Beugelhoezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 23:14

Wie heeft hier ervaring mee, van die hoezen die je onderaan je beugels schuift als je de gesp onderaan hebt hangen.
Want dat lijkt mij fijner zitten dan zo'n bobbel.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 23:59

Heb er een hele tijd meegereden, maar als je beugelriemen wat aan de lange kant zijn heb je dat dus wel aan de onderkant zitten, aangezien de hoezen die ik gebruikte vrij kort waren. Ik heb er een hele tijd mee gereden, maar ergens in de zomer weer veranderd, en dat bevalt me toch beter, geen last van een bobbel van de gespen. Ik heb mijn beugels ook onder het zweetblad, misschien dat dat ook wat scheelt.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 10:55

Ik rij ook met de gespen onderaan bij de beugel, verder heb ik de beugelriemen onder het zweetblad door.
Voordelen: geen dikke bobbel onder je dijbeen, geen zichtbare slijtage van je zweetblad, vaste beenligging.
Nadelen: moeilijk beugel in lengte te verstellen terwijl je erop zit (vind ik), mijn beugelriemen zijn vrij lang en slaan ondanks het hoesje wel eens om naar beneden (als nog een bobbel), en je been ligt wel stil, maar niet perse door een correcte houding.....

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:11

ik heb wel de hoezen, maar niet mijn beugels onder mijn zweetbladen. Vind dat een eng idee, omdat dan de beveiliging van het eraf schieten van de beugel niet meer werkt als je valt. Staat wel veel mooier.
Ik heb wel vrij lange benen en daarop precies passende beugelriemen, dus ik houd maar 2 gaatjes over. Bij mij valt het hele restdeel wat je terug slaat onder de hoes. Ik vind het erg fijn rijden. Ik hoef mijn beugels toch nooit te verzetten. Spring nooit met dit zadel, dus dan maakt het niet zoveel uit, dat dat lastiger is. Als je wel vaak je beugels moet verzetten, lijkt dit me geen handig idee. Dan zou ik ze gewoon hebben laten hangen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:51

Ik heb ze ook en vind het veel fijner (wel gewoon boven het zweetblad), zo zonder bobbel.
Voor die lange riem heb ik een erg eenvoudige oplossing: gewoon een stuk eraf knippen, dat deel heb je toch niet nodig! Dat heb ik ook gedaan.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:52

Citaat:
Op 2001-12-08 11:11, schreef kian:
Als je wel vaak je beugels moet verzetten, lijkt dit me geen handig idee. Dan zou ik ze gewoon hebben laten hangen.


Ik rijdt dus wel met beugels onder de zweetbladen... en heb ook met die hoesjes gereden op de gesp. En inderdaad als je veel moet verstellen, omdat er wel eens iemand anders op je paard rijdt is het niet fijn. Ik gebruik ze dus ook niet meer... kopen... iemand? Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:56

wij hadden het ook met magnifiek maar het werd erg lastig omdat miranda er meestal na of voor mij ook nog even op stapten en na het rijden maakte ik me beugels ook altijd op haar maat.
en dan is het hvrij lastig als het paardje al bezweet is en er staat een koudere wint dan kun je het gewoon niet doen!
en we verschilde nogal wat met beenlengte ik ben kleiner.
maar zeker weten je rijd er echt veel fijner mee!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:47

Ik vind ook dat het veel fijner zit !
Die verschrikkelijke bobbels onder het zweetblad, getsie.......
Het klopt inderdaad dat als je een flink stuk beugelriem over hebt, dat de hoes dan vaak iets te kort is.
Had ik ook, maar gelukkig heb ik er een oplossing voor gevonden:
Bij de ruitersportzaak kunnen ze die hoesjes zo maken (ik kon er zelfs op wachten), en dan maken ze ze zo lang of kort als je zelf wilt.
Is ook helemaal niet duur, ongeveer 10 piek per hoesje.
Succes !!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 20:28

Bedankt allemaal, ik denk dat ik toch maar en stel ga halen bij Divoza vrijdag ofo.
Aangezien ik de enige ben (oke af en toe een vriendin van mij, maar die is net zo groot) die op Amulet rijd hoeven de beugels maar heel weinig versteld te worden (1 keer in de drie maand ofzo Haha! )

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:27

ik wil ze ook
maar we gaan haast noioit naar de ruitershop
nu ik een ieuw zadel heb kan ik niet meer tegen die bobbel
had 2 grote blauwe plekken
dus
ik wil ze ook hebben maar moet nog even wachten tot we naar de ruitershop gaan
ik doe hen nu met een wollen draadje maar die breekt steeds maar anders kan jammergenoeg niet dus

doei
het zit wel beter

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:52

Ja, ik heb ze ook! (wel mn beugelriemen boven mn zweetblad) Ik vind het een uitvinding van de eeuw!!!
Maar als je ze vaak moet verstellen is t idd minder fijn, maar daar heb ik geen last van, ik ben de enige die op mn paard rijd!