Wel of niet een bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Wel of niet een bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:13

Hallo,

ik sta voor een groot dilemma, ik heb gewoon niet genoeg tijd meer voor mijn lieve maar zeer eigenwijze KWPN merrie.(rond de 1.80)

Mij ouders willen haar gaan verkopen, maar ik wil de overweging nog nemen voor een eventuele bijrijd(st)er.

Zelf ben ik 19 jr en ikd enk dan aan ook iemand van die leeftijd.

Wat zijn jullie ervaringen er mee?Laat het even weten of mail me(ik kom hier niet zo vaak)

Alvast bedankt!

Groetjes, Sabine

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:18

heb jij tijdelijk weinig tijd, of word het een normale gang van zaken (door werk ofzo) als het tijdelijk zo is, dan zou ik een bijrijder nemen, want dadelijk heb je weer genoeg tijd. En als het voor een dag of 2/3 is, zou ik het ook doen, je bent niet de enige erin hoor.succes

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:21

tsja die overweging moet je denk ik toch zelf maken... ik denk dat het wel een goede optie is en er is vast wel iemand te vinden die je paardje voor je wil rijden ...

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:42

Ik heb ook een bijrijdster,dat bevalt mij super ze is lief voor het paard en kan ook nog leuk rijden !
als ik een keer niet kan dan kan ik haar altijd bellen en dan komt alles goed!
het belangerijkste is dat je wel degene kan vertrouwen en dat heb ik gelukkig!

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:52

Ik ben nu zelf een bijrijdster, omdat de eigenaar weinig tijd heeft. Als je veel om je paard geeft en je wilt hem niet weg doen, is dit toch de beste oplossing!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:41

Ik heb tegenwoordig ook een bijrijdster, niet eens omdat ik overdreven tijdtekort heb, maar omdat ik ook weleens een dagje vrij wil Haha!

Of het iets is voor jou moet je zelf beslissen...maar als de keuze paard weg of dit proberen is zou ik het wel weten Knipoog

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:46

Je kan het altijd proberen, hoe het gaat als je een bijrijdster hebt. Ik ben zelf bijrijdster, inmiddels 3 paardjes gedaan en mijn ervaring is dat het voor de eigenaar handig is om een bijrijder te hebben, zo hebben ze zelf wat meer speling terwijl het paard wel gewoon gedaan wordt. Je moet wel iemand hebben waarmee het klikt, die jij vertrouwd, die gewoon netjes doet wat haar gevraagd/opgedragen is, en, heel belangrijk, het moet ook klikken met het paard. Het zal maybe ff duren voor je echt zo iemand gevonden hebt, maar denk dat het voor jou de beste oplossing is als je je paardje niet kwijt wilt!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:47

Het ligt aan de reden waarom je ouders je paard willen verkopen. Is het alleen tijdgebrek of ook geldgebrek? Als je te weinig tijd hebt, maar je het verder nog ziet zitten, dan zou ik zeker een bijrijder nemen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:50

Ik ben het met Tessebes eens. Als het alleen tijdgebrek is zou ik voor een bijrijder gaan is het ook geldgebrek zou ik toch eens goed nadenken of ik het paard wel wil/kan houden.

Samantha_

Berichten: 10803
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:55

Ik zou t gewoon proberen. Als t je niet bevalt, kan je altijd voor een andere oplossing gaan.
Ik ben zelf ook bijrijdster, en dat bevalt me prima.

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:13

Ik ben zelf zo'n bijrijder... enne dat gaat hartstikke goed. Zolang het klikt tussen eigenaar/bijrijder/paard, dan kan het volgens mij alleen een succes worden... Wel is het belangrijk dat je eerlijk tegen elkaar kan zijn! Succes!!! OK dan!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:52

ik ben zelf ook bijrijder en het klikt super tussen het baasje en t paard!
het kan gewoon niet beter! ik rij 3 x in de week en als ze andere dagen niet kan dan vraagt ze of ik wil rijden, als t mij niet uitkomt dan geen probleem!

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:29

samantha23 schreef:
Ik zou t gewoon proberen. Als t je niet bevalt, kan je altijd voor een andere oplossing gaan.
Ik ben zelf ook bijrijdster, en dat bevalt me prima.


inderdaad, gewoon proberen en dan zien we het wel, lijkt mij!

Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 11:59

dank jullie wel voor de reacties!

het is gewoon t tijdgebrek en ook omdat wij geen bak bij t weiland hebben.
ik moet altijd de weg over en 'savond kan ik ook niet rijden in de winter, omdat het dan al donker is.

vandaar.....

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:02

Hey Sabine! Gewoon proberen hoor! Verkopen is gelijk zo'n grote stap. Als het niet bevalt kun je dat altijd nog doen.
Succes!
Groetjes Amanda

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:46

Haai Sabine,
Goed dat je er toch over nadenkt om een bijrijder te nemen. Ik hoop echt dat het gaat lukken. Het is echt jammer dat ik te ver bij je vandaan woon.
Veel succes!
=xxxx= Agnes