bit meten....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (België)

bit meten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:34

het is misschien een domme vraag maar hoe meet je eigelijk een bit? of hoe zie je de maat van het bit => bustrens,watertrens,Dtrens.. Verward

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:06

Je meet altijd tussen de ringen. Dus van uiteinde metaal tot uiteinde metaal (tussen de ringen of datgene waar bakstukken aan vast zitten -dus alles soorten trensen).
Dat is dus 12,5 of 13,5 cm.. al naar gelang de maat dus.

Echte domme vragen zijn er niet..domme antwoorden wel... Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:09

Met een koordje of een stokje. Ik doe het meestal met een gewoon strotouwtje. Met een beetje handigheid doe je het door de mond (niet beginnen zagen, want dat moet erg pijnlijk zijn voor het paard Knipoog ). Je houdt het op twee plaatsen vast net buiten de mond. Dan haal je het eruit (paard spuwt het meestal vanzelf bijna uit) en je legt er snel knoopjes in. Als dit gelukt is, meet je (thuis) de lengte tussen de knoopjes en je telt er 1 of 2 cm bij op (naargelang hoe nauw je gemeten hebt en wat voor bit je wilt kopen); Voor een watertrens tel je (bij twijfel) best net iets ruimer dan voor een bustrens.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:10

Oei, ik heb de vraag duidelijk verkeerd geïnterpreteerd. Dom antwoord dus Knipoog .
Nu ja, dat was dan even ter informatie Knipoog .

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:32

het stuk wat in de mond zit van het paard mee je op met een cm. en dat is de maat van het bit.
Dus bij een bustrens meet je niet de bus mee en bij een watertrens was het dacht ik de lengte tussen de gaten waar de ringen doorheengaan (maar dat weet ik niet helemaal zeker)

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 21:32

oke! dank je wel Haha!

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 21:41

euhm,hier mag een slotje op! ik weet niet of ik dat zelf kan doen dus .....zet er maar een slotje op,kweet genoeg Haha!:D:D:D:D