Meer ontzag krijgen voor de mens.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 18:03

JIJ BENT DE BAAS!!! en straal dat ook uit. Het brobleem is dat jij wel kunt denken dat je de baas bent, maar een paard voelt feilloos aan of je dat ook werkelijk bent of niet.
Je kunt allerlei methodes gaan volgen een bibliotheek aan boeken verslinden, maar daarmee wordt je niet de baas.
Dat is ook wat ik tegen heb op alle hedendaagse goeroes, die leren je wel trucjes, maar niet dat jij de baas bent. Het probleem is dat de paarden de trucjes doorkrijgen en ze dus niet meer werken.
Je zult eerst ECHT de baas moeten zijn alvorens alle andere sugesties hierboven blijven werken.
Dat is ook de verklaring waarom al die zogenaamde probleempaarden op slag veranderen in brave lammetjes in handen van zo'n goeroe. Zij zijn namelijk de baas en stralen dat uit.
Ik heb dit eens zien gebeuren bij een twee-jarig arabiertje wat zeer moeilijk te hanteren was volgens de eigenaar. Hij kwam met het dansende en springende beest bij deze man, zo'n Amerikaanse cow-boy die al zijn hele leven met paarden omging. Hij kijkt eens naar het paardje en vraagt het touw. Op het moment dat hij het touw overneemt staat het paardje doodstil en kijkt die cow-boy aan zeg het maar ik doe het. Het touwtje hing in een grote boog tussen het paard en de man. Toen de eigenaar het paard weer overnam werdt het meteen weer het niet te hanteren springbeest van daarvoor. Uitstraling en innerlijke overtuiging dus.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:27

Persoonlijke tips, assistentie nodig? Voor culinaire tegenprestaties doe ik heel veel. BP maar.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_ en 83 bezoekers