bij jou in de buurt zijn? (alleen kan ik je daar niet bij helpen Bloos )

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 14:52

Bedankt voor de tips! Ik hoop dat ik snel iets naar mijn zin in de buurt vind. En stalgenootje zoekt met me mee. Wij hebben zondag even een tour door Heemskerk gedaan.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:41

Ik hoop het ook voor je.
Meestal zijn twijfels of onzekerheden zoals jij ze beschrijft wel terecht.
Niet doen dus, hoe graag je ook wil verhuizen met je paardje.
Een verhuizing is al ingrijpend genoeg voor zo'n dier, ik zou ALS ik ga verhuizen dan meteen GOED doen, en niet als tussenstation eerst ergens anders.
Veel succes! OK dan!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:46

niet doen... ik vind het niet fijn klinken.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:49

vind ik ook niet doen gewoon even verder kijken het moet meteen klikken en een goede sfeer hebben succes