hoofdstel met oogkleppen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

hoofdstel met oogkleppen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 19:29

oke ik heb een idee

wjukkel is heel bang voor dingen die opzij van hem gebeuren en bovenop hem. Als ik nou een hoofdstel met oogkleppen heb zou dan mijn probleem verholpen zijn?? wie heeft hier ervaring mee??
zou ik dan gewoon een menhoofdstel moeten gebruiken??

is dit een goed idee of ben ik gek aan het worden??

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:39

ik denk eerder dat hij dan sneller schrikt omdat hij het dan helemaal niet ziet wat er gebeurt.
hij kan dan alleen recht vooruit kijken.
ik denk dus niet dat het helpt

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:01

heeft iemand hier op stal ok eens gedaan met een pony die wel al voor de wagen liep. Ik ben er niet echt voorstander van en heb die pony ook altijd met een gewoon hoofdstel gereden.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:10

In de drafsport gebruiken we juist een gesloten hoofdstel voor luie paarden(ze horen namelijk iets maar zien het niet,daar worden ze dus juist meer wakker van.)Wij gebruiken bij drukke dravers watten in de oren,maar ik geloof dat dat in dit geval niet zo zal helpen!succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:11

ruitje schreef:
In de drafsport gebruiken we juist een gesloten hoofdstel voor luie paarden(ze horen namelijk iets maar zien het niet,daar worden ze dus juist meer wakker van.)Wij gebruiken bij drukke dravers watten in de oren,maar ik geloof dat dat in dit geval niet zo zal helpen!succes verder!

Idd, een can't see back bedoel je. Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:19

Toscar was onder het zadel buiten altijd kijkerig (verder nergens bang voor maar moest wel alles zien Knipoog ) Terwijl voor de kar totaal niet, omdat hij dan oogkleppen om had.
Het is heel verschillend per paard, de een wordt er nerveus van, de ander heel rustig.

Schijnheilig Heb nog een mooi hoofdstel te koop met oogkleppen incl de rest van het tuig en kar, zie onderschrift-link Tong uitsteken

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 23:27

hm dacht ik een geweldig idee te hebben Scheve mond

Hij is vooral bang voor caps als mensen die opzetten voor zijn neus en als ze bukken als ze op zijn rug zitten. In het begin wil hij totaal niet ontspannen en wil op elk moment vooruit vluchten.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:39

Zou best een optie kunnen zijn Maar bedenk wel dat je daarmee het probleem uit de weg gaat, en niet oplost.

De merrie die ik op het moment rijd, heb ik de eerste paar keer met menhoofdstel gereden (ze liep al voor de kar, en de eigenaar had geen hoofdstel zonder oogkleppen). Ging prima de eerste paar keer (beestje had nog nooit iemand op haar rug gehad), totdat ik een gewoon hoofdstel in deed. Grote paniek! Nu zag ze immers wat er allemaal gebeurde.....

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 23:42

maar ja hoe ga ik die mafkees van zijn cap-angst afhelpen?? Het is niet de bedoeling dat ik eeuwig op hem blijf rijden, hij moet gewoon weer de les in onder andere mensen dus ook onder beginners maar die hoef ik er nu niet op te zetten.

Hopelijk kunnen mensen hier goeie ideeen aandragen, als er binnen 2 maanden geen verandering is zal ik hem toch moeten verkopen!!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:22

Ik heb het ook welleens gedaan. Het paardje schrok overal van maar zodra ze oogkleppen voor had was er niets aan de hand. Maar zij liep ook regelmatig voor de kar.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 01:01

ze zullen vast niet voor niks oogkleppen op hebben voor de kar. ik zou het gewoon proberen. zo'n hoofdstel kun je gewoon bestellen bij de ruitersportzaak. gaat het niet beter dan pak je toch gewoon weer je oude hoofdstel

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:52

misschien gewoon bij alles wat je doet met het beestje een cap in de buurt hebben. met poetsen ook een cap op. in de stal met cap op. gewoon laten zien dat het niet eng is.
misschien een optie? (ik zeg ook maar wat er in me opkomt hoor;) )

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:54

Ik zou het echt niet proberen....je maakt het waarschijnlijk alleen maar erger omdat je hem dan nooit meer zonder gesloten hoofdstel kan rijden.Ik bedoelde trouwens geen Can't see backs...maar misschien is dit toch ook n idee Haha!