Jullie mening over een uitrijdeken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 17:21

Ik wil graag een uitrijdeken kopen voor Iwaldo. Als het straks echt koud wordt (brr dat is het vandaag geloof ik al) en ik ga hem op zondag uitstappen buiten, dan wil ik dat graag met uitrijdeken doen (want hij is geschoren)
Ik zit een beetje te twijfelen of ik nou een zweetdeken-stoffen moet nemen of een nylon achtige? Wat is beter?

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 17:23

Ik gebruik voor Bas (ook geschoren ) altijd een badstof uitstapdeke. Is perfect.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 17:30

ik gebruik zelf helemaal niet zo'n dinge hoor (want mijn paarden zijn ook niet geschoren Knipoog ), dus ik l*l maar wat: die nylonnen zijn vaak waterdicht en de "wollen" nemen zweet op.

du-uh!

spuit elf heeft ook modder gegeven hoor!
hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:02

Hoi
ik zou dan voor een wollen of fleece gaan.
Zelf rij ik daar dus ook mee en is super fijn.
Maar nu zou ik er (als ik het nog moest kopen) geen meer kopen. Want, ik zal wel blonT Haha! wezen of zo, maar op de borst zit helemaal niks.
Nu zou ik er zelf een maken van een oude fleece deken en er dan zelf de zadel uitsparing uitknippen en omzomen.
Misschien ook een tip voor jou?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:10

Ik zou voor fleece gaan. Is lekker zacht en warm en neemt goed vocht op.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:26

ik heb een keer een heel mooi uitrijddeken gewoon (staat wel een foto in mijn profiel) die is hartstikke handig, het zadel is eruit, je hoeft niet af te stijgen om het dek op te doen, en je hebt lekker een stuk bij z'n borst
dit heb ik bijna elke wedstrijd op met uitstappen, alleen als het koud is hoor, en vaak ga ik dan buiten uitstappen, veel lekkerder
en die dekken zonder borst erin vind ik echt van die achterlijke dingen, geeft volgens mij ook erg weinig

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:35

een wollen of fleece vind ik het fijnst

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:37

Wij hebben een fleece.
We zijn er wel tevreden over.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:45

Ik heb een 2de handse waterdichte uitrijdeken via bokt gekocht. Zeeeeeeeeer tevreden over, hij is gevoerd met fleece en waterdicht.
Heb namelijk ook een geschoren pony. Met losrijden doe ik hem op, dan doe ik hem af en met uitstappen weer op.
Als we naar het bos gaan, zijn we 3 kwartier aan het stappen en dan neem ik hem ook mee. Prima zo'n ding, vooral met die regen in de buitenbak Haha! .

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:53

Ik ga ook voor wol. Is lang niet zo zweterig, en als ik hem in de regen op heb, duurt het heel lang voordat hij door regent hoor, ik heb het in ieder geval nog nooit gehad.
Ik heb ook een waterdichte, maar die ligt voor geen houtje, miskoop van het jaar. Ik weet niet eens meer waar ik hem heb.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:58

ik heb altijd wollen gehad,
vroeger altijd een oude wollen deken van mijn oma die ik mooi op maat geknipt had en de voorkant legde ik dan tussen het schabrack en zadel.

Nu heb ik er 2 met een klitteband sluiting,
als je er voor een langere tijd mee wilt rijden moet je even handigheid krijgen in het vastmaken tussen de zweetbladen en de singel.
Voor alleen losstappen en uitstappen kan je hem over je benen heen slaan!
Lekkel walm!!!

Ik heb trouwens een lange uitvoering die voorbij mijn beugels komt en een kortere.
die kortere is veeeel fijner, die wappert tenminste niet zo met rijden waardoor je paard uiteindelijk warmer blijft!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 19:00

Trouwens!
Die kapot geknipte van Oma gebruik ik nog heel veel met longeren!
Ik heb zo'n zware leren longeersingel waaronder ik altijd een gelpad en shabrack gebruik.
Op de koude dagen leg ik tussen de longeersingel en gelpad die deken!
Ik heb er met een stukje fleece een staartriem aangemaakt en dat blijft toppie liggen!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 19:41

Ik heb zowel een uitrijdeken van fleece als 1 van nylon.
Ik rijd er momenteel gewoon het hele uur mee.
Daarvoor gebruik ik die fleece.

Als het regent neem ik de nylon, die regent niet door maar hij ademt ook een stuk slechter.

Ik zou als ik jou was een fleece deken nemen, die nemen meer zweet op.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 22:39

Citaat:
Op 2001-12-07 17:26, schreef CC - LOVER:
en die dekken zonder borst erin vind ik echt van die achterlijke dingen, geeft volgens mij ook erg weinig



een uitrijdeken is juist om de spieren in de achterhand warm te houden en niet te snel te laten afkoelen... Verward