Uitlaadprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Uitlaadprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 01:05

Nav het topic van Vonneke over het trailerladen, even een ander vraagje.

Mijn paard is op het moment redelijk te laden, het gaat met steeds minder gestress en ook tijdens het rijden staat ze steeds stiller.
Maar... de laatste twee keer misdroeg ze zich behoorlijk met uitladen.

Ik maak haar sowieso altijd eerst los, voordat ik iemand de boom erachter vandaan laat halen. Maar zodra ik dan met haar die trailer uit wil, vliegt ze als een idioot die trailer uit.
Het is tot noch toe goed afgelopen, maar dit vraagt natuurlijk om ongelukken Scheve mond
Hoe leer ik haar (wat ze eerder wel netjes deed Verward) in een fatsoenlijk tempo de trailer uit te lopen?

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 01:15

Even twee mensen vragen die langzaam met de stang naar achteren lopen zodat je paard steeds een beperkte druk voelt. Na een paar keer is het wel weer over dan denk ik.

Voor de veiligheid wel altijd de haken van de trailer terugklappen onder de klep zodat er niks uitsteekt.

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 01:41

Als ze niet slaat, wil het nogal eens helpen om met een bezem even te 'prikken'. Die haren vinden ze meestal niet prettig.
In geen geval terugtrekken, dan vliegen ze over het algemeen nog harder achteruit.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 10:50

Ze slaat niet, maar een bezem lijkt me toch niet zo'n fijn plan. het zal ongetwijfeld goed helpen bij veel paarden, maar dit is zo'n nerveuse stresskip.... Ben bang dat ze er zo van schrikt dat ze er weer een negatieve ervaring met de trailer aan over houdt.

Met de stang langzaam naar achter is wel een idee, nu nog even twee vrijwilligers zien te vinden Knipoog

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:24

Pas wel op met het naar achter lopen met de stang, die stang is vrij kort, en de mensen die erachter lopen hebben weinig ruimte om weg te komen als ze er doorheen dendert.
Misschien een veiliger idee om dat met een longeerlijn te proberen?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 11:27

Daar heb je ook wel weer een punt
Dan is een longeerlijn misschien idd een veiliger idee....

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:52

De klep open haar los maken en de stang ervoor laten zitten tot zij helemaal rustig is...

Maar wil je probleem wel over nemen dan krijg jij die van mij die wil er absoltuut niet in Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 11:53

Ze staat dus vrij rustig de laatste tijd (is ook wel eens anders geweest), maar zodra ze door heeft dat ze eruit kan.....

Eentje die er niet in wil, heb ik hier ook (die van m'n zusje) zie mijn reactie in het topic van vonneke Knipoog Dus nee, dank je Haha!