Goede peesbeschermers, welk merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Goede peesbeschermers, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 12:12

N.a.v. mijn dierenartsbezoek van dinsdag (waarbij er dmv foto's een misvormt sesambeentje werd gecontateerd.) rade de dierenarts mij aan om hele goede peesbeschermers aan te schaffen als extra bescherming. Nu heb ik wel een beetje in de catalogus van Horselover zitten bladeren maar eigenlijk zie ik maar weinig verschil tussen de verschillende merken en modellen Verward Wie kan mij vertellen welke merken en soorten erg goed zijn?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:15

Eskadron is absoluut erg goed, maar ik weet niet of jij iets speciaals nodig hebt verder.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:22

Eskadron .. en die 3in1beschermers .. weet niet waar die van zijn ? Bloos

Protect Nr 1 is ook erg goed !

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:25

ja protec nr. 1 is ook goed, heb ik ook
en ik heb ook van OP Riding, zijn ook goed, maar minder bekend.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:05

Die van BR vind ik ook prima hoor.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:36

De 3 in 1 beenbeschermers? Heb je van verschillende merken.

En verleden keer zag ik van die dingen die leken op de 3 in 1 maar waren beter en ook echt voor paarden met been problemen?
Misschien dat iemand anders weet welke ik bedoel...weet ook niet meer waar ik ze nou gezien had.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:38

De 3-in-1 beschermers van Action, dan heb je echt het neusje van de zalm!! OK dan!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:43

Ik vind die 3 in 1 beschermers iets minder. Mijn paard had ze zo kapot (als je langs een steen, boomstronk oid gaat dan is neopreen nou eenmaal niet zo stevig).
Ik heb nu de peesbeschermers van Protec nr 1. Daar ben ik heel tevreden over. Die van BR zijn vorig jaar in BIT als beste getest. Daar heb ik alleen de strijklappen van en daar ben ik ook erg tevreden over. Ik neem aan de peesbeschermers van dezelfde kwaliteit zijn.

Je hebt ook peesbeschermers met schapenvacht erin. Het lijkt mij dat die de druk goed verdelen en dus goed zijn voor paarden met gevoelige benen. Maar als je in een buitenbak rijdt of veel buitenritten maakt, dan is dat tien keer niks. Misschien kun je dan de variant met gel erin overwegen.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:44

Ik gebruik 3-in1 beschermers. Echt super. Geen idee welk merk, maar die heb je van meerdere merken. Ligt eraan hoeveel geld je te besteden hebt natuurlijk Tong uitsteken.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:44

die van BR en Eskadron zijn echt precies hetzelfde.

BR kwam vorig jaar of zo als een van de beste uit een test van maandblad BIT. (Eskadron werd niet getest)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:46

Ik heb BR en Eskadron, beiden zonder bont omdat ik van mezelf weet dat dat niet netjes schoon blijft...
De Eskadron had ik al, en later wilde ik zwarte en heb ik zwarte BR aangeschaft. Ben er erg tevreden mee, volgens mij zijn die haast niet stuk te krijgen! Met bont lijkt me wel erg fijn zitten trouwens.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:49

ben erg tevreden over die van BR, goede prijs kwaliteit verhouding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:07

BR vind iki erg fijn en ik heb ook met gel erin van uhm... zou even moeten kijken dien ik persoonlijk nog fijner vind alleen gaan de gespen nogal lastig door de ringetjes.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:18

Ik gebruik van Br en ben er zeer tevreden over.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:27

ik heb ook peesbeschermers van Br, zijn prima Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:30

imker schreef:
De 3-in-1 beschermers van Action, dan heb je echt het neusje van de zalm!! OK dan!



Was ik nog even vergeten te vermelden:

Mijn gewone peesjes zijn van BR, een super merk, niet te duur en kwalitatief heel goed.
Dan heb ik nog 3-in-1 beschermers van Prof's Choice (die zijn een beetje stugger als die van Action en nog een paar 3-in-1 beschermers voor achter van Eskadron. Die bieden mijns inziens niet genoeg bescherming.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:30

ik heb ze ook van BR! en ook ik ben er tevreden over
Ik heb ze ook van Protec, met gelvulling en die zijn ook best fijn.. Lachen

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 14:37

Nou, een hoop goede ervaringen met BR zie ik Knipoog Zoals de veearts het uitlegde is het de bedoeling dat de kogel extra ondersteund wordt en dat de peesbeschermers de schokken wat kunnen dempen om alles van binnen zo min mogelijk te belasten... Zouden die van BR daar ook goed genoeg voor zijn? En heeft er misschien iemand wat plaatjes van de peesbeschermers die jullie hierboven allemaal genoemd hebben?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:37

Van de Eskadrons willen sommige paarden nog weleens van die mooie witte strepen op de benen krijgen (de mijne dus ook, gelukkig is het een schimmel Boos! ).
Ik heb nu de Pro-Tec van Veredus en die vind ik echt super. Voor mijn pony had ik die ook altijd.
Nadelen zijn dat ze te zwaar worden in water (maar ik rij toch nooit buiten) en dat de stof aan de onderkant snel stuk gaat als je ze er ook mee in de wei zet.
De bandjes zijn los verkrijgbaar dus als die stuk gaan is het niet zo'n probleem.

Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar en ze worden erg intensief gebruikt, maar zien er behalve de modder Schijnheilig nog super uit.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:37

Ik heb die van Eskadron denk ik (of die van BR), maar zoals al gezegd zijn dat eigenlijk dezelfde. Ik ben er heel tevreden over, heel sterk, heb ze nu al paar jaar en ze zien er nog altijd bijna nieuw uit. Wel wat schrammen aan buitenkant omdat mijn paard zijn benen tegenelkaar wrijft, maar binnenin is niets stuk. En ik gebruik ze heel regelmatig, ook in de modder.
Ik heb er ook lederen, met gespjes. Heel lastig om aan te doen, en gebruik ze enkel op wedstrijd.

Hier een foto van de Eskadrons:

Afbeelding

BR:

Afbeelding

Br-Neopreen:

Afbeelding

Van die 3 in 1 beschermers van Action vind ik niet onmiddelijk een foto.

Edit : De foto van de peesbeschermers van Pro-tec lijkt toch verdacht veel op die van BR, ik zoek nog even verder!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:44

Ik heb de gewone standaard van Br, die bevallen super, zijn wat lelijker geworden en nu heb een leren peeskap van Br, die is echt fijn,maar die probeer ik wel netjes te houden. Die mogen dus niet mee het bos in Haha!

Daarnaast heb ik ook nog oude 3 in 1 beschermers van weather beetha.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:46

Ik heb de standaard peesbeschermers en strijklappen van BR in het zwart. Ben er erg tevreden mee en gebruik ze al 1,5 jaar bijna iedere dag en gooi ze zelfs in de wasmachine en ze zijn nog steeds perfect

Lermy
Berichten: 896
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:50

De gewone peesbeschermers van Action hebben een speciale schokabsorberende voering/vulling.
Het 3 in 1 model heeft dat ook en ondersteunt de kogel ook perfect.
Succes met de (moeilijke) keuze!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:08

imker schreef:
De 3-in-1 beschermers van Action, dan heb je echt het neusje van de zalm!! OK dan!


Bij Prof's Choice krijg je de hele zalm inclusief het neusje Haha!
www.profchoice.com

Ik vind van de 3 in 1 beschermers van Eskadron, Prof's Choice en Action die van Action juist de minste (maar zeker niet slecht hoor).

truelove

Berichten: 137
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:12

ik heb de actions, eskadron en BR, en ik moet zeggen de de actions het minst lang meegaan en de BRers het langst.Eskadron slijt sneller