"rare" dingen doen met jamey

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 10:36

Ik heb al eens met een paraplu in de bak gelopen, met linten (van dat rood witte afzetlint) lopen zwaaien, vandaag ga ik eens bandageren.
Wat kan ik vandaag nog meer doen?
Aangezien de stress van de afgelopen week ivm schoonvader wil ik lekker heel de dag naar stal.
Een zeil hebben we op het moment niet, dus dat gaat niet, maar iemand nog andere ideeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 10:38

Heb je geen oude deken die je overal eens neerhangt.
Of op de grondleggen en er overheen laten lopen.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 10:42

Ja, die oude deken op de grond leggen is een heel leuk idee. Heb ik ook een keer gedaan met Monica. Het duurde wel even tot de pony's er overheen waren, maar dat is echt een heel leuke oefening! Party!!

_________________
Na regen komt inderdaad snel weer zonneschijn! Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joleen op 2001-12-08 09:43 ]</font>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 10:50

of longeren terwijl je op een stoel staat. Is ook erg vreemd.....

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 10:50

Balonnen. durft ze ook onder dat rood witte lint door te lopen? kan je de paraplu ook onder haar buik houden en aan de andere kant pakken. ook boven haar hoofd. een voetbal kijken of ze dat snapt. een knisperende plastik zak op der rug. een doek over haar ogen, deken ophangen en daar onderdoor lopen. haar voetjes in 4 autobanden zetten. gewoon lekker creatief zijn nergens aan denken allleen aan wat is allemaal ontzettend eng en waar springen kaboutertjes uit. ik wet niet hoe bang jamey aangelegd is. maar ailin vond aan dit alles niets bijzonders die liep zo met een zeil over de rug en hoofd overal heen denk dat koeien toch niet zo bang zijn aanglegd Haha!.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 10:51

Haha, Riette, dan springt het paard in 1 keer weg en lig jij midden in het zand! *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 10:52

Citaat:
Op 2001-12-08 09:50, schreef Riëtte:
of longeren terwijl je op een stoel staat. Is ook erg vreemd.....


Aangezien ik aan de longeerlijn nog regelmatig een cursus skieeen krijg, lijkt dit me geen strak plan Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 11:11

Met mijn paardje hoef ik het idd ook niet te proberen. Maar bij haar is sowieso het longeren al een crime!

Een potje voetballen? Met een skippybal ofzo...
Achter een kip aanvangen (altijd goed, gnagna).

Koek/wortel happen....

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 11:37

Voetballen! Als je een oude skippybal hebt kan je haar daarmee in de bak loslaten om te kijken of ze dat spannend vind. Vind ze die (niet meer) eng dan kan je er op gaan en proberen of ze er tegenaan wil lopen door haar recht voor de bal stil te zetten en haar er dan met beide bennen op afdrijven.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:14

Maak een soort houten bruggetje van pallets en planken en laat haar daar overheen lopen en op stil staan.....

En inderdaad balonnen, maak er een paar vast in de manen en aan haar hoofdstel..... Zorg wel dat je een schaar bij je hebt om de touwtjes kapot te knippen mocht ze in paniek raken.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:45

Ieh als mijn paard in paniek is omdat er een ballon aan het hoofdstel zit zou ik het niet in mijn hoofd halen om de draadjes met een schaar door te knippen!! Dan trek ik ze er wel af, je zou per ongeluk met die schaar de ballon doorprikken dan gaat je paard helemaal door het lint!

Stef: haal alles wat eventueel eng kan zijn uit de kast en maak een soort 'apekooi' van de bak. Erg leuk en leerzaam.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 13:37

Ik "aai" Udinde wel eens met een plastic zak. Eerst klein opgevouwen, dan is ie minder eng en dan steeds groter.
Met een vuilniszak bv. Die kan je lekker groot maken, kraakt goed en kan je over haar heen leggen.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 13:52

kei, maar dan ook keiharde muziek, kan ook heel eng zijn
of en fietsbel die geluid maken kan, of een auto die toeterd
kleine kinderen die zomaar uit een greppel opspringen
gewoon alles wat je met een buitenrit oook meemaken kunt

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 16:49

een stok met een wortel aan een touwtje op hoofd binden en dan kijken hoe lang het duurt voordat de wortel is opgegeten Haha! hihi

ga voetballen ja.Mijn eerste vzje kon dat ook,met een skippybal.
eerst een skippybal,dan een gewone bal,dan bij het nationale voetbalteam Haha!

_________________
ik ben een klein geel visje in een zee van blauw SOS ik mis je:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Missy op 2001-12-08 15:49 ]</font>

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:50

Citaat:
Op 2001-12-08 11:45, schreef Cody:
Ieh als mijn paard in paniek is omdat er een ballon aan het hoofdstel zit zou ik het niet in mijn hoofd halen om de draadjes met een schaar door te knippen!!


Heb je helemaal gelijk in. Zag het ff niet helemaal voor me!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:09

Weet niet of ze al los kan springen? Maar wat bij ons de paardjes altijd erg leuk vinden is om over 'engen' dingenheen te springen.

Balen sto of hooi met een dek eroverheen bijvoorbeeld.
Of als er lekker veel wind staat een laag van balonnen.
Zo leren ze wel heel goed kijken met springen.

Groetjes Kim

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:37

Citaat:
Op 2001-12-08 11:45, schreef Cody:
Ieh als mijn paard in paniek is omdat er een ballon aan het hoofdstel zit zou ik het niet in mijn hoofd halen om de draadjes met een schaar door te knippen!! Dan trek ik ze er wel af, je zou per ongeluk met die schaar de ballon doorprikken dan gaat je paard helemaal door het lint!




ik zou het zoiezo niet in me hoofdhalen stel dat het paardje echt helemaal in paniek is en je wil met de schaar knippe en hij maakt net een snelle beweging met zijn hoofd jakkes *brr* daar zou ik echt niet aan moeten denken.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:50

Citaat:
Op 2001-12-08 16:50, schreef Buitenzorg:
Citaat:
Op 2001-12-08 11:45, schreef Cody:
Ieh als mijn paard in paniek is omdat er een ballon aan het hoofdstel zit zou ik het niet in mijn hoofd halen om de draadjes met een schaar door te knippen!!

Heb je helemaal gelijk in. Zag het ff niet helemaal voor me!


Zoals ik dus al had gereageerd..............Marfiek....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:18

Heeel veel in de buurt van Tractoren en vrachtwagens wandelen, handig voor als je straks langs de weg gaat ohz. Laat iemand met zijn auto bij de bak toeteren, fietsbellen, irritant buurjochie met brommertje met afgezaagde uitlaat rond de bak laten rijden. Loslopende honden lenen, tennisballen wegslaan met racket (geluid schijnt eng te zijn).
Vriendin mee op skeelers langs de weg.

Probeer als het straks glad is ook op verschillende ondergronden te lopen (lijkt link maar is voor de balans), dus bevroren weiland, liefst zo ongelijk mogelijk, gladde stukjes op de straat (voor een natgeregend houten bruggetje oid in de zomer).
belangrijk met deze oefeningen is dat de leadrope los hangt en Jamey haar eigen weg moet zoeken en haar eigen balans moet vinden.
Tjo is tijdens deze onverwachte oefening (was onverwacht in de zomer op een mossig houten bruggetje) door de gladdigheid onderuit gegaan (leek bambi wel).
Was wel even schrikken hoor, maar nu kan ik zo met haar over de ijzel wandelen (aan de hand), zonder dat ze uitglijdt, omdat ze heel goed kijkt waar ze dr benen neerzet en hoe. Ze is overigens niet beslagen.
Zware bagger is ook leuk (zuigeffect), alleen wel rekening mee houden dat je zelf ook onder komt te zitten.

Ga bv in het donker aan de rand va het erf staan en laat haar naar voorbijrijdende auto's kijken. Zo went ze aan bewegende lichten in het donker, ook handig voor als ooit de stroom uitvalt en je komt met een zaklamp aanzetten.

Succes. Viv

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:57

Ik weet niet of ze in een trailer kan staan en of je er de beschikking over hebt maar anders zou je daar dus mee kunnen oevenen. In en uit de trailer.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:18

Je kan natuurlijk zorgen dat ze ballonproef is door ze aan de bakrand te binden en dan door de bak te gaan wandelen. Knijp of prik er af en toe eentje stuk, went ze ook aan knallen. Klappertjespistolen doen het in deze ook erg goed.
Paralu's zijn wel aardig, maar heb je het wel eens met een terrasparasol geprobeerd?
Kun je jongleren? Doe het eens op je paard.